Turismul LGBT: trei elemente cheie pentru înțelegerea noilor tendințe

Consultantul turistic olandez Peter Jordan a fost autorul mai multor rapoarte despre turism LGBT publicate de Organizația Mondială a Turismului (UNWTO). Acesta a acordat un interviu ziarului spaniol pentru specialiști în turism HOSTELTUR. „De când am publicat primul raport, multe lucruri s-au schimbat și am văzut impactul pe care segmentul LGBT îl are asupra sectorului turismului, în special căsătoriile cuplurilor de același sex”, explică el. Implicarea populației locale LGBT în campaniile de promovare; crearea de noi campanii publicitare în care să apară modele de diferite grupuri etnice și vârste diferite; și luarea în considerare a călătorilor care provin de pe piețele emergente în care homosexualitatea este condamnată sunt trei recomandări cheie oferite de acest expert companiilor și destinațiilor interesate de acest segment. 

Ce știm despre turismul LGBT ce nu știam până acum? 

În primul rând, destinațiile trebuie să funcționeze mult mai mult pe experiență și produs. Și aceasta înseamnă, de asemenea, să lucrăm mai ales cu populația locală LGBT, astfel încât campaniile și eforturile de promovare să fie autentice și să simplifice viața persoanelor LGBT.

De ce este necesar să incorporăm populația locală LGBT în promovarea unei destinații gay friendly?

Deoarece, în cazul în care călătorii în general au un interes din ce în ce mai mare în viață localnicilor, același lucru se aplică și publicului LGBT, care are interesul să știe cum se trăiește la nivel local. Și, pe lângă acest lucru, trebuie arătată diversitatea reală a populației LGBT.

La ce se referă?

Până în prezent, campaniile de marketing care vizează acest segment au tendința să arate întodeauna tinere cupluri de bărbați albi. Dar să ne gândim, de exemplu, la piața emitentă britanică, care este din ce în ce mai diversă cu oameni de diferite grupuri etnice, etc.

Prin urmare, este important să demonstrăm diversitatea, ca toți sunt bineveniți și nu rămân întotdeauna cu aceleași stereotipuri.

În multe campanii de publicitate care vizează segmentul LGBT, modelele sunt întotdeauna aceleași. Dar știm că viața reală nu este așa. Și, în plus, este important ca persoanele de vârste diferite să apară în publicitate, deoarece așa potențialii călători vor vedea că există ceva autentic acolo.

Peter Jordan, en la feria World Travel Market.
Peter Jordan, la World Travel Market.

Ce lecție ar trebui să învețe sectorul turistic?

Trebuie să ne gândim de unde vin vizitatorii noștri, din ce cultură, cum se simt la sosire, la ckeck-in-ul la hotel, la piscină cu partnerul său pe plajă, etc. Cunosc cupluri homosexuale din diferite părți ale lumii și toți sunt de acord cu faptul că: vacanțele sunt o perioadă de bucurie, dar și de tensiune, pentru că, din păcate, ei sunt obișnuiți la cum pot fi lucrurile în țara lor dacă ești gay.

De aceea, dacă știrile arată că există politicieni homosexuali; există filme sau emisiuni TV în care apar persoane LGBT… Toate acestea sunt, de asemenea, importante pentru a atrage acest tip de turism, nu doar campaniile de marketing. Spre deosebire de alte segment, acest lucru are o conotație oarecum politică, ceva emoțional.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.