Shadow

10 tendințe de Social Media Marketing pentru 2017

Posibilitățile pe care le oferă omnicanalitatea se ciocnesc cu vizibilitatea redusă a brandurilor prin intermediul dispozitivelor sau capacitatea limitată a utilizatorului. Tendințele de Social Media Marketing se învârt în jurul mediului on-line și al căutărilor de noi soluții pentru a o remedia. 

Rețelele sociale au schimbat modul nostru de a accesa informația, comunicarea a suferit o schimbare majoră în ceea ce privește accesabilitatea, conținuturile au suferit mutații în raport cu nevoile utilizatorilor. Potrivit datelor platformei Global Web Index, utilizatorii care au o prezență pe Internet au în medie 5,54 de conturi pe rețelele sociale. Numărul utilizatorilor activi prin intermediul dispozitivelor mobile crește vertiginos. În conformitate cu informațiile publicate de site-ul Social Media Today există zilnic 1 milion de noi utilizatori activi pe rețelele sociale. Atât la nivel de instrumente cât și de suport aceasta este o revoluție, mediile trebuie să se adapteze la o mare diversitate de sisteme, formate și dispozitive care permit o etapă dinamică și oportunități excelente.

Saturația de informații în care se mișcă utilziatorul la nivel online determină piața să propună soluții prin intermediul Social Media Marketing.
Saturația de informații în care se mișcă utilziatorul la nivel online determină piața să propună soluții prin intermediul Social Media Marketing.

Această evoluție de neoprit a pieței obligă companiile să trăiască într-un proces constant de adaptare. Utilizatorii se adaptează din ce în ce mai repede la noile tehnologii și să fie relevante pentru un anumit tip de client, cum ar fi cele ale milenials, necesită aplicarea de noutăți tehnologice cât mai curând posibil, deoare această evoluție devine la rândul său un avantaj competitv.

Pentru a face o trecere în revistă a tendințelor în Social Media Marketing pentru anul 2017, este important să avem opinia unei personalități de referință în acest domeniu. Blogul lui Jeff Bulas este unul dintre cele mai recomandate în Social Media. Lista lui de tendință trebuie citită de toți cei care vor să-și îmbunătățească prezența pe Internet a companiilor și destinațiilor turistice. Iată lista cu 10 tendințe care se vor consolida zilnic ca și realități în anul 2017.

  1. Streaming video live. Youtube făcea senzație în universul video în 2004, în prezent platforme de transmisie video în timp real ca Periscope și Facebook Live atrag tot mai mulți utilizatori. Această tendință schimbă modul în care ne împărtășim experiențele, atât la nivel profesional cât și personal. Realizarea de evenimente live devine un nou mod de relaționare cu publicul. Instrumente pentru a construi încredere și a favoriza credibilitatea de conținut autentic.
  2. Chatbotii schimbă conversațiile.Înțelegem Chatbotii ca sisteme concepute pentru a stimula conversația umană în mod automat. Trăim în era inteligenței artificiale incorporând inteligența umană în mașini. Această tehnologie oferă flexibilitate cu scopul de a automatiza sarcinile și de a ajuta la colectarea datelor. Ele au devenit o modalitate cheie pentru a îmbunătăți experiența clientului. Cu aceasta se urmărește oferirea unui mai bun serviciu pentru clienți și un nivel de calitate al interacțiunii din ce în ce mai ridicat.
  3. Expirarea conținutului social. A atrage atenția utilizatorului online devine o luptă între branduri cu bugete mari și experți cu bani puțini pentru a investi. Rezultatul este o cantitate mare de zgomot online și multă dezordine. Provocarea constă în a atrage atenția fără a intra într-un război de saturare a informației și de costuri pentru companie. La rândul său, Snapchat oferă o soluție diferită printr-un conținut care expiră. Bazându-se pe succesul aplicației Snapchat și al conținuturilor sale efimere, Instagram încearcă să concureze în cadrul acestui curent cu „Stories”, în care data de expirare a conținutului este de asemenea obligatorie.
  4. Consolidarea rețelor sociale. În anul următor vom asista la achiziții precum achizițiile făcute de Facebook, Instagram și Oculus Fit, cumpărături cum ar fi cea a Periscope de către Twitter sau cea pe care a făcut-o Microsoft cu Linkedin.
  5. Traficul oganic social din ce în ce mai complicat. Rețelele sociale devin din ce în ce mai mult medii de plată pentru branduri. Prea puțin spațiu cu prea mult conținut pentru a fi afișat. Soluțiile pe care brandurile le pot adopta sunt:
  • Optimizarea conținuturilor pentru motoarele de căutare prin poziționarea relevantă pentru utilizator.
  • Crearea de liste de e-mail pentru a ajunge la anumite segmente de public concrete prin intermediul publicității pe Google, Facebook sau Twitter.
  • Utilizarea acțiunilor de Growth Hacking low cost pentru a generara vizibilitate la prețuri scăzute.
  1. Automatizarea devine convențională. Există platforme digitale de automatizare care sunt esențiale pentru a lucra un marketing segmentat. Aceste instrumente sunt din ce în ce mai cuprinzătoare, intuitive și ușor de utilizat.
  2. Personalizarea devine o prioritate.Instrumentele sunt din ce în ce mai inteligente și rezistența persoanelor la publicitatea masivă este mai mare. Apare nevoia unui conținut personalizat, în timp, în loc și în utilizator.
  3. Creșterea factorului de influență socială.Conținutul influențatorilor crește și devin din ce în ce mai popular. Acești indivizi sunt noile „celebrități” ale Internetului și niște „comercianți” cu care brandurile trebuie să creeze în mod necesar alianțe.
  4. Social Media transformă afacerile într-o economie de încredere.A comite o eroare sau a primi o plângere era ceva privat în trecut. Un apel telefonic, o scrisoare sau chiar o conversație privată și ascunsă pentru restul clienților. Vizibilitatea online transformă rețelele sociale într-un facilitator unde se pot „spăla rufele în public”. Inevitabil utilizatorii citesc recenzii înainte de a merge la un restaurant sau la un hotel.
  5. Inteligența artificială și apariția unor bots.Poate nu suntem conștienți de nivelurile la care utilizăm inteligența artificială. Exemple cum ar fi etichetarea prietenilor pe Facebook și cu software de reconoaștere facială, împerecherea „inteligentă” a companiilor și a candidaților în LinkedIn și de căutare inteligentă a imaginilor de pe Pinterest, printre alte multe lucruri, sunt din ce în ce mai frecvente.

A analiza fiecare dintre aceste tendințe și a determina cum pot afecta afacerea noastră ar fi următorul pas. Adaptarea brandului cu cel al utilizatorilor și sincronizarea cu nevoile lor cu tendința este complicat, dar poate fi, de asemenea, diferențiatorul de care avem nevoie pentru a ieși în anumite cazuri din anonimat. Ar trebui monitorizate îndeaproape mișcările pieței și a intra în dinamica testării și validării acțiunilor.

Mai multe informații: www.jeffbulas.com.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.