Shadow

Site-uri web turistice: cum să știi dacă strategia de conținut funcționează

Consumul pe site-urile de turism este foarte complex, deoarece depinde de factori externi pe care companiile nu îi pot controla, cum ar fi vremea, care afectează planificarea călătoriilor, sau alți factori mai excepționali, cum ar fi recenta criză generată de coronavirus sau inflația actuală. Astfel, singurul lucru pe care companiile de turism îl pot controla în activitatea lor online este experiența web, deoarece orice fricțiune (performanța scăzută, timpi de încărcare lenți sau linkuri confuze) afectează conversia finală. Dar, dincolo de aceste aspecte tehnice, cum se pot asigura că strategia lor de conținut de funcționează?

Odată rezolvate punctele de fricțiune legate de aspectele mai tehnice, Contentsquare, specialist în analiza experienței digitale, ne reamintește ca „o mare parte din conversii depind de engagement-ul pe care această pagină este capabilă să o genereze în relația cu clientul și, din acest punct de vedere, conținutul este esențial„.

„Industria turismului trebuie să țină cont nu doar de necesitatea de a vinde mai repede, ci și de a oferi un conținut concret, de calitate și surprinzător”, după cum subliniază Countentsquare.

Adevărul este că datele au devenit un instrument cheie de luare a deciziilor pentru companii în vederea creșterii rentabilității investițiilor. Metricele pentru analiza experienței digitale evoluează constant și tot mai multe companii înțeleg că trebuie să se concentreze pe obținerea de date care să reflecte comportamentul utilizatorilor, pentru a genera strategii la scară largă.

Site-uri web turistice: cum să știi dacă strategia de conținut funcționează
Unul dintre indicatorii care oferă cele mai multe rezultate cliențiilor Contensquare este cel care măsoară activitatea utilizatorilor. Sursă: Contensquare.

Unul dintre indicatorii care oferă cele mai multe rezultate cliențiilor Contensquare este cel care măsoară activitatea utilizatorilor. Adică, proporția de timp petrecută în interacțiune cu site-ul web, fie că este vorba de tastare, click sau scroll în timpul unei vizite. Este o măsurătoare care ajută la cuantificarea implicarea vizitatorilor cu conținutul oferit pe parcursul călătoriei lor.

În timp ce alți indicatori detaliază cât de mult cheltuiesc vizitatorii, activitatea arată dacă o pagină reține atenția; este esențial pentru că site-urile web care au obținut o interacțiune ridicată pe pagini care sunt în mod tradițional un punct de blocaj și-au crescut conversiile cu 19%, scăzând rata de respingere cu 20%. 

Pagini în care sectorul își poate îmbunătăți activitatea

Experții atrag atenția că există trei pagini de pe site-urile web unde este esențial să se îmbunătățească interacțiunea cu utilizatorul pentru a genera interes, oferind astfel încredere pentru a se încheia cu o conversie. Acestea sunt:

– Pagina de oferte, pe care o recomandă „ar trebui să fie concepută cu atenție la milimetru. Experiența utilizatorului va fi mai satisfăcătoare dacă descrierea ofertei este detaliată și vizibilă, dacă prețurile nu sunt ascunse, dacă fiecare apel la acțiune este bine plasat, iar imagine și designul sunt bine tratate. O recomandare specială trebuie făcută pentru companiile de turism care încearcă să capteze atenția clienților internaționali: o traducere slabă generează neîncredere și plecarea definitivă a utilizatorului, care nu se va mai întoarce”.

– Categorii, care conform aceleiași surse, „servesc ca o hartă pentru vizitatori. Dacă acestea sunt confuze și vagi, utilizatorul se poate rătăci, iar atenția sa este imediat pierdută. De aceea, este important să aranjați categoriile în mod clar și să oferiți toate opțiunile necesare. Dar este, de asemenea, esențial să se găsească un echilibru, deoarece posibilitățile infinite pot copleși utilizatorul.

– Pagina de plată. În acest punct al călătoriei, după cum subliniază Contentsquare, „este locul în care au loc cele mai multe abandonuri în majoritatea sectoarelor. De aceea, este esențial ca firmele de turism să petreacă timp optimizând această pagină, în special versiunea sa mobilă, deoarece utilizatorii petrec timp descoperind oferte prin intermediul acestui dispozitiv. Orice fricțiune poate genera neîncredere, iar acesta este un aspect de care trebuie să se țină cont: dacă procesul de checkout are prea mulți pași sau dacă în momentul plății redirecționează către o altă pagină cu un aspect diferit de cel al site-ului, utilizatorul se va gândi de două ori înainte de a accepta”.

După cum subliniază acești specialiști, „fiecare pagină oferă posibilitatea de a crea o legătură între brand și client. Semnalele pe care utilizatorii le trimit pe parcursul călătoriei lor (clicuri, atingeri, derulări și timpul petrecut pentru efectuarea acestor acțiuni) ajută la înțelegerea modului în care decurge experiența lor și, prin urmare, oferă indicii despre cum să reacționăm și să o ajustăm pentru a o face satisfăcătoare”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.