Camerele hotelului sunt în schimbare, acest lucru este un fapt. Tehnologiile hoteliere au intrat într-o fază de ritm rapid și experții se așteaptă ca multe dispozitive créate în ultimul deceniu vor deveni în curând un lucru obișnuit în cele mai multe hoteluri.
Iată o scurtă trecere în revistă a zece tehnologii mai mult sau mai puțin noi și motivele pentru care ar trebui să fie luate în considerare de hoteluri:
- Accesul fără cheie. Au rămas în urmă zilele în care a pierde cheia însemna să rămâi pe hol. Lanțuri, cum ar fi Starwood Hotels & Resorts Worldwide oferă deja posibilitatea de a utiliza telefonul mobil pentru a deschide ușa prin intermediul unei aplicații în programul său de loialitate SPG (Starwood Preferred Guest), dar este de așteptat ca tot mai multe hoteluri să adopte această metodă de intrare pe baza unei aplicații mobile. (La Hard Rock Hotel Tenerife oaspeții primesc o brățară atunci caând fac check-in-ul ca și cheie a camerei lor de hotel. Așa o au întotdeauna la ei, se poate chiar uda, și este imposibil de pierdut. Desigur, trebuie să aibă o memorie bună ca să nu uite numărul).
- Televizor în oglinda de la baie, care este deja o realitate în mai multe hoteluri de lux din întreaga lume, în care clienții se pot bucura de TV HD în oglindă în timp ce se bucura de o baie, saună sau înota în piscină. NH Collection Eurobuildingare această opțiune în camerele sale tehnologice din Living Lab, în care sunt testate cu clienți reali cele mai recente inovații.
- Serviciu de concierge pentru Whatsapp: În multe hoteluri clienții pot deja comunica nevoile lor personalului prin telefonul mobil (Mesagerie instantanee pentru a comunica cu hotelul înainte de sosire). Această aplicație permite oaspetelui să ceară mai multe prosoape sau un late check-out fără a se ridica din pat, astfel că experții prevăd că va fi în curând disponibil în mai multe magazine.
- Termostate inteligente, care implică din nou utilizarea telefonului mobil de către client. Tot mai multe hoteluri încorporează această tehnologie ce le permite să controleze temperatura din cameră cu smartphone-ul, chiar și fără a fi în ea.
- Transmiterea de la dispozitivele lor la televizor: deja în multe hoteluri clienții pot transmite conținutul de pe laptop-urile, telefoanele mobile sau tabletele lor direct pe marile televizoare HD, ceea ce le permite să lucreze pe ecran sau să vadă conținut de pe servicii de streaming, cum ar fi Hulu și Netflix.
- Iluminat inteligent: la fel ca și posibiltatea ca clientul, printr-o aplicație de pe telefonul său mobil, să poată regla termostatul din camera sa, unele hoteluri le permite de asemenea să stingă luminile de la distanță, ceea ce poate fi deosebit de util pentru cei care planifică o ieșire romantică.
- Stații pentru MP3: aceasta este una dintre cele mai comune tehnologii menționate în această listă, dar nu trebuie trecută cu vederea, deoarece un număr bun de clienți încep să o vadă ca un standard. Aceste stații permit oaspetului să conecteze dispozitive în ceasuri sau difuzoare pentru a reproduce muzica și a încărca bateria în același timp.
- Internet de mare viteză: este clar că toate hotelurile oferă de obicei conexiune la internet de mare viteză, dar provocarea constă în a se asigura că este la fel de rapidă ca și cea pe care uilizatorul o are în casă. O modalitate de a face acest lucru este de a oferi niveluri de viteză de bandă largă la prețuri diferite.
- Senzori de lumină, simplu dar eficient: aceștia fac ca lumina să se aprindă atunci când clientul intră în cameră și să se stingă după un timp fără nici o mișcare în cameră.
- Roboți: există deja hoteluri în care roboții desfășoară activități care înainte erau realizate de personalul de camere. De fapt, în Japonia s-a deschis primul hotel gestionat de roboți și hotelurile Aloft din Statele Unite au deja doi roboți în echipa lor.
Informația de referință este disponibilă pe Hospitality.net.
Sursă: hosteltur.com