Industria turismului se îndreaptă către o fuziune a tendințelor tehnologice și de consum. „Multe tendințe de consum se bazează pe tehnologie, în timp ce numeroase inovații tehnologice sunt inspirate de clienți”, explică Daniel Batchelor, director de comunicații la Amadeus. Cele zece tendințe turistice principale pentru anul viitor sunt rezumate mai jos, conform analizei realizate de această companie.
- Interacțiunile automoatizate cu clienții
„Aplicațiile de mesagerie au început ca o formă de interacțiune între oameni. Dar acum aceste aplicații permit companiilor să interacționeze cu clienții”, își amintește Amadeus.
La începutul acestui an, Facebook a informat investitorii că, în prezent, numărul de mesaje trimise între persoane și companii în fiecare lună se ridică la 10.000 de milioane.
Există tot mai multe interacțiuni între clienți și companii care sunt automatizate printr-un chabot (…) Peisajul chatbot-ilor se schimbă deoarece acum sunt capabili să „învețe” multe alte lucruri. Dacă tehnologia este conectată de la chatbot-i la surse de date interne și se suprapun la unele mașini de învățare automată, roboții se îmbunătățesc în timp și, în acest fel, aflați mai multe despre cum să răspundeți în cel mai bun mod posibil la întrebările primite”.
Astfel, „există multe agenții de turism care folosesc roboți pentru a stimula vânzările de produse și vânzarea încrucișată”.
- Rețelele sociale își vor spori puterea de influența
„Ca și în cazul chatbot-ilor, agențiile de turism ar trebui să fie interesate de aceste platforme, deoarece este locul în care se află clienții lor. Instagram are aproximativ 500 de milioane de utilizatori activi zilnic, 80% dintre ei urmărind cel puțin o companie”, explică directorul de comunicare al Amadeus.
„Multe companii își conectează motorul de rezervare la o imagine sau folosesc direcționarea super sofisticată oferită de platforme pentru a ajunge la anumite audiențe care văd imagini specifice”.
„Aceste produse publicitare vor deveni mai sofisticate în timp, deoarece proprietarii platformei încearcă să monitezeze utilizatorii. Morala: platformele de fotografii nu se limitează la a fi o sursă de inspirație; pot duce la conversație.
- Consumatori mai conștienți de schimbările climatice
„În octombrie anul trecut, banca elvețiană UBS a observat că unul din cinci călători occidentali a recunoscut că a zburat mai puțin din motive de mediu, printre care se evidențiază conceptul de „flight-shaming (rușinea de a zbura)”, deși nu exclusiv”, spune Amadeus.
„Sectorul trebuie să acorde atenție acestei probleme, deoarece călătorii ne supraveghează”.
„Mulți clienți cred că a călători este rău pentru planetă. Sectorul trebuie să găsească o modalitate de a risipi aceste temeri și de a conduce dezbaterea la nivel local și global”.
- Modalitățile de plată vor fi înmulțite
„Având mai multe cărți de credit și de debit în portofelul nostru fizic, pe lângă aplicații precum PayPal ca portofel digital, pasagerii speră să aleagă modul de plată pentru zborurile și hotelurile lor”, își amintește Amadeus.
Pe de altă parte, „unul dintre motivele care explică extinderea globală a Uber este că aplicația servește ca portofel virtual de facto pentru transport atunci când utilizatorii sunt departe de casele lor. Confortul este ceea ce poruncește astăzi”.
„Majoritatea lanțurilor hoteliere internaționale și-au dat seama că oaspeții chinezi care cumpără proprietăți vor să folosească Alipay”.
În prezent, după cum explică Amadeus, „călătorii au la dispoziție peste 300 de forme de plată diferite. Sectorul tehnologiei financiare (sau fintech) ajută furnizorii oferindu-le gateway-uri de plată și acces mai ușor la platformele pe care le folosesc călătorii”.
- Călătorii individuali vor merge mai departe
După cum a relevat un raport Agoda despre călătorii solo, în Asia milenials și membrii generației Z sunt cel mai predispuși să călătorească singur.
În Occident, călătoriile solo sunt mai frecvente printre cei din generația X și baby boom.
În Regatul Unit, ABTA a constatat că în 2018, mai mult de una din șase persoane și-au luat o vacanță pe cont propiu, „ceea ce reprezintă o creștere de trei ori în doar șapte ani”.
După cum explică Amadeus, tendința de a călători singur se concentrează și se extinde în jurul conceptului de bleisure (business + leisure). „Aproape toate călătoriile de afaceri sunt făcute solo, așa că atunci când acestea sunt prelungite pentru a te bucura de timpul liber devin călătorii solo”.
- Back to basics: persoane care servesc persoane
„Pentru a obține un rezultat bun, un chatbot trebuie să știe când conversația ar trebui transferată către un agent real. Pe măsură ce chatbot-ii trec din serviciu la vânzare, protocoalele de transfer devin critice pentru afacere”, explică Amadeus.
„Abandonarea cumpărăturii la jumătatea procesului de rezervare este o problemă de mare importanță astăzi; renunțarea la bot-i ar putea avea loc în curând”.
Potrivit lui Amadeus, „călătorii doresc să aibă opțiuni din care să aleagă. Nu toată lumea dorește să se înregistreze cu smartphone-ul: unii oaspeți preferă sfaturile oferite de concierge”.
În orice caz, vedem cum în aeroporturi „check-in-self-service-ul, pașapoartele biometrice, recunoașterea facială, autorizarea prealabilă și gestionarea cozii sunt exemple concrete despre cum tehnologia începe să îmbunătățească totul pentru oameni”.
- Vom vorbi mai mult cu asistenții de voce
„În ultimii ani, ratele de precizie în recunoașterea vorbirii și procesării limbajului natural au fost de peste 95%”, amintește Amadeus.
„Amazon a dezvoltat Alexa for Hospitality, care vizează lanțuri hoteliere mari și închirieri de vacanță”.
Sistemul Alexa for Hospitality „face sarcini precum punerea muzicii, cererea de prosoape, controlarea temperaturii sau iluminatului camerei, găsirea de restaurante și a locurilor de vizitat, apelarea și chiar verificare sunt mai ușoare pentru oaspeți”.
Asistenții de voce nu pot doar să se îmbunătățească ceea ce îmbunătățește experiența oaspeților, „permit, de asemenea, vânzarea de produse, vânzarea încrucișată și comercializarea”.
- Sosesc super aplicațiile
„Ideea unei super aplicații de călătorie a existat de mult timp. Credem că această idee va deveni importantă în anii următori din două motive: mediul open source/API/ asociații înseamnă că este posibilă integrarea tuturor surselor într-o super aplicație, iar clienții sunt încântați de idee”, explică Amadeus.
Într-o oarecare măsură, super-aplicația există deja în mai multe țări din Asia, „unde companiile de comerț electronic și mesagerie, precum WeChat, Alipay și Meituan în China; Line în Japonia și PayTM în India, au creat aplicații multifuncționale cu care utilizatorii pot cumpăra și plăti zboruri și hoteluri în același loc în care comandă mâncare pentru a lua, un taxi sau cumpăra o cămașă”.
- Tehnologie pentru a câștiga loialitatea
„Loialitatea față de un anumit brand sau o destinație în particular pare să aparțină unei alte ere, cu atât de multe opțiuni la doar un clic distanță. Dar putem folosi tehnologia pentru a încuraja loialitatea călătorilor de astăzi”, spune Amadeus.
„A reține clienții este mai bine decât încercarea de a obține alții noi”.
În orice caz, „personalizarea funcționează numai dacă datele pot fi captate, analizate și gestionate astfel încât produsul potrivit să poată fi afișat în același timp clientului potrivit”.
- Realitatea virtuală, din ce în ce mai reală
„Realitatea virtuală este o altă tendință cara va căpăta importanța în viitorul apropiat”, spune Amadeus.
De fapt, unele aplicații funcționează deja în domeniul rezervărilor de călătorie. Reducerea costurilor (software-ul pentru a-l produce și hardware-ul pe care îl va afișa) va permite extinderea utilizării sale.
„Realitatea virtuală are potențialul de a revoluționa sistemul de divertisment la bordul avioanelor”.
Companii aeriene precum Iberia, Singapore Airlines sau SunExpress au efectuat teste satisfăcătoare de realitatea virtuală, care au permis pasagerilor să folosească ochelari speciali pentru a viziona filme 3D sau pentru a juca jocuri.
Sursă: hosteltur.com