Shadow

TUI: granturile demonstrează încrederea în modelul de afaceri

Al treilea pachet de ajutor semnat de TUI Group cu Statul german, bănci și acționari, în valoare de 1,8 miliarde de euro, arată că există încredere în modelul de afaceri al grupului, care a fost pus la îndoială ca urmare a crizei de sănătate. Acest lucru a fost explicat de CEO-ul grupului, Fritz Joussen, într-un interviu, în care avansează că aceste noi resurse vor permite companiei să reziste în aceste luni cu puțină activitate și să asigure lichidități dacă pandemia continuă și în acest an. „Acest sprijin demonstrează foarte clar încrederea în modelul nostru de afaceri, în perspectivele pe termen lung ale TUI și în turism ca sector în creștere”, spune Joussen, care se confruntă cu 2021 „cu optimism” înainte de sosirea vaccinului împotriva COVID-19, care în opinia sa va aduce „încredere” industriei, deși consideră că acesta va fi în continuare un an de tranziție. „În 2022 ne așteptăm ca sectorul nostru și, de asemenea, TUI Group să revină la nivelurile pre-coronavirus”, avansează el. 

Nimeni nu se aștepta ca criza coronavirusului să dureze atat de mult, spune Joussen, care insistă asupra necesității acelui al treilea pachet de ajutor.

„Acesta ajută la trecerea companiei prin criză și ne ajută să ne concentrăm asupra ceea ce este esențial: restructurarea unităților de afaceri individuale, procesul de digitalizare, care a fost accelerat și măsurile de reducere a costurilor deja inițiate”, explică el.  

În prezent, multe restricții de călătorie sunt încă în vigoare, deci suntem o companie fără venituri semnificative. De aceea a fost o mișcare înțeleaptă pentru noi să dezvoltam un al treilea pachet financiar împreună cu acționarii, băncile și Statul”, afirmă Joussen.

În acest sens, CEO-ul gigantului turismului amintește că înainte de criza sanitară, TUI avea o sănătate financiară bună și oferă numere: un profit de aproximativ un miliard din exploatare, investiții de aproximativ un miliard pe an, 21 de milioane de clienți în 2019 și o creștere de 14% a rezervărilor la începutul anului 2020.

„Există cu adevărat multe companii și industrii cu aceste rezultate?”, se întreabă Joussen, care asigură că modelul său de afaceri „a fost si este pregătit pentru viitor”, așa că se confruntă cu acest an cu „optimism și încredere”. 

Fritz Joussen

„Dacă acționarii noștri aprobă măsuri precum majorarea de capital, după rambursarea obligațiunii în așteptare, scadențele împrumuturilor primelor două pachete de stabilizare vor fi mai întâi amânate”, explică CEO-ul grupului, care clarifică faptul că aceste noi ajutoare cresc doar puțin indicele de îndatorare al companiei.

Model de afaceri

Joussen încearcă să elimine orice fel de îndoieli care există în jurul modelului de afaceri al companiei, care a fost extrem de pus la îndoială în ultimele luni. Din acest motiv, subliniază faptul ca o diferență semnificativă în acest al treilea pachet de ajutor este sprijinul larg pe care l-a obținut: atât de la acționarii principali, cât și de la bănci și Stat.

„Acest lucru arată foarte clar încrederea în modelul nostru de afaceri, în perspectivele pe termen lung ale TUI și în turism ca un sector în creștere. Modelul nostru de afaceri este mai modern decât sugerează termenul de pachet turistic”, subliniază el. 

În această direcție insistă în apărarea modelului de grup turistic, care merge dincolo de a fi un simplu operator care vinde pachete de vacanță. „Dezvoltăm, investim și operăm, suntem o companie de hoteluri și croaziere cu branduri de talie mondială, cum ar fi RIU, Robinson, TUI Blue sau Mein Schiff. Hotelurile de vacanță din locații privilegiate de la mare vor avea întotdeauna valoare. Putem deschide noi destinații ca nimeni altcineva, pentru că avem hoteluri și companii aeriene”, proclamă el.

Majorare de capital 

Managerul susține, de asemenea, motivele care au determinat compania să convoace o adunare extraordinară a acționarilor pe 5 ianuarie. „Pachetul de ajutor conține măsuri care trebuie aprobate de acționari, printre care se numără majorarea de capital de aproximativ 500 de milioane de euro”, explică Joussen, care exclude faptul că datoria companiei va crește.

O altă condiție a salvării este că Statul are opțiunea de a converti una dintre cele două participări fără drept de vot în actiuni TUI. „Am dori să obținem aprobarea acționarilor noștri în acest sens”, spune Joussen care informează că ședinta va avea loc virtual.

Rambursarea obligațiunilor în așteptare

Ce se va întâmpla după ce pachetul de ajutor va primi undă verde de la acționari? Potrivit lui Joussen, perioada de subscriere pentru noile acțiuni pentru implementarea majorării de capital va începe, iar acționarii vor avea apoi posibilitatea de a participa direct la această majorare.

„Deținerea de noi fonduri va permite rambursarea obligațiunii în așteptare și ne oferă posibilitatea de a continua să avansăm în restructurarea globală a grupului. Vom fi mai agili, mai rapizi și mai eficienți”, promite el.

TUI în 2021

Previziunile lui Joussen pentru turism în general și pentru TUI Group în special în 2021 sunt bune. „Oamenii vor să călătorească, turismul rămâne o industrie în creștere pe termen lung. Toată lumea, inclusiv investitorii, sunt de acord cu acest lucru și faptele îl susțin”, spune el.

În acest sens, el reamintește modul în care piața turismului a crescut de două ori mai repede decât produsul național brut în ultimul deceniu și prezice că această tendință va continua pe măsură ce situatia se normalizează după pandemie.

Anul acesta „va fi in continuare un an de tranziție, în 2022 ne așteptăm ca sectorul nostru și TUI să revină la nivelurile de dinaintea crizei”, prezice. 

În această direcție, el face referire la faptul că pachetele turistice vor juca un rol important în acest sens ca un mod de călătorie care oferă siguranță și încredere. „Poate suna cam demodat, dar siguranța, serviciile și confortul sunt o valoare pentru milioane de oameni și mai ales pentru familii, mai ales când vine vorba de vacanțe anuale”, spune el.

În această privință, acesta susține că TUI este „într-o poziție excelentă pentru a reveni cu succes după pandemie”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.