Topul 30 al aeroporturilor din Europa

2015 a fost un an foarte pozitiv în ceea ce priveşte traficul de pasageri pentru aeroporturile europene, cu un număr total de 1.950 milioane de pasageri.

Aeroporturile Londra Heathrow, Paris Charles de Gaulle, Istanbul-Atatürk, Frankfurt şi Amsterdam ocupă primele cinci locuri (a se vedea clasamentul complet în tabelul ataşat).

“20% din infrastructură europeană a atins o creştere de două cifre a numărului de pasageri gestionaţi, în timp ce mulţi au stabilit noi recorduri de trafic, cea mai mare parte determinată de creşterea continuă a companiilor aeriene low cost şi unele companii aeriene din afara UE“; aşa cum a subliniat directorul general al ACI EuropeOlivier Jankovec, atunci când a prezentat raportul anual al agenţiei.

Topul 30 al aeroporturilor din Europa

Topul 30 al aeroporturilor din Europa

Traficul de pasageri prin intermediul reţelei de aeroporturi din Europa în 2015 a crescut în medie cu 5,2%. În aeroporturile din UE, creşterea medie a traficului de pasageri a fost de +5,6%, determinata de creşterea traficului de două cifre raportat de Irlanda, Portugalia, Grecia, România, Ungaria, Slovacia, Slovenia şi Lituania. Între timp, aeroporturile din afara UE au raportat o încetinire a creşterii sale care a fost de 3,9%. ACI-Europe explică faptul că acest lucru s-a datorat în principal “unei scăderi semnificative a cererii de zboruri prin intermediul aeroporturilor din Rusia şi Ucraina, precum şi cresterea aproape plată în Norvegia, în pofida creşterii impresionante a traficului în Islandia şi o creştere susţinută în majoritatea aeroporturilor turceşti.

Traficul de aeronave a înregistrat o creştere de +2,2%.

“Trebuie remarcat, totuşi, că micile aeroporturi regionale prin intermediul întregului continent au raportat performante scăzute faţă de media europeană, cu o creştere de doar 3,8% în volumul de pasageri, ceea ce indică o creştere a traficului din ce în ce mai concentrară”, a spus Jankovec.

Raportul de trafic al Consiliului Internaţional de Aeroporturi din Europa (ACI – Europe)  include 223 de aeroporturi în total reprezintă mai mult de 88% din traficul aerian de pasageri din regiune. Acesta este singurul raport care include toate tipurile de zboruri de pasageri ai aviaţiei civile cu sosirea şi plecarea din Europa: companiile aeriene tradiţionale, low cost, charter si altele.

 

Recuperarea post-criză

Directorul general al ACI-Europa s-a referit, de asemenea, la redresarea traficului aerian de la începutul crizei financiare globale, menţionând că, în timp ce creşterea economiei Uniunii Europene nu a depăşit 3% între 2008 şi 2015, traficul de pasageri în aeroporturile din UE a crescut cu 13,6% în această perioadă. “Acest decalaj mare arată o rupere a relaţiei care există de obicei între creştere PIB-ului şi traficul de pasageri; şi aceasta este o reflectare a noii dinamici de pe piaţă, schimbarea comportamentului consumatorilor şi creşterea a transportului aerian pentru economia europeană“, a afirmat Jankovec.

 

Panorama actuală

În ceea ce priveşte perspectivele pentru lunile următoare, Jankovec a concluzionat: impulsul pozitiv, creat pentru îmbunătăţirea condiţiilor economice din zona euro, preţurile scăzute la petrol şi politica monetară mai flexibilă, este probabil să persiste pentru o bună parte a anului 2016. Acest lucru ar trebui să menţină cresterea traficului de pasageri, cu excepţia aeroporturilor ruseşti. Cu toate acestea, riscurile unei scăderi abundă şi sunt, în principal geopolitice, atât interne cât şi externe, şi variază de la criza migraţiei fără precedent şi impactul acesteia asupra Schengen, eventuala ieşire a Marii Britanii din UE, creşterea ameninţărilor teroriste, instabilitatea din Orientul Mijlociu şi Africa de Nord şi deteriorarea în pieţele emergente“.

 

 

Sursă: hosteltur.com

 

Leave a Reply