Shadow

TUI caută profitabilitate și „recuperează puterea de dinainte”

Gigantul turistic TUI Group și-a prezentat rezultatele pentru primul trimestru din 2023, care includ venituri de 3,2 miliarde de euro, în creștere de la 2,1 miliarde de euro în aceeași perioadă a anului 2022. Se așteaptă ca o vară „puternică” să permită grupului să „își recapete forța și să aibă o creștere durabilă”, potrivit directorului general Sebastian Ebel

Grupul a precizat că EBIT-ul subiacent s-a îmbunătățit cu 88 de milioane de euro, până la -242 de milioane de euro în primul trimestru din 2023, care este al doilea trimestru fiscal pentru TUI și, de obicei, cea mai slabă perioadă pentru acest sector și care, excluzând elementele excepționale din anul precedent, aceasta reprezintă o îmbunătățire cu +181 de milioane de euro, se arată într-un comunicat publicat miercuri.

Segmentul Vacation Experiences, care include hoteluri, croaziere și afacerere de tururi și activități, Hotels & Resorts a obținut un profit operațional mai mare decât în 2019 „pentru al patrulea an consecutiv”. EBIT-ul subiacent s-a îmbunătățit semnificativ în al doilea trimestru fiscal, ajungând la 78,0 milioane de euro (anul precedent: 23,7 milioane de euro).

„Riu a contribuit în special la această evoluție pozitivă, Caraibe, Insulele Canare și Capul Verde fiind cele mai importante destinații”.

Gradul de ocupare a Hotels & Resorts a crescut cu 18 puncte procentuale de la an la an, ajungând la 83%. Hotelurile din Caraibe au atins un grad mediu de ocupare de 92%, Mexicul fiind cea mai populară destinație, cu 93% în al doilea trimestru. Cele din Insulele Canare „au fost, de asemenea, la mare căutare în această iarnă”, cu o rată medie de ocupare de 86%.

Alte destinații cheie în această perioadă au fost Egiptul si Capul Verde. între ianuarie și martie, tariful mediu al camerelor a crescut cu 16% de la un an la an, ajungând la 100 de euro.

Au revenit croazierele

În segmentul Market & Alliances, pierderea înregistrată în concept de EBIT subiacent este de -308,5 milioane de euro, mai mare decât în anul precedent, când s-a ridicat la -262,2 milioane de euro, și aproape la același nivel ca în 2019″. Același trimestru al anului precedent a inclus un câștig de 43 de milioane de euro din reevaluarea și inversarea pozițiilor de acoperire eficiente, precum și aproximativ 50 de milioane de euro în despăgubiri de stat în Regiunea Centrală pentru pierderea de afaceri în cursul pandemiei.

Excluzând aceste efecte, rezultatul pentru perioada de raportare a crescut cu 47 de milioane în comparație cu anul precedent. Iar în segmentul de croazieră, EBIT-ul subiacent al diviziei s-a îmbunătățit semnificativ, ajungând la 14,8 milioane de euro, comparativ cu o pierdere de -73,5 milioane de euro, în primul trimestru din 2022, din cauza restricțiilor cauzate de pandemie.

„Tendințele puternice de rezervare și o îmbunătățire semnificativă în primul trimestru financiar evidențiază perspectivele pozitive ale TUI”

În ceea ce privește linia de turism și activități TUI Musement, aceasta și-a redus pierderea EBIT subiacentă la -12,7 milioane de euro în perioada analizată, comparativ cu -18,2 milioane de euro în anul precedent. Brandul a beneficiat de o creștere a transferurilor de oaspeți, cu un total de 3,4 milioane de transferuri la destinație, față de 2,5 milioane în anul precedent.

@Anton Uniqueton

În plus, au fost vândute aproximativ 1,3 milioane de experiențe, cu aproximativ 0,7 milioane mai mult decât în trimestrul precedent. Ca urmare, numărul de rezervări de excursii și activități aproape s-a dublat.

În total, TUI a gestionat 2,4 milioane de turiști în primele trei luni ale anului 2023. De asemenea, a precizat că rezervările pentru vara sunt în prezent cu 13% mai mari decât în 2022, în ciuda „prețurilor medii mai mari”. În plus, acestea reprezintă 96% din nivelul din aceeași perioadă a anului 2019, iar „în ultimele șase săptămâni rezervările au depășit nivelul” din vara de dinaintea pandemiei.

Reducerea datoriilor

În plus, TUI reamintește ca ajutorul FSE (fondul de stabilizare economică) a fost rambursat În totalitate în urma „majorării de capital cu succes”, care a oferit grupului „mai multă libertate financiară și antreprenorială”. Ca urmare, datoria sa netă s-a redus la 3,1 miliarde de euro pro forma, incluzând veniturile obținute în urma majorării de capital.

Prin urmare, Ebel se așteaptă la „un an financiar bun în 2023, cu un rezultat operațional semnificativ mai mare. Initiațivele noastre strategice au efect, datoriile de stat au fost rambursate. Obiectivul nostru: să ne recapătăm puterea de altadată și o creștere profitabilă”, a rezurmat directorul general al grupului turistic.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.