TUI Group este optimist cu privire la evoluția afacerii sale, deși continuă să sufere consecințele restricțiilor. Soldul său oficial cel mai recent arată semne clare de redresare, după ce a atins 4,2 milioane de rezervări pentru vara anului 2021 în ultima sa actualizare corespunzătoare datei de 1 august, cu 1,5 milioane mai mult decât în datele acumulate la sfârșitul primului trimestru. În primele nouă luni ale anului fiscal, a suferit pierderi mari, deși este necesar să știm cum să citim aceste date, deoarece acestea corespund celor mai proaste luni și comparativ cu o perioadă ăn care a fost încă puțin afectată de această criză. În orice caz, grupul arată o rezistență foarte puternică și o poziție financiară care ii permite să își îndeplinească în continuare obligațiile față de partenerii din sector.
Cererea operatorului de turism pentru această vară rămâne ridicată cu o medie a prețurilor cu 9% mai mare decât în vara anului 2019, din cauza procentului ridicat de pachete turistice printre produsele vândute. În concordanță cu această, la mijlocul lunii iunie, TUI Germania a confirmat cererea de produse mai scumpe, cumpărarea de pachete turistice și tendința de a căuta cazare de categorie superioară, cu spații ample și camere de nivel superior cu piscină sau terasă privată, împreună cu avantajul pe care îl reprezintă achiziționarea unei asigurări mai complete pentru a asigura flexibilitatea.
Cu toate acestea, TUI a recunoscut că diferitele restricții de pe principalele sale piețe l-au determinat să ajusteze capacitatea, astfel încât în cele din urmă a lăsat-o la 60% din ceea ce era programat în 2019, comparativ cu cea de 75% planificată anterior. CEO-ul grupului, Fritz Joussen, a remarcat că rezervările rămân ridicate atunci când restricțiile de călătorie de stat sunt eliminate, observându-se un efect imediat.
Datele financiare din raportul său includ creșterea fluxului de numerar, care ajunge la 320 de milioane de euro, creșterea poziției de lichiditate la 3,1 miliarde de euro sau plasarea de obligațiuni convertibile care a ajuns la 190 de milioane de euro. În plus, vânzarea activelor hoteliere către Riu i-a asigurat aproximativ 200 de milioane de euro de profit contabil.
Vânzarea pachetului de acțiuni către partnerul său, cu care menține gestiunea sa în proporție de 50% și 50%, fusese convenită și anunțată în mai 2021. În total, portofoliul de 21 de active a fost evaluat la 1,5 miliarde de euro.
Pentru participația minoritară de 49% în hotelurile Riu, TUI a primit o plată inițială de 541 de milioane de euro și poate primi un câștig suplimentar de 130 de milioane de euro până în 2023.
9 luni 2020 vs 9 luni 2021
Rezultatele prezentate acum de TUI Group corespund primelor nouă luni ale anului fiscal 2021, care este perioada cuprinsă între octombrie 2020 și iunie 2021. Cu alte cuvinte, este o perioadă în care afacerea sa a suferit cele mai mari restricții din istoria sa. Și care este comparat tocmai cu un moment în care abia începuse să sufere efectul COVID, perioada cuprinsă între octombrie 2019 și iunie 2020.
De asemenea, trebuie amintit că grupul a suferit întotdeauna pierderi sezoniere în acele luni, în special în primul semestru, chiar și în anii cu cea mai mare creștere. Pierderile sezoniere care au fost compensate de partea anului în care se concentrează cea mai mare activitate de vacanță. Astfel, în acea perioadă de nouă luni s-au înregistrat pierderi de 1,22 de miliarde de euro, adăugându-se pierderile de 128 de milioane de euro între octombrie 2019 și martie 2020, când a fost favorizat de falimentul lui Thomas Cook și scăderea sezonieră obișnuită a fost redusă, la peste 1,1 miliarde de euro pe care i-a pierdut între martie și iunie 2020, deja în mijlocul pandemiei.
Grupul are, de asemenea, sprijinul puternic al guvernului german și al acționarilor săi, datorită cărora liniile sale de credit, prleungite până în 2023, ajung la 4,7 miliarde de euro. Operatorul turistic a lansat un sistem de plată de 60 de zile la începutul anului 2020, înainte de izbucnirea pandemiei și care continuă să funcționeze în acest moment fără modificări, după cum confirmă sursele hoteliere.
Odată cu reactivarea care a avut loc treptat, activitatea diferitelor divizii ale TUI s-a redresat puternic, așa cum se poate vedea în graficul anterior, care compară datele din trimestrele al doilea și al treilea ale anului fiscal. 283 de hoteluri proprii în management deschise la sfârșitul lunii iunie, comparativ cu 122 în martie, opt nave de croaziera navigau comparativ cu cele trei anterioare; 876.000 de pasageri față de 159.000 si 212.000 de excursii vândute față de 31.000 în al doilea trimestru.
Sursă: hosteltur.com