Operatori de turism mici cer modificarea Directivei privind pachetul de călătorii

Ei intenționează să colecteze 7.000 de semnături, iar în momentul redactării acestei scrisori, vineri 9 octombrie, aveau deja 6.199, majoritatea fiind operatori de turism germani și spanioli. Vor să schimbe Directiva europeană privind pachetul de călătorii, deoarece așa cum este scrisă acum, micii operatori turistici poartă o povară care, consideră ei, nu le corespunde și nici nu primesc plăți pentru serviciile de anulare pe care le prestează și nici nu primesc rambursări de la companiile aeriene. Situația creată de pandemie a agravat și mai mult, spun ei, efectele unei norme care le aduce prejudicii. 

 

Micii operatori de turism care promovează inițiativa consideră că Directiva UE privind pachetele de călătorii 2015/2302 (2011/83/EU) este o amenințare în plus care, în acest moment, se profilează asupra sectorului și mai ales asupra celor mici intermediari. Cealaltă amenințare este coronavirusului și restricțiile de călătorie asociate pandemiei. 

 

Campania de colectare a semnăturilor își propune să se asigure că „clienții plătesc o parte din costurile de anulare în caz de anulare a călătoriei din cauza forței majore„, așa cum se poate citi în textul care însoțește colectarea semnăturilor. 

 

Motivele cererii

Conform directivei pe care doresc să o modifice, „operatorii de turism trebuie să restituie prețul total al călătoriei în termen de 14 zile, dacă nu se poate face din cauza unor circumstanțe expcepționale inevitabile”. 

 

Operatorii turistici desfășoară o parte a lucrării înainte de călătorie explică: sfaturi, pregătirea ofertelor, serviciilor de călătorie (zboruri, hoteluri, excursii, transferuri). În plus, în special operatorii de turism specializați mici și mijlocii efectuează plăți în avans (pentru zboruri, hoteluri, etc.) legate de serviciile anticipate pentru client. 

 

„Operatorul turistic nu își poate factura clienții pentru serviciul oferit sau pentru plățile în avans efectuate în cazul unei anulări cauzate de o pandemie”, susțin promotorii inițiativei. 

 

Pandemia agravează situația

Din 18 martie, anularea călătoriilor rezervate a fost procesată, explică aceștia. „Încă o dată, operatorii de turism lucrează pentru anularea serviciilor pentru care nu sunt plătiți. Nu primesc nicio rambursare sau primesc o rambursare întârziată de la companiile aeriene. Banii deja plătiți în străinătate nu sunt de obicei returnați; operatorii turistici primesc doar vouchere”. 

 

Pentru toate acestea, ei spun că „mulți operatori turistici specializați au fost deja obligați să-și abandoneze afacerea ca urmare a Directivei privind pachetele de călătorii. 

 

Pentru consumatori, reflectează ei, „acest lucru înseamnă că varietatea serviciilor oferite de operatorii de turism din UE dispare”, deoarece operatorii mici și mijlocii care organizează sărbători individuale nu pot supraviețui. În schimb, corporațiile sunt susținute de stat și vor dicta piața și prețurile în viitor”. 

 

Pentru toate acestea, ei solicită „clienților să plătească o parte din costurile de anulare în cazul anulării unei călătorii din cauza forței majore”. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.