Falimentul a patru companii aeriene frânează traficul în Europa

Creșterea traficului de pasageri pe aeroporturile europene s-a situat în medie la 2,2% în septembrie, sub 3,4% în august. Creșterea completă în al treilea trimestru a fost de +2,6%, sub +4,3% în prima jumătate a anului. În timp ce aceste cifre explică agravarea condițiilor macroeconomice și comerciale, acestea reflectă și în septembrie faptul că patru companii aeriene europene s-au declarat în faliment.

Acest lucru a fost explicat de Oliver Jankovec, directorul general al Consiliului Aeroporturilor Internaționale din Europa (ACI Europe) atunci când a comentat raportul privind traficul aerian pentru septembrie și al treilea trimestru din 2019 al agenției, care include zboruri de aviație comercială: de la operatori internaționali, regionali, low cost și charter.

Jankovec a comentat că dinamica creșterii traficului de pasageri continuă să se modereze. „În termeni mai generali, aeroporturile europene observă o limitare a capacității din partea companiilor aeriene și dezvoltarea rețelei și o concentrare pe protejarea profiturilor lor. Această tendință se accentuează pe măsură ce intrăm în sezonul de iarnă, odată cu lăsarea la sol a modelului 737 MAX și limitările de sloturi care în mod clar nu ajută”.

 

Cea mai slabă piață din șase ani

Impactul falimentelor companiilor Aigle Azur, XL Airways, Thomas Cook și Adria Airways a fost resimițit în principal pe piața Uniunii Europene, unde traficul de pasageri a crescut cu +2%, cea mai slabă performanța luna din ultimii 6 ani. Aeroporturile cele mai afectate de aceste plecări ale companiilor aeriene au fost Ljubljana (-9,6%), Paris-Orly (-9,4%), Fuerteventura (-9,2%), Glasgow (-7,7%), Gran Canaria (-6,1%), Corfu (-4%), Newcastle (-3,7%), Kos (-3,3%), Tenerife Sud (-3,1%) și Heraklion (-2,7%).

Dimpotrivă, printre cele mai mari aeroporturi din UE și din capitale, cea mai bună performanță au înregistrat-o Milano-Malpensa (+33,5%) în parte datorită închiderii a Milano-Linate pentru reînnoirea pistei); London City (+11,9%), Riga (+11,4%), Londra-Luton (+10,7%), Budapesta (+8,6%), Lisabona (+7,3%), Madrid-Barajas (7,1%), Praga (+6,7%) și Helsinki (+6,6%).

Printre piețele naționale ale UE, Letonia (+11,4%) a fost singura care a obținut o creștere de două cifre, în timp ce Luxemburg (+9,6%), Austria (+9%), Ungaria (+8,6%), Polonia și Malta (+7,6%), Finlanda (+6,4%) și Portugalia (+6,2%) au depășit în mod semnificativ media comunitară.

În timp ce, la cealalată extremă, Slovenia (-9,6%), Bulgaria (-7,9%), Suedia (-2,1%), Slovacia (-1,1%), Regatul Unit (-0,7%), Germania (-0,4%) au înregistrat pierderi de trafic de pasageri, în timp ce Grecia (+0,3%), Danemarca (0.5%) și Cipru (+0,6%) abia au crescut.

 

Aeroporturile principale și regionale

Creșterea traficului de pasageri în Majors (cele cinci aeroporturi europene principale) au rămas slabe în septembrie cu +1,2%. Paris Charles de Gaulle a obținut cea mai bună performanță (+4,8%) devenind chiar cel mai activ aeroport european al lunii cu peste 6,81 milioane de pasageri. Istanbul (+1,8%), Amsterdam-Schiphol (+1,4%) și Frankfurt (+1,3%) au crescut la o rată mult mai mică, în timp ce Londra-Heathrow (-3%) au fost afectate de grevă în British Airways.

În afară de excepțiile notabile care includ Kharkov (+66,3%), Târgu Mureș (+65%), Turku (46,8%), Friedrichschafen (+43,7%), Kutaisi (+34,7%), Mostar (25,3%) și Zadar (25,2%), cele mai bune performanțe dintre cele regionale l-au înregistrat cele mai mari Cracovia (+31,7%), Bologna (+24,6%), Sevilla (+19,6%), Nantes (+13,2%), Bordeaux (+11,6%), Bilbao (+11,4%) și Oporto (+10,6%).

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.