Staycation-urile din această vară în Regatul Unit au însemnat venituri suplimentare de 8.000 de milioane de lire sterline (aproape 9.000 de milioane de euro) pe piața internă, bani care nu mai sunt cheltuiți de britanici în sectorul lor emitent de călători și în destinațiile preferate din străinătate.
Piața de staycations, vacanțe acasă, din Regatul Unit, a adus anul acesta o cantitate suplimentară de 8.000 de milioane de lire sterline în plus (exact 8.240, ceea ce înseamnă peste 9.000 de milioane de euro), datorită deciziei multor familii de a rămâne acasă în loc de a pleca în străinătate, din cauza restricțiilor impuse de guvernul britanic pentru multe dintre destinațiile lor preferate.
Un raport al Pakdean Resorts publicat în presa specializată britanică asigură faptul că, deși piața internă va beneficia în special de această „schimbare a preferințelor consumatorilor”, aceasta va costa sectorul emitent o cifră estimată la 10,4 miliarde de lire sterline, aproximativ 11,6 miliarde de euro.
Raportul a fost produs dintr-un sondaj efectuat pe mai mult de 2.000 de rezidenți ai Regatului Unit. Cifrele arată că 44% dintre cei chestionați intenționau să rămână acasă în vacanță, mai degrabă decât să plece în străinătate, cheltuind în medie 869 de lire sterline (aproape 972 de euro) pentru staycation-urile lor.
De asemenea, raportul arată că 19% dintre călători au ales să își anuleze planurile de călătorii internaționale din cauza pandemiei.
Un purtător de cuvânt al Parkdean Resorts a declarat, în legătură cu preferințele arătate în raport, că piața pentru stațiuni a avut nu numai o creștere spectaculoasă în această vară, ci că cifrele sale „par a fi si mai bune pentru vara anului 2021”.
Carantinele, o armă politică
Guvernul lui Boris Johnson a reușit, cu cele două carantine impuse în timpul verii, una în iunie și cealaltă la sfârșitul lunii iulie, ca o mare parte a britanicilor să renunțe la călătoriile lor în străinătate pentru a-și petrece vacanța și pentru a-și cheltui banii, acasă, beneficiind astfel economia internă așa cum se arată în raportul menționat.
Cele două carantine au însemnat peste 8.000 de milioane de lire sterline de venit suplimentar pentru piața internă, dar au pus industria emitentă a țării într-un risc serios, potrivit propiului sector. 96% din industria emitentă britanică este expusă riscului din cazua Covid-19 și a suferit deja căderi importante: falimentul a STA Travel și cea a Voyage Systems, cu pierderi de peste 11.000 de milioane de euro, conform aceluiași studiu.
Odată cu carantinele de vară nici turismul internațional nu a vizitat Regatul Unit, situație care a provocat pierderi de 24.523 miliarde de euro: Regatul Unit pierde 67 mil. € pe zi din cauza scăderii turismului internațional.
Și în Germania, staycation-urile au triumfat în această vară, potrivit unui studiu realizat de firma de consultanță TrevoTrend.
ABTA, asociația agențiilor de turism britanice, s-a plâns de faptul că Guvernul lui Johnson continuă politica de interzicere a unor țări întregi, în loc să ia măsuri în ceea ce privește călătoriile la nivel regional.
„Atât timp cât carantina va fi strategia principală a guvernului de a opri Covid-19, industria călătoriilor va continua să sufere „, potrivit asociației agențiilor.
Sursă: hosteltur.com