Ryanair ia în considerare închiderea mai multor baze operaționale, acordând în același timp permise neplătite piloților, afectată de întârzierea livrării de noi avioane și condițiile dificile de pe piață. Directorul său de operațiuni, Peter Bellew, se va retrage, potrivit unor informații din sector.
Mai exact, într-o scrisoare adresată piloților, Peter Bellew, directorul de operațiuni al Ryanair, a afirmat că compania aeriană se confruntă cu „mari provocări”, deoarece o întârziere în livrarea noului Boeing 737 MAX va reduce flota de iarnă și, probabil, va afecta vara viitoare, potrivit informațiilor publicate de ziarul irlandez The Irish Times.
Peter Bellew, directorul de operațiuni al Ryanair, a spus piloților că companiile aeriene europene se confruntă cu probleme precum scăderea prețurilor la biletele de avion, creșterea prețurilor la petrol și incertitudinele, cum ar fi Brexit.
Bellew a afirmat că probleme ar putea necesita o reducere a bazelor și/sau închideri în această iarnă și vara viitoare, în funcție de momentul în care vor începe livrările avionului Boeing 737 MAZ. Ryanair trebuia să primească 50 de unități în ultimele luni ale anului și în primul trimestru din 2020.
Software cu erori
Cu toate acestea, autoritățile de reglementare au oprit operațiunile acestui model la jumătatea lunii martie, după ce au înregistrat un al doilea accident fatal și au confirmat că ambele incidente care au avut loc în mai puțin de cinci luni erau legate de o defecțiune a software-ului.
Boeing consideră că modelul 737 MAX va fi disponibil în toamnă, deși au fost decoperite noi erori pe măsură ce evaluarea lui progresează. Întârzierile în livrări înseamnă că Ryanair nu va putea să pună nava în folosință atunci când intenționa inițial, cu un impact potențial asupra nevoii sale de piloți.
Bellew a spus că, în momentul de față, Ryanair are un surplus de 300 de piloți și a încetat să recruteze căpitani pe măsură ce se prezintă demisii. El a indicat că, pentru iarna viitoare, a oferit piloților permise neplătite și repartiții de muncă, dar numărul de cereri pentru aceste opțiuni este insuficient pentru a se elibera de excedentul din acest grup.
Cu toate acestea, compania low cost a Irlandei a anunțat deja la începutul anului aceste reduceri, deși atunci a făcut-o după reducerea previziunilor privind profitul datorată scăderii vânzărilor și după ce a înregistrat pierderi în al treilea trimestru al anului fiscal și reestructurare ca grup, într-o organizatie similară cu International Airlines Group (IAG), retregându-l pe Michael O’Leary de la managementul direct al companiei low cost, care a trecut sp ocupe o pozitie superioară ca CEO al noului grup timp de cinci ani.
Retragere curând
În același timp, agentia britanica Reuters a informat că Bellew se va retrage la sfârșitul anului. Agenția a declarat că știrea a fost dată personalului printr-un memorandum făcut de CEO-ul Michael O’Leary.
Bellew s-a alăturat companiei Ryanair în decembrie 2017, după ce a demisionat din funcția de CEO al lovitei companii Malaysia Airlines.
Directorul a explicat că compania aeriană intenționează să-și reducă flota în anumite baze sau chiar să le închidă „în orice loc” din rețeaua sa din motive comerciale.
Sursă: hosteltur.com