Un start-up românesc printre câștigătorii celui de-al doilea Concurs de Start-up-uri Turistice

Organizația Mondială a Turismului (OMT), în parteneriat cu Globalia, a premiat cele opt proiecte câștigătoare ale celui de-al doilea Concurs de Start-up-uri Turistice, care are drept scop „identificarea noilor companii care vor conduce transformarea sectorului în cadrul inovației și sustenabilității”. 

 

Gala decernării premiilor a avut loc luni, 20 ianuarie, la sediul Wakalua din Madrid, centrul de inovație turistică promovat de Globalia în colaborare cu OMT. La eveniment au participat Javier Hidalgo, CEO al Globalia, Zurab Pololishkavili, secretar general al OMT, precum și reprezentanți ai companiilor colaboratoare care vor participa la promovarea ulterioară, căutarea investițiilor sau implementarea proiectelor pilot cu câștigătorii. 

 

Printre aceștia se numără Miguel Arias, director global de Antreprenoriat la Telefónica, Luis Araújo, președintele Turismo de Portugal, Begoña Gómez, directorul Africa Center, Rufino Selva, atașat la direcția generală a Societății de Proiecte Tematice al Comunității Valencia, Raquel Rodrigo, Senior Analyst la Amadeus, sau Julie Moorhouse, responsabilă de new concepts la Intu Costa del Sol, printre altele. 

 

Câștigătorii

La categoria Deep Tech, regândind localizarea și geolocalizarea, condusă de Amadeus, câștigătorul a fost Klustera (Mexic), dedicat digitalizării comportamentului uman în lumea reală. 

 

La Mobilitate Inteligentă, în alianță cu Telefónica, start-up-ul câștigător a fost Eccocar (Spania), companie care permite gestionarea vehiculelor și a flotelor într-un mod mai ecologic. 

 

La modalitatea Smart Destinations, cu colaborarea Distrito Digital Valencia, premiul a fost pentru Visuafly (Spania), care își propune să ajute persoanele cu pierderi de auz să depășească barierele pentru a se bucura de timpul liber. 

 

La categoria Ospitalitate Disruptivă, colaboratorul de la Intu Costa del Sol a acordat premiul strat-up-ului Questo (România), care face posibilă transformarea fiecărui traseu într-o destinație într-o experiență unică care poate fi inspirată de un film, o carte sau o legendă locală. 

Câștigătorii împreună cu promotorii Concursului de Start-up-uri Turistice.

 

La secțiunea Dezvoltare Rurală, promovată de Globalia, câștigătorul a fost I Like Local (Țările de Jos), care unește călătorii cu populația locală a țărilor în curs de dezvoltare pentru a oferi experiențe mai autentice și personale. 

 

De asemenea, Turismo de Portugal a acordat premiul Soluții Inovatoare în turism start-up-ului HiJiffy (Portugalia), un start-up care centralizează, automatizează și măsoară toate activitățile serviciului clienți al hotelurilor. 

 

Câștigătoarele la categoria Social Innovator’s Retreat al IE Africa Center au fost Enjoy Agriculture (Senegal), start-up care oferă experiențe legate de agroturism pentru turiști, și EBikes4Africa (Namibia), care facilitează biciclete electrice atât pentru cetățenii locali, cât și pentru turiști. 

 

În cele din urmă, Recunoașterea Specială în Sustenabilitate a fost acordată de OMT și Globalia start-up-ului Live Electric Tours (Portugalia), care oferă vizite turistice în mașini 100% electrice. 

 

Propuneri din mai mult de 150 de țări

În declarațiile sale pentru presă după ceremonia de premiere, Javier Hidalgo a subliniat că „Globalia s-a îndreptat către acest proiect de când a fost creat în urmă cu un an și jumătate” și a subliniat că dovada acestui lucru este că au investit în două start-up-uri care au fost premiate anul trecut, deoarece „avem foarte mult interes” în aceste proiecte ca investitori și generatori de aplicații. 

 

În această privință, el a subliniat că „creșterea și consolidarea sunt de obicei cele mai mari provocări în momentul începerii oricaăui proiect, iar competiția noastră de start-up-uri a reușit, datorită sprijinului OMT și a partenerilor noștri, să devină un reper în cadrul sectorului. Am primit propuneri din peste 150 de țări, iar în această a doua ediție provin de la companii emergente mai mature. De fapt, 10% dintre companiile care s-au prezentat au facturat peste 500.000 de euro în 2018″. În primele două ediții, Wakalua a primit propuneri de la aproape 5.000 de start-up-uri

 

În cele din urmă, CEO-ul Globalia a concluzionat că „pentru noi este o prioritate absolută să fim cu inovația, atât cu noile tehnologii, cât și cu sustentabilitatea și dezvoltarea socială a turismului„.

 

La rândul său, Zurab Pololishkavili a subliniat că „inovația oferă răspunsuri la multe provocări cu care se confruntă turismul ca un sector global lider, care crește mai mult decât economia mondială, generează locuri de muncă și oferă oportunități pentru toți”. El a adăugat că „fără sprijinul și angajamentul companiei Globalia nu am putea identifica și încuraja întreg potențialul pe care l-am descoperit în ultimii doi ani și care va avea fără îndoială, o călătorie lungă și de succes ăn viitor”. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.