Shadow

Turcii, grecii și italienii au învățat din criza turismului

Tot ce a învățat sectorul turistic în 2020 (în protocoale anti-COVID, strategii de comunicare, teste aeroportuare etc.) va servi cel puțin pentru a face față anului 2021 ca „an de tranziție”. 

Acest lucru a fost subliniat de mai multi purtători de cuvânt din sectorul turismului în cadrul unei dezbateri online organizată de revista germană FVW, la care au participat reprezentanți din Grecia, Italia, Turcia și Spania.

Cu alte cuvinte, se impune o abordare bazată mai mult pe pragmatism și mai puțin pe speranță ca coronavirusul poate fi învins în curând.

Italia: „vara aceasta a fost un test nu o recuperare”

Maria Elena Rosi, purtător de cuvânt al agenției naționale de turism italiene (ENIT), a subliniat că destinațiile ar trebui să tragă lecții valoroase din mișcările turistice din acest an, deși au fost rare.

„În această vară am văzut mai mult un test al modului în care turiștii se întorc să călătorească în mod normal, decât începutul redresării sectorului”, a spus el.

Cu toate acestea, a avertizat Rosi, „marele risc acum pe piețele sursă este dacă se răspândește mesajul ‘Nu ar trebui să călătoriți pentru că puneți oamenii în pericol”, ceea ce nu este adevărat dacă călătorești responsabil”.

În ceea ce privește piața germană, delegatul ENIT a indicat că majoritatea germanilor care au călătorit în Italia anul acesta au sosit cu mașina „și au descoperit zone din centrul și sudul țării pe care nu le cunoșteau. Deci autenticitatea este o valoare în creștere. Călătorii găsesc o Italie mai autentică”, a spus el.

În orice caz el a reamintit că perspectivele pentru 2021 „vor depinde foarte mult de știință, dar și de o mai bună cooperare între țări și între industria turismului”.

În acest sens, șeful ENIT a indicat că „comunicarea s-a dovedit a fi fundamentală în gestionarea acestei crize pentru a recâștiga încrederea. Așa că oamenii de știință vor trebui să-și facă treaba și noi trebuie să o facem pe a noastră.

Un moment al dezbaterii online organizat de FVW.

Turcia: a optat pentru teste PCR masive

La dezbaterea organizată de FVW a participat, de asemenea, Ece Tonbul, directorul lanțului turc Paloma Hotels.

Trebuie amintit faptul că Germania a sfătuit să nu se călătorească în Turcia în această vară și totuși pe 4 august s-a făcut o excepție pentru regiunile Antalya, Izmir, Aydin și Mugla, tocmai cele mai importante destinații turistice ale acesteia. În plus, începând cu 10 august, conexiunile charter cu Rusia au fost restabilite. Cum au făcut acest lucru?

Cheia a fost protocoalele de sănătate implementate în hoteluri și obligatia de a face un test PCR cu 48 de ore înainte de a părăsi țara, potrivit Ece Tonbul. „Aeroportul din Antalya are acum un centru cu capacitatea de a efectua 20.000 de teste pe zi, care a funcționat fără incidente”.

„Un alt avantaj al resort-urilor de vară turcești este că majoritatea instalațiilor sunt în aer liber și avem hoteluri foarte mari, unde distanța socială poate fi gestionată mai bine”, a explicat managerul acestui lanț hotelier.

În plus, hotelurile mari care găzduiesc turiști internaționali au fost echipate și cu un centru de îngrijire medicală unde se efectuează teste de COVID.

Chiar și unele lanțuri, cum ar fi Paloma Hotels, au luat decizia de a nu depăși 50% din capacitatea unității de cazare pentru a asigura distanța socială.

„În mod logic, acest lucru adaugă costuri operaționale hoteliere, dar presupunem că nu suntem într-un an de beneficii, ci să ne facem treaba bine, cu responsabilitate, să învățăm din experiența, astfel încât, atunci când normalitatea revine, vom avea acest lucru câștigat”.

Pe scurt, „Turcia a depășit cu succes provocările cauzate de COVID și credem că va trebui să operăm în același circumstanțe anul viitor„, a spus Ece Tonbul.

Și ce se va întâmpla mai mult pe termen scurt, în acest sezon de iarnă? „Adevărul este că luăm decizii de la o săptămână la alta. Lucrăm la scenarii, mai degrabă decât la planuri, deoarece recomandările de călătorii în diferitele piețe emitente care sunt actualizate în fiecare săptămână complică orice prognoză. Nu sunt foarte optimist pentru sezonul de iarnă”.

În concluzie, „am avut o vară foarte dificilă, dar am învățat și multe pe parcurs. Trebuie să găsim ce funcționează pentru o recuperare mai eficientă. Sa sperăm că putem face acest lucru împreună, unind industria, putând lansa protocoale globale care permit călătoria în aceste condiții. Aceasta este dorința noastră”.

Instalații hoteliere în Turcia.

Grecia: recuperarea va dura doi ani

La dezbatere a participat și Grigoris Tassios, reprezentant al Hellenic Hotel Federation.

„În Grecia, acest sezon turistic excepțional a început la sfârșitul lunii iunie în orase și din iulie în restul destinațiilor”, a explicat el.

Autoritățile elene au implementat un sistem de testare COVID la aeroporturi și la frontierele terestre, „deși nu pentru toate țările și piețele emitente”, a spus Tassios.

Acest sistem de selecție, împreună cu incidența scăzută pe care coronavirusul o avea în Grecia la începutul verii, a făcut posibil ca la sfârșitul lunii iulie sosirea turiștilor din Germania, Regatul Unit, Franța și Rusia să fie reluată „puțin câte puțin”.

În luna august, numerele s-au îmbunătățit ceva mai mult. Hotelurile au făcut o treabă bună, deși avem cu 60% mai puțini călători. Credem că în septembrie și octombrie recuperarea ar putea continua”, a indicat purtătorul de cuvânt al hotelierilor greci.

În orice caz, „jumătate din fabrica hotelieră a fost închisă, iar octombrie va marca sfârșitul sezonului estival”.

După cum a concluzionat Grigoris Tassios, „credem că recuperarea va avea loc în doi ani”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.