Shadow

Rezervările în avans și tarifele nerambursabile încep să revină

Atât tarifele hoteliere nerambursabile, cât și rezervările în avans încep să revină pe scena internațională. Dar se datorează faptului că turiștii devin din ce în ce mai increzători că pot realiza călătoriile? Sau hotelierii devin mai buni în ceea ce privește comercializarea camerelor nerambursabile pentru rezervări în avans?

 

Datele și dovezile anecdotice de la o varietate de companii din ecosistemul de distribuție de găzduire arată că poate ambele sunt adevărate, dar că există unele probleme, chiar și din punct de vedere tehnic. 

 

Rikin Wu, fondator și CEO al Dida Travel, o bancă globală de paturi cu peste 23.000 de clienți B2B, cum ar fi agenții de turism și operatorii de turism care achiziționează cazare la hotel, comentează:

 

„Observăm două tendințe foarte importante în acest an care ar fi putut fi de neconceput până de curând: în primul rând, tarifele nerambursabile revin și, în al doilea rând, călătorii încep să rezerve din nou mai devreme. 

 

„În perioada ianuarie-mai 2019, valorile nerambursabile au reprezentat aproximativ 59% din vânzările noastre, dar aceasta a scăzut la doar 26% în 2021. Până în prezent, ne uităm la acest număr de 32% și ne aștepăm ca aceasta să crească constant. 

Imagine a lui Rodrigo Salomón Cañas pe Pixabay.

 

Între timp, rezervările în avans în intervalul de 8-30 și peste 30 de zile în perioada ianuarie-aprilie 2019 au fost de aproximativ 32% respectiv 23%, scăzând la doar 10% și 2% în 2021. În acest an, în acea perioadă, vedem că aceste cifre revin până la 14% și, respectiv, 7%, cu 20% și 7% în mai, așa că sunt încă mult în scădere față de 2019, dar cu mult peste anul trecut. 

 

Revine încrederea?

„Toate acestea sunt o reflectare puternică a dorinței consumatorilor de a călători și a încrederii lor că pot face o călătorie, pe baza conversațiilor cu clienții noștri cumpărători B2B, cu agenții de turism și operatorii de turism. 

 

„Dar, într-o măsură mai mică, meritul ar trebui dat hotelierilor pentru că au reunit oferte și prețuri atractive pentru a atrage călătorul înapoi – ei sunt dornici să vadă tarifele nerambursabile să revină la nivelurile de dinainte de COVID și vedem în conversațiile cu ei care împing mult pentru asta”. 

 

Ernesto Sigg, fondator și partener al Fitbooktravel, o companie de consultanță specializată în spațiul de distribuție a cazărilor hoteliere, adaugă că: 

 

„Evident, că a existat întotdeauna o cerere din partea hotelierilor de a reveni la tarife nerambursabile cât mai curând posibil, din partea distribuției B2B: banci de pat, angrosiști, platforme business-to-business, revânzători, manageri de canal și furnizorii de tehnologie de conectivitate care alcătuiesc întregul ecosistem al modului în care marea majoritate a camerelor de hotel vândute; există un anumit nivel de reticență în a face acest lucru”. 

 

„De ce? În primul rând, mulți au încă dispute nerezolvate cu privire la cine va plăti factura pentru 2020 nerambursabil, arătând taxe: OTA-urile și operatorii de turism pretind forța majoră. Așa că nu vor să riște să se întoarcă. Așa că nu vor să riște să se întoarcă la mai multe dispute și responsabilități potențiale, iar asumarea acestui risc nu este cu siguranță în modelul lor.”

 

Provocări tehnologice

„Dar din perspectiva tehnologiei există și unele provocări. Dezactivarea opțiunii nerambursabile nu a fost atât de ușoară, dar în cele din urmă și-au dat seama cum să o facă. Doi ani de corecții la software, upgrade-uri, fuziuni și achiziții care au ca rezultat transferuri către noi sisteme, noi integrări de partneri, noi CIOs etc. mai târziu… Ei bine, repornirea asta nu este atât de ușoare. 

 

„Încet, dar sigur, deși nerambursabil revine încet, deoarece cumpărători precum agenții de turism și OTA sunt din nou deschiși la această conversație, dar nu în ultimul rând deoarece hotelierii fac eforturi pentru asta. În termeni generali, vedem că în conversații suntem din ce în ce mai întrebați „cum pot face combinația corectă și să nu mă pierd?”. 

 

Spencer Hanlon, Head of Travel la Nium, un furnizor de tehnologie de plată care ajută OTA, companiile aeriene și hotelurile cu plăți B2B, adaugă: 

 

„Acum vedem cele mai scăzute niveluri de anulări de când a început COVID. Au fost luni în 2021 în care această rată a depășit 40%, dar anul acesta a scăzut constant și este acum la doar 1,74%, ceea ce este comparabil cu 2019. 

 

„Să ținem cont de faptul că anulările nu sunt doar o problemă pentru un hotel pentru că nu taxează sau trebuie să găsească un alt oaspete în scurt timp. De fapt, întreaga provocare de rambursare și actualizare a inventarului este o bătăie de cap administrativă care, într-un fel sau altul, te costă bani și reduce certitudinea. 

 

Anulările se stabilizează

„Deci, în fond, nu este surprinzător că acum stabilitatea privind anulările a revenit, mulți doresc să se întoarcă la un model pe care l-au folosit de zeci de ani și găsesc modalități de a stimula călătorii la tarife nerambursabile prin oferte și prețuri excelente. Este probabil să vedem mai multe din acest lucru presupunând că nu există mai multă volatilitate din cauza COVID sau orice altceva zgudie dorința consumatorilor de a călători”. 

 

Fabián González, fondatorul și organizatorul Forward_MAD, o conferință de turism de lux care se desfășoară la Madrid în fiecare an, comentează că:

 

„Hotelierii de lux din întreaga lume încep să impingă tarifele nerambursabile înapoi prin oferte și promoții, deoarece ar dori ca procentul să revină la nivelurile pre-COVID”.

 

Mai ales că sectorul de lux, călătorii pot schimba rapid planurile, lăsând hoteluri pline pentru a le lăsa brusc complet goale fără un motiv aparent. 

 

„Provocarea în aceste zile este de a minimiza impactul politicilor de anulare gratuită cu 24 de ore înainte de sosire. Aceasta va fi totuși o provocare grea, deoarece acești călători de lux s-au obișnuit cu tarife plătite la sosire/rambursabile și, în general, servicii „plătire la cerere” pentru orice în zilele noastre, inclusiv transportul. 

 

„Vom observa o creștere a strategiilor ABS (Vânzarea bazată pe atribute) și o combinație de stimulente de preț și exclusivitate, care este probabil calea de urmat, de exemplu, există un singur „Suite prezidențial” și dacă nu grantezi hotelului plata…nu va putea garanta că o vei primi! Acesta va fi cu siguranță un subiect fierbinte pe ordinea de zi la următoarea noastră conferință”. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.