Turismul de shopping, un instrument-cheie în marketingul destinaţiilor

Turismul pentru cumpărături este deja una dintre principalele motivaţii de milioane de persoane atunci când vine vorba de alegerea unei destinaţii de vacanţă. Devine astfel unul dintre principalii factori de transformare a strategiilor de promovare a destinaţiilor din întreaga lume, aşa cum au concluzionat vorbitorii care au participat la a doua conferinţă pe acest segment, organizată de Organizaţia Mondială a Turismului (OMT), la ultima ediţie a Fitur Shopping.

Această formă de leisure devine unul dintre instrumentele utilizate în promovarea destinaţiilor. De faptul, turismul de shopping “este foarte important în momentul în care turiştii aleg şi pregătesc o călătorie”, a subliniat Yolanda Perdomo, directorul de Membrii Afiliaţi ai OMT.

Jörn Gieschen, cercetator al Institului de Business (Instituto de Empresa, IE) din Madrid şi al observatorului de piaţă premium de produse de prestigiu MasterCard, a semnalat că “turismul de shopping este strâns legat de turismul urban, care constituie 58% din total”.

El explică faptul că “există un concept în turismul de cumpărături: cel al experienţei de cumpărături în magazine şi localuri mici, care, conform cercetării noastre, sunt mult mai atractive pentru călători decat brandurile mari globale”. Una dintre tendinţele împărtăşite este aşa-numita bleisure, care uneşte munca şi plăcerea”. “58% din călătorii de business  adaugă o zi sau chiar o excursie de weekend la locul de muncă”, a adăugat el.

Turiştii asiatici sunt unul dintre grupurile cele mai amatoare de shopping.

Turiştii asiatici sunt unul dintre grupurile cele mai amatoare de shopping.

Aşa cum explică Maria José Pérez, de la Madrid 7 stele, o iniţiativă la care participă 300 de branduri, 80% din turiştii chinezi care călătoresc în Madrid situează cumpărăturile printre motivaţiile principale.

Călătorii asiatici sunt unul dintre grupurile cele mai amatoare de cumpărături. De fapt, aşa cum a afirmat directorul de Value Retail, Elena Fouget, compania sa a închis 2015 cu creşteri de 40% în vânzările tax free în centrul Las Rozas Village (Madrid) şi 32% în La Roca Village (Barcelona) şi doar “vânzările către turiştii au reprezentat o creştere de peste 100%”.

Eva Ruíz Cendón, directorul de Marketing al MasterCard, a indicat că “în pofida faptului că, la nivel mondial, 80% din plăţi sunt sunt efectuate în numerar, plăţile electronice şi cu dispozitivele mobile ne oferă oportunităţi excelente de afacere”.

Michel Durrieu, directorul de Turism al Ministerului Afacerilor Externe şi Dezvoltare Internaţională al Franţei, care participă la această întâlnire, a vorbit despre durabilitatea legată de acest tip de turism , menţionând o inovaţie recentă: certificatul digital.

Durrieu a afirmat că cumpărăturile şi gastronomia sunt criterii esenţiale pentru a decide între o destinaţie şi alta si, prin urmare, ar trebui să fie incluse în orice strategie. El a indicat, de asemenea, ca diversitateapreţul şi calitateaprogramul de lucru în comerţ, orientarea clienţilor în magazine, calitatea artezaniei şi suvenirurilor sunt aspectele cheie pentru a dinamiza cumpărăturile.

 

 

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply