Shadow

Comisia Europeană propune mai multe măsuri de protecție pentru pachetele turistice

Comisia Europeană a propus să consolideze protecția consumatorilor care achiziționează pachetele de călătorie. În acest scop, Comisia propune accelerarea rambursărilor în caz de anulare, limitarea cuantumului plaților în avans și garantarea protecției în cazul falimentului organizatorului. Propunerile trebuie acum să fie negociate și aprobate de statele membre și de deputații europeni. 

Executivul UE încearcă să evite repetarea problemelor întâmpinate în timpul pandemiei, când valurile de anulări au dus la întârzieri în compensarea călătorilor. Adesea, aceștia nu știau dacă să ceară despăgubiri de la agenție, de la transportator sau de la hotel. Același lucru s-a întâmplat și în cazul falimentului companiei Thomas Cook în 2019, care a lăsat mii de turiști blocați la destinație.

În acest scop, propune revizuirea Directivei privind pachetele de servicii de călătorie și a reglementările drepturilor pasagerilor, inclusiv, pentru prima dată, a garanțiilor pentru cei care utilizează diferite mijloace de transport în cadrul aceleiași călătorii.

Comisia Europeană propune mai multe măsuri de protecție pentru pachetele turistice
Cu propunerea sa, Comisia Europeană dorește să evite probleme care s-au apărut în pandemie, atunci când anulările provocările au întârzierele în compensarea călătorilor. Sursă: Hosteltur.

„Prin aceste propuneri dorim să abordăm trei lacune principale: în primul rând, să ne asigurăm că pasagerii sunt protejați în mod leal atunci când rezervă bilete la intermediari; în al doilea rând, să extindem protecția la pasagerii care combină diferite moduri de călătorie; și în al treilea rând să ne îmbunătățim asistența specială pentru pasagerii cu handicap”, a rezumat comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean.

Pachete turistice

În cazul pachetelor turistice, în care clientul contractează simultan mai multe servicii, Comisia Europeană propune că plata în avans în momentul rezervării să nu poată depăși 25% din prețul total al pachetului, cu excepția unor motive justificate, cum ar fi faptul că agenția trebuie să plătească în avans biletul de avion, iar organizatorul nu poate solicita plata integrală cu mai mult de 28 de zile înainte de data călătoriei.

Pentru a se asigura că, în caz de anulare, organizatorul rambursează banii clientului în cele 14 zile prevăzute deja în directivă, executivului UE propune că furnizorul de servicii să ramburseze banii organizatorului în termen de maximum șapte zile. 

În plus, directiva revizuită clarifică faptul că societatea poate oferi un voucher pentru valoarea călătoriei în locul unei rambursări numai dacă clientul acceptă acest lucru și că rambursarea în ambele cazuri este garantată, chiar dacă societatea devine insolvabilă.

Acesta include protecția pentru „serviciile de călătorie legate”. De exemplu, în cazul în care, după ce a rezervat un zbor pe internet, călătorului i se propune să rezerve un hotel pe un alt site web.   

Acesta clarifică faptul că avertismentele emise de state cu privire la riscul de a călători în anumite destinații pot fi luate în considerare pentru a determina dacă există „circumstanțe extraordinare”, care ar permite consumatorului să își anuleze călătoria, deși sursele UE au precizat că acest lucru nu este automat, ci va depinde de fiecare caz în parte.

CE considera că modificările vor îmbunătăți informarea și vor reduce riscul clienților prin limitarea plății în avans, fără a afecta organizatorii, deoarece aceștia vor putea în continuare să acopere costurile în momentul rezervării, iar lichiditățile lor vor fi îmbunătățite prin obligarea furnizorilor de a le rambursa în termen de șapte zile. Creșterea costurilor pentru aceștia va fi „minimă”, spune el.

Progrese în ceea ce privește protecția pasagerilor

Dincolo de pachetele de servicii de călătorie, Comisia propune îmbunătățiri ale protecției pasagerilor în general, începând cu normele privind voucherele care au devenit populare în timpul pandemiei în locul rambursărilor în caz de anulare: acestea vor fi disponibile numai dacă clientul este de acord, vor avea o perioadă minimă de valabilitate și, dacă nu sunt utilizate la expirarea lor, vor fi rambursate automat.

Executivul UE propune, de asemenea, să reglementeze călătoriile „multimodale”, în cazul în care un singur bilet este cumpărat pentru o călătorie care utilizează diferite moduri de transport, astfel încât vânzătorul sa fie responsabil de asistarea pasagerului sau de compensarea acestuia în cazul in care pierde o legătură din cauza unor întârziere sau anulări.

În plus, în cazul persoanelor cu dizabilități, acestea vor trebui să garanteze asistența la schimbarea mijlocului de transport și se introduce obligația de a transporta gratuit un însoțitor pentru zborurile în cazul în care compania aeriană solicită că acestea să călătorească însoțite, lucru care există deja pentru toate celelalte mijloace de transport.

Mai multe date despre pachete turistice

Războiul din Israel va forța armonizarea legislației europene de călătorie

 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.