Shadow

WTTC îndeamnă guvernele să stimuleze și să reactiveze investițiile în turism

Investițiile în sectorul turismului global au scăzut de la 986 de miliarde de dolari (peste 837 de miliarde de euro) în 2019 la 693 de miliarde de dolari (peste 588 de miliarde de euro) în 2020, ca o consecință directă a pandemiei de COVID-19. World Travel and Tourism Council (WTTC) a prezentat un raport cu recomandări de invesții pentru guverne și destinații, cu scopul de a „reconstrui și a crește” sectorul. Acesta propune să se concentreze pe infrastructura fizică și digitală și pe cel puțin opt segmente. 

 

Lipsa activității turistice ca urmare a pandemiei a redus investițiile în sector cu 29,7% și a cauzat pierderea a peste 62 de milioane de locuri de muncă în călătorii și turism. Din acest motiv, este esențială reactivarea activității, propunând călătorii sigure și activități diversificate care să permită generarea de venituri mai mari, pentru care investiția este „esențială”. 

 

„Pe măsură ce acest sector se îndreaptă către redresare, este esențial să ințelegem prioritățile pentru a stimula investițiile publice și private pentru a reconstrui economia și a debloca întregul potențial al sectorului de călătorii și turism”, a declarat Julia Simpson, președinte și CEO, director executiv al WTTC. 

 

Pentru a recupera volumul investițiilor, este necesar să se ofere un mediu eficient, „care să includă stimulente precum impozitarea inteligentă, politici de facilitare a călătoriilor, diversificare, integrarea sănătății și igieniei, comunicare eficientă și o forță de muncă calificată și pregătită. 

 

În raport, World Travel and Tourism Council suține că guvernele și destinațiile ar trebui să investească – și să atragă investiții din sectorul privat – în infrastructura fizică și digitală, dar și în diferite segmente de călătorie precum turismul de wellness, turismul medical, MICE, sustenabil, turism de aventură, cultural LGBTQI și accesibil. 

Mai exact, raportul precizează că „pentru a facilita fluxurile turistice, fluxurile din orașele mari către destinații secundare și terțiare, investițiile în infrastructura fizică și conectivitatea îmbunătățită vor fi cheie„. Aceasta presupune îmbunătățirea ofertei de cazare – inclusiv opțiuni pentru călători care călătoresc singuri și în familie, hoteluri de calitate, opțiuni de transport mai bune, zboruri directe, drumuri și rețele feroviare de calitate, activități recreative. 

 

Infrastructura fizică și digitală

WTTC sugerează dezvoltarea de noi aplicații și platforme digitale „nu doar pentru a gestiona aglomerația, ci și pentru a adapta itinerariile de călătorie și pentru a ajuta la dispersarea turiștilor din orașele mari către zone mai puțin vizitate, inclusiv destinații suburbane și rurale, creând astfel o experiență de călătorie mai autentică”.

 

Având în vedere că, din cauza pandemiei, călătorii își doresc experiențe care să minimizeze riscul interacțiunilor fizice, este important să se dezvolte opțiuni care să evite contactul: check-in mobil la hoteluri, permise de îmbarcare mobile, soluții biometrice, plată contactless.  

 

Deoarece internetul este o cerință de bază pentru majoritatea călătorilor, este necesară o investiție în conectivitate urbană și rurală, inclusiv conexiuni de bandă largă și fibră și wireless, pentru ca intreprinderile din turism să îmbogățească experiența călătorilor. 

 

Turism medical

Cheltuielile internaționale pentru turismul medical au crescut cu 358% între 2000 și 2017, iar la WTTC se așteaptă ca această creștere să continue. 

 

„Pe măsură ce destinațiile lucrează pentru a-și dezvolta subsectorul turismului medical, următoarele elemente ar trebui să fie luate în considerare atunci când guvernele își dezvoltă strategiile și politicile: stabilirea unei reglementări inteligente și acreditarea/certificarea recunoscută a profesioniștilor și facilităților medicale; definirea decalajelor de competențe și dezvoltarea cursurilor de formare pentru a îmbunătăți talentul; proiectarea și implementarea unor strategii specifice de marketing; și crearea de stimulente financiare pentru a atrage investiții în subsector, cum ar fi sprijinul pentru investiții în infrastructură, inclusiv în spitale„. 

 

Turism de wellness

Pandemia de COVID-19 a crescut factorii de risc, în general, cei asociați cu o sănătate mintală precară, așa că este mai multă nevoie de îmbunătățire a bunăstării. Deși este un segment care era deja în plină ascensiune, se preconizează o creștere „semnificativă” pe termen mediu și lung. 

 

Potrivit entității care includ principalele companii de turism din lume, destinațiile pot atrage mai multe investiții și călători prin crearea și investirea în experiențe și produse autentice, precum vindecarea balineză în Indonezia, medicina tradițională chineză, meditația și artele marțiale. Dar există și oportunități de a investi în cluburi de fitness/wellness și bunăstare și centre wellness de ultimă generație

 

Business travel

Călătoriile de business au fost cele mai afectate de pandemie, iar cheltuielile au scăzut cu 61% în 2020, dar pe măsură ce economiile își vor reveni, acestea vor fi din nou importante în ecosistemul călătoriilor. Telemunca a promovat așa-numitele „workstations” și această posibilitate de a lucra de la distanță și flexibil necesită investiții în cazare polivalentă, nu doar în orașele mari, ci și în destinații secundare.

 

„Furnizorii de cazare, în special hoteluri și stațiuni, vor trebui să își regândească facilitățile pentru a deservi mai bine acest segment; de exemplu, de crearea și îmbunătățirea spațiilor de lucru și furnizarea de bandă largă fiabilă și de mare viteză”, subliniază cei de la WTTC.

Turism sustenabil

Pandemia a crescut gradul de conștientizare cu privire la problemele climatice, de mediu și sociale și de aceea turismul sustenabil va deveni din ce în mai răspândit, ceea ce va necesita investiții verzi

 

WTTC propune să se opteze pentru combustibilii durabili și ca furnizorii de cazare să „investească în design ecologic și în tehnologii regenerabile și cu emisii scăzute de carbon la scară mică și mare„, adăugând că „guvernele pot oferi, de asemenea, stimulente, cum ar fi certificarea verde a proprietarilor care aderă la standardele de mediu”. 

 

Natură și aventură

Mână în mână cu sustenabilitatea, există o reconectare cu natura. Destinațiile care oferă experiențe autentice, care protejează mediul înconjurator sau oferă o viziune din interior asupra faunei sălbatice, vor continua să cucerească turiștii. 

 

WTTC spune că pentru a facilita creșterea turismului de natură și aventură, investițiile în următoarele domenii vor fi cheie: transportul multimodal și conectivitate cu destinații ecologice și parcuri naturale; de asemenea, investiții în hoteluri de tip boutique, campinguri și închirieri pe termen scurt; activități recreative, cum ar fi zone de schi, trasee pentru ciclism și drumeții. 

 

Femei, LGBTQI și turism accesibil

Destinațiile și companiile au oportunități de investiții în produse și servicii care atrag diferite grupuri din societate, precum femeile, comunitatea LGBTQI, călătorii cu dizabilități, printre multe altele. 

 

Pentru a atrage mai multe femei călătoare, destinațiile ar trebui să investească în securitate, în opțiuni de cazare pentru femei singure, inclusiv în camere potrivite pentru femei; în infrastructură adaptată pentru a răspunde nevoilor de lipsa de mobilitate, auz sau vedere. În cazul segmentului LGBTQI, întelegeți și adaptați oferta la preferințele lor și, de exemplu, oferiți o infrastructură de evenimente mai bună. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.