Shadow

Veneția, fără un plan B după interzicerea croazierelor

Luna trecută, Italia a aprobat un decret-lege cu măsuri „urgente” pentru protecția căilor navigabile de interes cultural, iar pentru protejarea Veneției a anunțat interzicerea intrării navelor mari în oraș la 1 august. Măsura a pus capăt anilor de indecizie politică, dând astfel prioritate cererilor rezidenților și organizațiilor culturale în fața celor ale muncitorilor portului și industriei turismului, care avertizează deja că această decizie va afecta grav o destinație care „a făcut avere cu activitățile portuare”. Dar viitorul nu este incert doar pentru muncitorii portului. Deși Roma a aprobat legi de mai multe ori în trecut pentru a limita accesul navelor maritime în Veneția, nu are încă pregătit un punct de acostare alternativ. 

„Pentru a proteja patrimoniul de mediu, artistic și cultural al Veneției, declarată Patrimoniu Mondial de către UNESCO, trecerea navelor mari prin Bazinul San Marco, Canalul San Marco și Canalul Giudecca este interzisă de la 1 august„, se explică în decretul aprobat de Guvern, la propunerea premierului Mario Draghi.

„Pentru noi este o mare victorie”, afirmă Tommaso Cacciari, membru al gupului de campanie ‘No Grandi Navi’ (Nu navelor mari). „Mulți ne compară cu David împotriva lui Goliat„, spune el, potrivit lui Reuters.

Și în timp ce activiștii aplaudă decizia, îngrijorați de poluare și eroziune într-un oraș aflat deja în pericol din cauza creșterii nivelului mării, muncitorii portuari afectați de lunile de blocaj se tem pentru viitorul principalului lor mod de trai.

Viitorul lor rămâne incert, deoarece Roma nu are încă pregătit un punct alternative de andocare în portul industrial din apropiata Maghera, dar încă nu există semanale ca se va pune în folosință curând.

Nu vor putea naviga nave de peste 25.000 de tone, de peste 180 de metri lungime sau de peste 35 de metri înălțime (Fotografie: Lucie Hosova on Unplash).

În acest sens, Filippo Olivetti, director general al grupului Bassani, care oferă servicii portuare și turistice, avertizează că Veneția nu va putea supraviețui fără sosirea navelor de de croazieră.

„Este o nebunie pentru un port și oraș care au făcut avere din activitățile portuare și din traficul maritim. Acesta va deveni un mic port de agrement”, se plânge el. 

Conflictul de la Veneția privind intrarea marilor nave de croazieră a făcut obiectul a numeroase proiecte și inițiative în ultimii ani pentru a încerca să concilieze protecția mediului și a patrimoniului cu interese economice, dată fiind importanța cheltuielilor de croazieră în oraș.

La începutul anului trecut, înainte de izbucnirea pandemiei, acest aspect era o prioritate pentru acest segment turistic, iar sectorul de croazieră a cerut ca impactul să fie măsurat riguros pentru fiecare destinație în parte.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.