Mai multă sponteinate când vine vorba de rezervare, de pariuri pe destinații interne, de locuri de cazare care au implementat cele mai noi soluții tehnologice, Inteligența Artificială (AI) și tehnologii de recunoaștere, sau de stabilire biroului în orice destinație din lume pentru a lucra de la distanță, apelează workations. Acestea sunt câteva dintre tendințele lăsate de pandemia de COVID-19 care vor continua și în 2022 pe piețe precum piețele germane, britanice și americane, potrivit unei analize a Statista Q prezentată la ITB Berlin, care evidențiază că redresarea este deja la orizont, cu cifra de afaceri globală la 80% din nivelurile pre-pandemice.
În acest sens, conform Mobility Market Outlook (MMO) al Statista, s-a remarcat deja o îmbunătățire semnificativă în 2021, cu o creștere de 36% a veniturilor față de 2020.
Aceste date evidențiază că anul trecut industria a realizat o cifră de afaceri globală de aproximativ 260 de miliarde de euro, cifră care în acest 2022 va ajunge la 353 de miliarde, cu o rată de creștere de 46%, cea mai mare din ultimii ani, în timp ce mult așteptată redresare completă nu va ajunge până în 2024.
Pe de altă parte, amintește faptul că criza coronavirusului a avut un impact mare asupra comportamentului călatorilor în ultimii doi ani, iar multe dintre tendințele pe care le-a pus în mișcare vor continua în 2022, după cum se poate observa în Global Consumer Survey (GCS), realizat luna trecută pe piețele din Germania, Regatul Unit și SUA. Dintre acestea se remarcă următoarele:
Spontaneitate mai mare în rezervări
De cand a început pandemia, spontaneitatea și rezervarea cu preaviz scurt au fost esențiale în industria călătoriilor. Ceva care se menține anul acesta.
După cum evidențiază studiul, în 2019, pe piața germană majoritatea turiștilor (53%) au întârziat mai mult de trei luni ca să se decidă pentru o călătorie internațională, procent care va scădea la 39% în 2022, în timp ce 28% dintre turiști va avea nevoie între una și trei luni, iar 24% va avea nevoie doar de mai puțin de patru săptămâni pentru a-și planifica vacanța.
Din acest motiv, comparativ cu perioada pre-pandemică, asigurarea de anulare a călătoriei a crescut cu aproape 10% în timp ce asigurarea de terminare a călătoriei a crescut chiar și cu 20%.
Această schimbare de model este și mai evidentă în cazul pieței nord-americane. Dacă în 2019 majoritatea erau cetățeni care și-au hotărât călătoria cu mai mult de trei luni în avans (43%), acum cei care o fac cu mai puțin de patru săptămâni înainte de a apleca au ajuns la 49%.
La fel se întâmplă și pe piața britanică: față de o mare majoritate (51%) care în 2019 și-au hotărât călătoria cu mai mult de trei luni înainte, pentru acest an acea rată a scăzut deja la 34%, în timp ce 30% și 31% decid între una și trei luni înainte sau în mai puțin de patru săptămâni.
Continuă creșterea mare a destinațiilor interne
Ca urmare a pandemiei, s-a înregistrat un boom al turismului intern, lucru care va continua și în 2022.
Dacă pe piața din SUA în 2019, 53% au călătorit către destinații naționale în 2019, această cifră va crește la 78% în acest an, în timp ce doar 12% vor călători pe același continent.
În ceea ce privește turiștii din Regatul Unit, din 45% care și-au petrecut vacanțele în țara lor în 2019, anul acesta 66% vor decide asupra sejururilor, potrivit sondajului, care evidențiază că doar 47% doresc să călătorească pe același continent, față de 63% în ultimul an înainte de pandemie.
Același lucru se întâmplă și pe piața germană. Oficiul Federal German de Statistică, Destatis, a subliniat deja că în iunie 2019 vizitatorii germani reprezentau 84% din înnoptări, în timp ce în iunie 2020 și 2021 cifra era de 94%.
Sondajul Statista evidențiază că turismul intern este mai popular ca niciodată: 73% dintre călătorii germani plănuiesc o călătorie în țara lor în următoarele 12 luni, o rată care în 2019 era de 39%.
Acest angajament de a călători prin țară este deosebit de relevant în rândul tinerilor: în acest an, peste 38% dintre călătorii cu vârsta sub 30 de ani își vor petrece vacanțele în Germania, o creștere de aproape 25%.
În plus, 12% dintre germanii chestionați folosesc sustenabilitatea pentru a-și justifica călătoriile în propria lor țară, în timp ce 37% consideră că plecarea în vacanță în Germania este la fel de interesantă că plecarea în străinătate.
Importanța tehnologiei
Pe de altă parte, mai mult de jumătate dintre călătorii chestionați spun că sunt interesați de noile tehnologii în viitoarele lor călătorii. Astfel, 21% dintre turiștii din Germania, SUA și Regatul Unit își doresc dispozitive smart în unitățile lor de cazare.
Călătorii sunt, de asemenea, interesați de tehnologia de recunoaștere (19% în Germania și SUA), tururi de realitate virtuală (cheie pentru 20% și, respectiv, 17% dintre călătorii din SUA și Regatul Unit) și recomandări de călătorie personalizate bazate pe inteligența artificială (atragerea a 21% dintre turiștii americani).
Workations în creștere
Pe de altă parte, pentru mulți cetățeni după pandemie a apărut un nou motiv de călătorie: munca, care a făcut ca workations să fie la modă.
Vara trecută, Sundar Pachai, CEO Google, a popularizat conceptul, anunțând ca fiecare angajat are dreptul la până la patru săptămâni de workations. De atunci, volumul de căutari cu privire la acestea s-a dublat.
„A apărut un nou tip de client, cu nevoi și comportament complet noi, diferit de cel al călătorilor de afaceri, ceea ce creează o nouă piață”, se arată în document.
Sursă: hosteltur.com