Shadow

Turcia este în urmă: va stabili ritmul vânzărilor în vara anului 2023?

Traiectoria Turciei în următoarele luni poate fi decisivă, având în vedere tendința de rezervări last minute care a fost detectată pe piața germană și cu un alt factor de condiționare, persistentă în stagnare a pieței ruseștiPresiunea potențială asupra prețurilor pare asigurată. 

Manuel Morales, șeful departamentului de recrutare al FTI Group pentru Spania, Portugalia și Caraibe, explică despre concurența din zona mediteraneană că „observăm o încetinire în Turcia, care este numărul unu în topul nostru, din cauza cutremurului, deși nu are nicio legătură cu acesta, deoarece este departe de zona turistică, dar se poate observa că oamenii sunt foarte rezervați în ceea ce privește achizițiile„.

„Acest client (care tinde să opteze pentru all-inclusive) nu cumpără nici alte destinații așa cum ne-am fi aștepatat în Spania, va fi un an foarte puternic pentru last minute, ne așteptăm la asta. Totuși, „Grecia funcționează minunat pentru al treilea an consecutiv, este foarte bine poziționată pe piața germană, iar Portugalia are si ea o cerere foarte mare, în special de pe piețele sursă din Franța și Țările de Jos, iar Italia și restul țărilor mediteraneene se descurcă, de asemenea, bine”.

Pentru FTI, destinația numărul unu în vara anului 2023 „fără nicio îndoială și cu siguranță va fi din nou în Turcia, deși va fi cu mai multe rezervări last minute. Egiptul este, de asemenea, o destinație excelentă pentru noi, locul doi, iar pe locul trei este Spania. Turcia are propia clientelă, care poate nu este cea care vine de obicei în Insulele Baleare. Aceștia caută 4 stele sau 4 stele plus, all inclusivemulte familii, hotelurile sunt complet diferite, așa că nu cred ca va fi o problemă acolo.

„Bineînțeles, clientul care spune, am timp, încă nu am chef să cumpăr, acela poate merge în Turcia pentru că va găsi prețuri foarte competitive”, spune Morales.

Carlos Fuster, director de contractare pentru Insulele Baleare la Schauinsland Reisen, subliniază că, în ciuda cifrelor bune ale destinațiilor spaniole, „nu trebuie să uităm că și celelalte destinații se descurcă foarte bine, Grecia este destinația preferată de germani în acest moment, este cea mai iubită de germani în acest moment, a depășit Insulele Baleare, dar noi avem o poziție privilegiată și vom încerca să o menținem pe tot parcursul sezonului„.

Carlos Fuster, director de Contractare pentru Insulele Baleare la Schauinsland Reisen.

Turcia este destinația pentru care trebuie să ne îngrijorăm, care din păcate a pierdut foarte multă cotă de piață din cauza cutremurelor, o destinație în care cea mai mare importantă piață Rusia și practic a dispărut„.

Schauinsland Reisen: Turcia „va fi o destinație care va trebui să caute clienți, acești clienți vor trebui să fie last minute, vor fi propabil pentru preț. Prin urmare, va trebui să o urmărim îndeaproape, deoarece ar putea fi destinația care ne va fura clienții, mai ales că mai sunt încă multe de vândut”.

„Am muncit mult, perspectivele sunt foarte bune, dar mai sunt multe de vândut, așa că faptul că nu merge bine nu ne ajută„, conchide Fuster.

Jörgen Heitinga, directorul de recrutare Alltours, Jörgen Heitinga al Alltours, a evidențiat ca fiind pozitivă prelungirea sezonului, pe care turoperatorul îl va extinde în acest an pentru Insulele Baleare de la mijlocul lunii februarie până la mijlocul lunii noiembrie, lucru care nu a fost obișnuit în ultimele sezoane.

Ceea ce poate fi influențat de concurența cu Turcia este faptul că „oamenii sunt sensibili la preț, influențați de inflația din Germania, ei caută camere superiore, dar la un preț rezonabil. Și se observă că familiile optează din nou pentru all inclusive, pentru ca vor să știe cât vor cheltui.

Standul Turciei la ITB Berlin 2023.

Prețul pachetului  crescut cu 10%, dar chiar și așa, în vânzările generale, la Alltours se situează peste nivelul de dinaintea pandemiei, lucru pe care l-a atins deja în 2022.

Directorul DER Touristik pentru Mediterana de Vest, Nils Lübbe, subliniază că „vânzările în Mediterana merg bine, iar cea mai bună performanță este Turcia, care este pe drumul cel bun, iar Tunisia se remarcă, de asemenea, prin raportul excelent preț-calitate. Prețurile de acolo sunt cu 20-25% mai mici decât în Mallorca„.

Din partea rețelei de agenții germane RTK, cu 8.000 de puncte de vânzare situate în țările din zonă, majoritatea în Germania, delegatul acesteia în Spania, Wendy López-Trejo, subliniază că ceea ce este diferit față de momentul pre-pandemic este că „clientul este dispus să plătească mai mult, dar să observe că primește ceva în schimb, caută peisaje, sustenabilitate, o nouă gastronomie etc., a devenit mai exigent„.

„Anul trecut, la începutul anului 2022, Turcia a crescut mai mult decât Spania, dar anul acesta, în special Insulele Baleare conduc vânzările”. Cu „Turcia a existat un pic de teamă la început (după cutremere), dar pentru Germania este o piață naturală, o piață forte mare„. El adaugă că a fost redusă, „mai întâi cu efectele pandemiei, pentru siguranță, apoi din cauza conflictului din Ucraina, ca urmare a proximitpșii, iar acest lucru s-a observat la începutul iernii, în noiembrie sau decembrie. Acum s-a stabilizat, dar există mai puțin early booking, mai puține rezervări, oamenii așteaptă un pic, cutremurule a afectat câteva zile„.

A se citi și 90.000 de profesioniști la primul ITB fără public.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.