Operatori de turism după COVID: simplificare în favoarea experienței

Operatorii turistici europeni și-au concentrat operațiunile împotriva COVID-19 în unirea orientărilor europene, naționale și de afaceri, pe lângă faptul că pot oferi clientului informații clare și accesibile, care să le permită să se bucure de experiența fără griji. 

Turoperarea cîștigă importanță în aceste momente de incertitudine și când clientul are nevoie să i se ofere un produs coeziv, controlat și sigur. Marile grupuri europene iau foarte serios punerea în aplicare a programelor care oferă liniște sufletească călătorilor și companiilor în sine, fără a interferă astfel cu reglementările locale. În acest moment, pachetul turistic este reevaluat, iar colaborarea este esențială.

TUI Group a creat un protocol de securitate pentru sănătate în 10 puncte pentru hotelurile proprii și pentru cele care operează în cadrul unei asocieri comune, oferind în același timp unităților terțe pe care le comercializează posibilitatea de a se alătura, respectând întotdeauna regulile destinației, după cum a explicat ziarului HOSTELTUR, surse din cel mai mare grup european. Ei adaugă că „desigur, protocoalele naționale de sănătate și securitate sunt obligatorii pentru hotelurile noastre”.

„Urmăm instrucțiunile autorităților din fiecare destinație în această privință și avem, de asemenea, standarde suplimentare pentru hotelurile cu brandurile noastre”, explică TUI. 

Pentru a consolida această linie de acțiune științifică și, ca un serviciu de consolidare, „lucrăm cu compania internațională expertă în managementul sănătății și securității Cristal International pentru a oferi tuturor partenerilor noștri hotelieri informațiile de care au nevoie pentru a se redeschide în siguranță”. Aceasta include liste de verificare, recomandări și webinarii pe care le-au oferit gratuit hotelierilor cu care lucrează.

 

Zece puncte de atenție

Programul de 10 puncte elaborat de TUI funcționează în patru domenii principale: organizarea hotelieră, ajustarea capacității, igienă și dezinfectarea și, în final, un program de formare și educare continuă pentru muncitori. În primul dintre acestea, promovează check-in-ul online prin intermediul site-ului web al hotelului său prin intermediul smartphone-ului, stabilește reguli privind distanța pe care angajații trebuie să o mențină cu clienții, care trebuie să fie între 1,5 și 2 metri în zonele publice, cum ar fi restaurantele, hotelurile și sălile de sport.

Sistemul în zece pași al TUI identifică principalele zone de muncă cu unele măsuri esențiale.

Astfel, de exemplu, mesele sunt curățate numai atunci când clienții au făcut check-out. În ceea ce priveste planificarea forței de muncă, se va lucra ăntotdeauna în echipe fixe pentru a menține controlat posibilul lanț de infectări. În ceea ce privește ajustarea capacității, restaurantele își limitează semnificativ capacitatea prin setarea meselor la cel puțin 1,5 metri între ele. Pentru a se putea adapta la această cerință, își vor prelungi programul de deschidere, precum și alte servicii hoteliere.

Divertismentul și activitățile sunt, de asemenea, restricționate, permițând doar cele care includ un număr mic de vizitatori și sunt desfășurate fără contact. Oferta spa este adaptată, precum și îngrijirea copiilor, în conformitate cu noile cerințe ale destinațiilor și țărilor de origine ale clienților. Lucrările de igienă și dezinfectare includ distribuția de aparate cu gel de mâini în pincipalele puncte de contact, în special acolo unde sunt servite alimente și băuturi, unde se desfășoară activități sportive și în holul hotelului.

Curățenia este îmbunătățită în camere, mai ales înainte de sosirea clientului și ori de câte ori există o schimbare de oaspeți în ele, cu grijă specială în băi și dispozitive, cum ar fi telecomenzile pentru televizoare. Autoservirea oferită sub formă de bufet va fi redusă la minimum. Ori de câte ori este posibil, mâncarea și băutură sunt servite clientului de către personal, care va purta întotdeauna mască. Al zecelea și ultimul punct al protocolului TUI se referă la formarea continuă a personalului pentru instruirea lor în protocoale de către auditori independenți.

 

Set de probe

La jumătatea lunii iunie, divizia germană a grupului a organizat o probă pilot în Insulele Baleare, la care DER Touristik și Schauinsland Reisen au participat tangențial. TUI Germania a organizat pentru prima zi un zbor charter din Düsseldorf cu 165 de pasageri, dintre care aproximativ douăzeci de jurnaliști și restul turiști călătoreau la Mallorca ca primul grup de acest tip venit din străinătate de la începutul stării de alarma. Ceilalți doi operatori turistici au preferat să participe numai cu experți care ar putea evalua condițiile de securitate ale procesului de călătorie.

Pentru această probă, călătorii nu au fost testați la plecare. Aceștia au fost nevoiți să completeze un chestionar de sănătate în avion, să facă un control de temperatura și să furnizeze telefonul și cazarea în timpul șederii, pentru ca autoritățile să îi poată contacta. În cazul în care cineva dădea pozitiv, au fost puse la dispoziție apartamente pentru izolare fără spitalizare, precum și asigurarea sistemului de sănătate ca orice rezident de pe insule.

 

Obiectiv: oferirea de liniște maximă

În cazul operatorului turistic FTI Touristik, după cum a explicat pentru HOSTELTUR, Manuel MoralesFTI Group Head of Destination Spain & Caribean, acesta a pregătit documentația care presupune colectarea și organizarea informației pentru a o oferi pe site-ul său web și agențiilor cu care colaborează, printre ele rețeaua RTK, astfel încât clientul să poată avea o idee clară despre ce îi așteaptă în călătorie în ceea ce privește protocoalele și măsurile.

„Majoritatea hotelurilor, în special lanțurile, au protocoale foarte profesionale. Ceea ce facem este să pregătim informații foarte complete pentru clientul care cumpără pachetul turistic”, explică Manuel Morales, FTI Group Head of Destination Spain & Caribbean. 

„Clientul nu trebuie să meargă în căutarea de informații pentru fiecare parte din ce a cumpărat, deoarece, printre altele, de multe ori nici nu știe cu ce companie aeriană călătoreste”, adaugă el.

În acest fel, călătorul nu trebuie să se oprească pentru a privi protocoalele companiilor sau chiar cele ale aeroportului de origine și sosire. Obiectivul este de a oferi clientului toate aceste informații în momentul confirmării rezervării, cu documentația finală, cu aproximativ 10 sau 12 zile înainte de plecare. Mai mult pentru a adăuga liniște și confort decât pentru a certifica, deoarece știu că majoritatea cazărilor respectă standardele.

„Nu este ușor să ai toate informațiile, deoarece există hoteluri care nu au propriul lor protocol, cum este cazul lanțului nostru MP, care a pregătit propiul dosar. Celor care încă nu o au,îi contactăm pentru a ne spune cum o fac. De asemenea, evaluăm pregătirea a ceva generic pentru cei care nu au pregătit propia documentație pentru a o împărtăși cu ei”.

 

Rigoare în cerințe

În ultimul caz, ideea este de a garanta clienților că există cerințe minime care sunt îndeplinite. „Evident, nu vom permite clientului să plece într-o călătorie fără a fi siguri că reglementările în funcție de destinație sunt acoperite”.

La rândul său, DER Touristik a creat conceptul „Hotel Relaunch”, care se bazează pe trei faze și cu care dorește să îi sprijine pe partenerii săi de hotel să redeschidă, potrivit grupului. Este un sistem la care hotelierii se pot alătura respectând, de asemenea, liniile directoare ale OMS, ale Uniunii Europene și ale propriilor lor state. „Scopul nostru final este de a oferi oaspeților noștri împreună o vacanță fără griji cu maxima securitate”, spune Ingo Burmester, CEO-ul DER Touristik pentru Europa Centrală.

În ceea ce privește participarea lor la programul pilot din Insulele Baleare, grupul a indicat că preferă să verifice dacă toate detaliile atât în hoteluri, cât și în transporturi funcționează perfect în ceea ce privește securitatea, pentru care au angajat o companie externă, iar apoi au început deja operații normale. Prin urmare nu a trimis turiști. Astfel, ei au semnat cu grupul Kneiβler, un laborator de analize extern, cu care a analizat modul în care sunt respectate reglementările de igienă pentru protecția împotriva coronavirusului în aeroporturi, transferuri și hoteluri din insule.

Sistemul în trei faze al DER Touristik presupune crearea unui plan de prevenire specific pentru hotel, verificând respectarea tuturor reglementărilor și instruirea angajaților; o a doua etapă care constă în implementarea măsurilor de igienă și distanțare în zonele publice; și un al treilea, care constă în crearea unui sistem de monitorizare a funcționării planului și de a face ajustările necesare în orice moment, cu scopul de a-l face o măsura pe termen lung. Operatorul turistic a implementat, de asemenea, un program cu agențiile de turism partenere.

 

În favoarea testelor în țara de origine

La rândul său, operatorul turistic german Alltours a apărat necesitatea testării tuturor călătorilor în țara de origine COVID-19 înainte de zbor, deși se știe că filtrarea aerului din cabină în avioane oferă siguranță. Acest lucru a fost declarat de către directorul general al grupului, Willi Verhuven, pentru presa germană. „Pentru un plus de siguranță, aș dori ca toți pasagerii să facă un test de coronavirus înainte de zbor”. Scopul până la urmă va fi găsirea celui mai bun sistem de prevenit și implementat pe termen lung.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.