Comunicat de presă
1 din 5 zboruri cu plecare din România suferă cel puțin o modificare a orarului de zbor. 1 din 15 pasageri își greșește rezervarea efectuată și are nevoie de asistență în a remedia informațiile introduse eronat. Timpul de așteptare în aeroporturile din țară este dublu față de acum 4 luni. Acestea sunt statisticile începutului de sezon de vârf care a adus celei mai mari platforme de rezervări de bilete de avion din Romania creșteri substanțiale față de vara anului trecut și un rulaj de aproximativ 90% comparativ cu vânzările de bilete de avion din vara anului 2019.
Vânzările de bilete de avion se apropie de pragul de 90% față de anul 2019
Tendințele în turism arată deja revenirea la obiceiurile de consum existente înainte de pandemie, cum ar fi city-break-urile, vacanțele active și de explorare a regiunilor turistice europene. Eliminarea restricțiilor pentru cei vaccinați, condițiile mult mai lejere pentru călătorii, relaxarea restricțiilor pandemice la nivel european și introducerea pașaportului european de vaccinare au dus la o creștere a interesului românilor pentru călătorii și la un volum aproape de nivelul anului 2019 pentru Vola.ro
Redeschiderea Europei a generat un val de rezervări din partea românilor care își doreau să călătorească, dar care erau descurajați de limitările impuse de autorități. În condițiile unui număr de zboruri cu până la 33% mai mic decât în anul 2019 și al reducerii efectivelor de personal din aeroporturi și din echipele companiilor aeriene, sezonul de vară pune o presiune imensă pe întreaga industrie.
„Odată cu numărul biletelor de avion vândute zilnic care este într-o continuă creștere, ne confruntăm în prezent și cu limitări impuse de schimbările operate de companiile aeriene, de amânări sau anulări de zboruri pe ultima sută de metri, cu lipsa de exercițiu a românilor care în ultimul an nu și-au mai rezervat bilete de avion și subdimensionarea personalului aeroportuar. Din acest motiv tragem un semnal de alarmă tuturor celor care vor să călătorească în această vară să își facă rezervările din timp și să verifice constant statusul zborului lor și condițiile de călătorie determinate de pandemie, să încheie asigurări de călătorie care să acopere și să despăgubească eventualele modificări neplanificate și să se asigure că optează pentru variantele de bilete de avion cu flexibilitate în ceea ce privește data călătoriei.
În ultimele săptămâni am mărit cu 20% numărul colegilor care asigură partea de asistență online și încercăm să acoperim parte din lipsurile cu care se confruntă industria aeronautică la nivel european. ” a afirmat Daniel Truică, CEO Vola.ro
Certificatul verde European va aduce un val suplimentar de rezervări de vacanțe și bilete de avion
Fiecare pas făcut de autoritățile europene sau naționale în direcția organizării călătoriilor în contextul pandemic a însemnat o creștere a cererii de pachete turistice sau bilete de avion. Astfel, introducerea Certificatului Verde European, care atestă imunitatea în fața COVID-19, va facilita călătoriile în perioada următoare și va contribui la eficientizarea întregului proces de verificare a documentelor necesare unei călătorii în perioada pandemică. Certificatul digital nu este dedicat doar celor vaccinați. Acesta poate fi obținut atât de persoanele vaccinate, cât și de cele care au un test antigen/PCR negativ sau care au trecut deja prin infectarea cu virusul COVID-19 și va reprezenta astfel dovada îndeplinirii condițiilor de intrare într-un anumit stat.
5 lucruri pe care le pot face românii care își doresc să călătorească în perioada următoare pentru o vacanță fără griji
- Atenție sporită în procesul de rezervare al biletelor de avion. 1 din 15 români introduce cel puțin o informație greșită în rezervarea biletelor de avion, situație care necesită demersuri suplimentare pentru modificarea sau validarea rezervării și uneori chiar costuri suplimentare pentru pasager.
- Urmărirea periodică a situației zborului achiziționat. În ultimele săptămâni, 1 din 5 zboruri a suferit cel puțin o modificare a orarului de zbor, de aceea este necesară urmărirea periodică a situației zborului ales.
- Verificarea constantă a condițiilor de călătorie la destinație și la retur
Deși din ce în ce mai multe țări ridică restricțiile pentru călătorii români, acestea încă sunt într-o continuă schimbare sau pot suferi modificări și este în responsabilitatea călătorilor și nu a operatorilor de turism să le verifice și să se asigure că le îndeplinesc. 10% din interacțiunile cu operatorii de turism sunt despre condițiile de călătorie, informații care se pot afla la o căutare online pe site-ul MAE.ro. Călătorii sunt sfătuiți să își ia informații doar din surse oficiale și să completeze corect și complet toate documentele solicitate de statul în care intenționează să călătorească pentru a evita producerea unor eventuale controale suplimentare și întârzieri la punctele de frontieră.
- Planificarea completă a zborului încă din momentul rezervării.
Mulți pasageri adaugă multiple servicii adiționale post rezervare: bagaje, locuri, asigurare, check-in. Vola.ro sfătuiește călătorii să planifice cu atenție rezervarea deoarece adăugarea acestor servicii ulterior crește costurile rezervării finale. Adăugând toate serviciile adiționale dorite încă de la momentul rezervării optimizează costul final plătit pentru călătorie.
- Timpul de așteptare în aeroport crește cu până la 50% în sezonul de vară
Conform statisticilor marilor aeroporturi europene, timpul de așteptare în aeroport poate crește cu până la 50% în perioadele de vârf, cum este și sezonul de vară. Astfel, dacă în mod normal pentru formalitățile de check-in, control de securitate și îmbarcare erau recomandate 1,5 – 2 ore înainte de ora anunțată de decolare, în contextul aglomerării aeroporturilor și al personalului aeroportuar mult subdimensionat, Vola.ro recomandă turiștilor români ca în această perioadă să își ia o marjă de cel puțin 2,5 – 3 ore înainte de ora decolării.