Shadow

Cele mai puternice și mai valoroase branduri hoteliere din lume

Valoarea brandului Hilton ajunge la 11,3 miliarde de euro și rămâne pentru încă un an cel mai valoros brand, in timp ce tot un brand american, Conrad Hotels & Resorts apare ca fiind cel mai puternic, potrivit raportului Hotels 50 2023 întocmit de Brand Finance

După doi ani de restricții de mobilitate și incertitudine economică, anul trecut s-a înregistrat deja o revenire la modelele de călătorie de dinaintea pandemiei, însă mai mult de jumătate (27 de branduri) din primele 50 de branduri din industrie rămân sub valorile de dinaintea pandemiei.

Hilton și-a crescut valoarea brandului cu 9%, iar Brand Finance explică faptul că acest lucru se datorează creșterii veniturilor datorită unei creșteri post-pandemice a călătoriilor de afaceri și de agrement. În timp ce rezultatele din acest an, indică o ușoară încetinire a acestui impuls de creștere, valoarea brandului Hilton rămâne peste nivelul de dinaintea pandemiei și este aproape dublu față de cel de-al doilea brand clasat.

Pe locul al doilea se află Hyatt, a cărui valoare de brand a crescut cu 15%, ajungând la 5,9 miliarde de euro.

Hampton by Hilton, cu o valoare a brandului de 4,1 miliarde de euro, a urcat o treaptă în 2023 și apare pe locul trei, depășind valoarea de 3,9 miliarde de euro din anul precedent. Locul al patrulea este ocupat de Holiday Inn, care a scăzut de la 4,2 miliarde de euro la 3,6 miliarde de euro, iar top cinci este completat de Marriott, care rămâne pe aceeași poziție, deși valoarea sa a crescut de la 2,3 miliarde de euro la 3 miliarde de euro.

Cele mai puternice și mai valoroase branduri hoteliere din lume. Sursă: Brand Finance.

Brandurile hoteliere care cresc cel mai mult

Brand Finance scoate în evidență faptul că Le Méridien, care și-a făcut debutul în clasament, este brandul hotelier care a crescut cel mai mult: cu 375% mai mult, ajungând la 669,4 milioane de euro și ocupand locul 23. Această creștere se datorează expansiunii înregistrate în ultimul an.

Autograph Collection este al doilea brand cu cea mai mare creștere a valorii (174%), iar pe poziția a treia se află Kimpton, care aproape si-a dublat valoarea (81%).

Cele mai puternice și mai valoroase branduri hoteliere din lume
Brandul Le Méridien a crescut cu 375%. Sursă: Brand Finance.

Cele mai puternice branduri hoteliere din lume

Brand Finance determină de asemenea, forța relativă a brandurilor prin evaluarea investițiilor de marketing, a capitalului părților interesate și a performanțelor comerciale (rezultate comerciale). În conformitate cu ISO 20671, evaluarea Brand Finance a valorii părților interesate incorporează date de cercetare de piață proprii de la peste 100.000 de respondenți din 38 de țări și 31 de industrii.

Conrad, a cărui valoare de brand a crescut cu 85%, ajungând pe locul 31 în clasamentul general și a sărit 38 de poziții, ajungând în fruntea clasamentului Brand Strength, cu un scor de 91/100. Brandul și-a sporit forța printr-o strategie majoră de expansiune globală. De fapt, Hilton a deschis șase noi hoteluri și resorturi Conrad în destinații strategice precum Los Angeles și Shanghai pentru a-și consolida reputația în segmentul de lux.

Conrad a urcat 38 de poziții in clasamentul celor mi puternice branduri. Sursă: Brand Finance.

Autograph Collection și Le Méridien sunt noi în clasament și apar pe locurile 2 și, respectiv, 3. Taj Hotels, care anul trecut a fost cel mai puternic brand din clasament, a coborât pe locul 4, deși scorul sau este mai mare, iar Hilton Hotels & Resorts a scăzut și el.

Mai multe informații în:

Cel mai valoros brand internațional de hoteluri nu este cel mai puternic

Clasamentul celor mai bune 100 de orașe din lume

Ce sunt capitalul de brand și forța brandului?

Raportul Brand Finance explică faptul că valoarea brandului (capitalul de brand) este înțeleasă ca fiind beneficiul economic net pe care proprietarul unui brand l-ar obține din acordarea de licențe pentru un brand pe piața liberă. Forța brandului reprezintă eficiența performanței unui brand în ceea ce privește măsurile intangibile în raport cu concurenții săi.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.