ABTA, Jet2holidays, TUI și easyJet Holidays și-au împărtășit obiectivele și cerințele de sustenabilitate cu partenerii hotelieri și cu alți colaboratori la WTM 2022. Cu o concluzie clară: vor lucra pentru ca toată oferta să urce în tren, fără a lăsa pe nimeni afară, pentru că a fi sustenabil nu mai este o opțiune.
Directorul executiv al asociației britanice a agențiilor ABTA, Mark Tanzer, a comentat deschiderea panelului că cei din asociație „credem cu fermitate că turismul ajută la îndeplinirea obiectivelor dezvoltării durabile mai mult decât orice alt sector. Poate fi un punct de lansare pentru a apăra sustenabilitatea, dar trebuie să ne gândim la modul în care putem echilibra acest lucru cu creșterea.
El a adăugat că 40% dintre turiștii britanici aleg astăzi un furnizor sustenabil, față de 10% care au luat în calcul acest lucru în urmă cu 10 ani. Tanzer a subliniat că este vorba despre stabilirea unor obiective care depășesc sustenabilitatea mediului ținând cont de sustenabilitatea socială și că această cerință „este deja urgentă din punct de vedere comercial„. Prin urmare, touroperatorii din Regatul Unit lucrează din ce în ce mai strâns cu furnizorii în acest sens. „Trebuie să fim competitivi, dar sustenabili”, a conchis el.
La rândul său, Matt Callaghan, Director Customer & Operations la easyJet Holidays, a subliniat că operatorul de turism vede o cerere tot mai mare de sustenabilitate de la crearea sa în 2019 și a subliniat că, în acest sens, „trebuie să fim competitivi și transparenți”.
Pentru a face acest lucru, easyJet Holidays a lansat o cercetare împreună cu Universitatea din Oxford, cu experiențe în Tenerife și Mallorca, pentru a înțelege care sunt problemele și oportunitățile. Astfel, de exemplu, unul dintre aspectele la care se lucrează este reducerea risipei alimentare prin stabilirea de obiective, pentru care se folosește inteligența sa artificială.
Charlotte Wwiebe, Group Sustainability Director al TUI Group, a comentat că „trebuie să continuăm să ne îmbunătățim modelele de afaceri” și a vorbit despre experiențele TUI Academy și despre vocația operatorului de turism de a împărtăși bune practici și know-how. „Mergerea mai departe trebuie să fie prin colaborare și generarea de alianțe. Există oportunități mari, dar trebuie să folosim datele în mod empiric” și, de asemenea, să stabilim obiectivele în același mod.
La rândul său, Ian Doubtfire, Director Sustainability and Business Development Director la Jet2.com și Jet2Holidays, a remarcat că transformarea „nu va fi realizată peste noapte, de aceea examinăm diferite domenii și acționăm mână în mână cu tehnologia. În primul rând, lucrăm la un combustibil cât se poate de durabil. Pentru unele lucruri va trebui să așteptăm și, între timp, va trebui să compensăm”.
Desigur, a adăugat el, „credem cu tărie că este necesar să investim”. Cu toate acestea, „odată cu pandemia nu am vrut să facem presiuni asupra hotelurilor să investească în asta”.
Fără excludere
Directorul easyJet Holidays a menționat planul companiei de a lucra pentru ca partenerii să aibă un certificat ecologic, pentru că „vedem că 65% dintre clienți își doresc un hotel sustenabil și certificarea ne ajută să identificăm care sunt. Vom împărtăși hotelurilor rezultatele studiului nostru de piață”.
„Trebuie să împărtășim bunele practici pas cu pas, trebuie să fie schimbări treptate, dar nu va exista stigmatizare, îi vom informa și îi vom însoți în pașii care trebuie întreprinși”, spune Matt Callaghan.
De la TUI ei recunosc că este de lucru de făcut pentru ca hotelurile să-și obțină certificarea. „Am lansat și un certificat verde pentru excursii, care este următorul pas pentru noi”. Totodată, el comentează că obiectivul nu este să lăsăm unități sau firme afară, dimpotrivă, vrem să le susținem ca să fie înăuntru.
În același sens, directorul Jet2.com a declarat că „vom face foarte mult training cu companiile locale la destinație, aceasta fiind următoarea noastră strategie”.
Sursă: hosteltur.com