Care este cea mai bună soluție pentru brandurile Thomas Cook după împărțirea în bucăți?

După închiderea operatorului Thomas Cook și vânzarea care a avut loc în cazul filialelor sale și a brandurilor sale, cumpărătorii a adoptat diverse opțiuni. Și este ca cheie este să evaluați în fiecare piață sau situație ceea ce cântărește mai mult, atributele unei denumiri binecunoscute la nivel mondial sau conotația inevitabilă care o însoțește după faliment, datorii și mulți consumatori care au fost afectați. 

În cazul Fosun International, decizia sa a fost clară, de a profita de nume, deoarece a decis să cumpere brandurile. Așa cum a informat în Fosun cumpără brandul Thomas Cook pentru 13 mil. € după ce TUI a fost respins, grupul chinez a achiziționat brandul operatorului turistic britanic pentru 11 milioane de lire sterline (12,75 de milioane de euro) într-o operațiune anunțată la începutul lunii noiembrie. Fosun, care a fost acționarul principal al grupului britanic încă din primăvara anului trecut, a achiziționat și cele mai noi branduri hoteliere ale grupului Casa Cook  și Cook’s Club, și va folosi numele celui mai vechi operator de turism încă activ pentru a stimula vânzarea de pachete de vacanță în toată lumea. Vânzarea a avut loc și după ce administratorii au respins o ofertă depusă de rivalul său TUI Group.

Pentru această operațiune, totul pare să indice că Fosun consideră abordarea globală a utilizării brandului pe care o intenționează. CEO-ul său, Qian Jiannong, a precizat că „brandul Thomas Cook va permite grupului nostru să extindă afacerile din turism datorită penetrării brandului și creșterea solidă a turismului de ieșire în China„. În acest sens, pare să cântăreasca mai mult aspectele pozitive, iar în cazul brandurilor hoteliere, acestea au o legătură mai mică cu turoperarea tradițională, fiind concepte mai mult legate de lifestyle și experiențele turistice.

Este evident că Stordalen, noul proprietar al Thomas Cook Northern Group, nu va avea probleme pentru a se face observat. Grupul se numește acum Nordic Leisure Travel Group.

De asemenea, a optat pentru aceasta grupul spaniol Wamos. La începutul lunii octombrie, Wamos a anunîat achizitia agentiei de turism Neckermann, afacerea cu amănuntul a lui Thomas Cook în Belgia, pentru a o incorpora în Nautalia Travel. Wamos se bazează pe valoarea recunoașterii brandului și pe profesioniștii care au dorit să-și păstreze pozițiile și pe profesioniștii care dorește să-și păstreze pozițiile, inclusiv echipa de conducere. Concret, el a subliniat că „Neckermann va continua să funcționeze sub denumirea sa comercială pentru traiectoria recunoscută, are 61 de centre fizice de vânzarea în Belgia și este complet integrat în grupul Wamos pentru a-și contribui experiența în lumea călătoriilor”.

 

Păstrați un simbol care schimbă numele

Cu toate acestea, noul proprietar al Vinggruppen, diviziunea lui Thomas Cook în țările nordice, antreprenorul norvegian hotelier Petter Stordalen, care, după cum a relatat acest ziar în diverse fonduri conduse de un magnat norvegian, a cumpărat Thomas Cook Nordics a făcut 100% prin alianța cu fonduri Altor și TDR Capital pentru 6 miliarde de coroane suedeze (aproximativ 586 milioane de euro), a optat pentru diluarea brandurilor.

După operațiune, fostul numit Thomas Cook Northern Group, a luat Nordic Leisure Travel Group ca noua denumire. De asemenea, compania aeriană, care a fost numită Thomas Cook Airlines Scandinavia este acum  Sunclass Airlines. Cu toate acestea, păstrează simbolul brandului pe care Thomas Cook a stabilit acum șase ani, în 2013, cea a inimii galbene.

Sunclass Airlines va menține simbolul inimii de aur.

O operațiune care a avut loc pe piața rusă a fost, cumpărarea de către Anex Tour a operatorului turistic rus al lui Thomas Cook. Proprietarul Anex TourNeset Kockar, a remarcat că Intourist este „un brand foarte solid în istorie atât din Rusia, cât și din turismul internațional și pur și simplu nu-l putem lăsa să dispară”. Desigur, în acest caz, legătura cu Thomas Cook a fost foarte recentă, în urmă cu doar un an, în timp ce brandul propriu al lui Intourist s-a născut în 1929.

Acum așteptăm să vedem ce se întâmplă cu filiala germană. Acum două săptămâni s-a aflat ca Thomas Cook în Germania anulează călătoriile în 2020 și încă caută un cumpărător, deși această situație nu afectează produselor terților. Pe această piață, cu siguranță, ar trebui să ne gândim că nu ar fi convenabil să le păstrăm, din cauza imaginii nimic pozitive pe care consecințele falimentului le-ar putea lăsa consumatorilor. Poate însă este contrar dacă strategia de reaparație este corectă și o permite.

Între timp, am aflat și săptămâna trecută ca Hays Travel, rețeaua de agenții care a achiziționat peste 500 de magazine față-față de la Thomas Cook și a angajat mulți dintre muncitorii săi, a decis eradicarea în cadrul companiei referirea la oricine ca „fostul Thomas Cook”, în încercarea de a favoriza integrarea lor.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.