Shadow

Revenirea turismului la cotele pre-pandemice sprijină activitatea micilor producători locali

În ciuda provocărilor economice și geopolitice existente, industria turismului continuă să se redreseze, fiind tot mai aproape de nivelul pre-pandemic. Nu doar principalii jucători din industrie se bucură de această revenire atât de așteptată, ci și micii producători locali de la care se aprovizionează unii dintre hotelieri, turismul fiind, de altfel, o industrie care acţionează ca un element dinamizant al economiei țării prin efectul său multiplicator.

Turismul internațional tot mai aproape de nivelul pre-pandemic

Turismul internațional este la acest moment pe o pantă ascendentă, dând semne de redresare puternică și constantă, în ciuda provocărilor economice și geopolitice tot mai frecvente. Dacă în prima parte a anului ne apropiam de 50% din numărul de turiști de dinainte de pandemie conform unui raport al Organizației Mondiale a Turismului, în sezonul estival fluxul de turiști a crescut considerabil. Dacă se menține același trend ascendent al cererii, experții se așteaptă ca până la final de an să atingem chiar și 80-85% din nivelul pre-pandemic la nivel european.

Revenirea turismului la cotele pre-pandemice sprijină activitatea micilor producători locali - 31.08.2022 | BURSA.RO

Vizitele la fermă și atelierele specifice activității într-o fermă, căutate de turiști și de organizatorii de vacanțe

Dat fiind numărul tot mai mare de turiști la nivel mondial și, totodată, interesul tot mai crescut pentru o dezvoltare sustenabilă, și industria turismului se modelează acestei idei, jucătorii din domeniu concentrându-și tot mai mult eforturile pentru a dezvolta diverse forme de turism durabil în contrabalansarea turismului clasic.

Așa au apărut în oferta turistică vizite la producătorii locali, degustări de diferite produse, participarea la culesul legumelor și fructelor, experiențe care oferă o cu totul altă viziune asupra agro-turismului. Spre exemplu, în județul Harghita există numeroși fermieri sau mici producători care oferă turiștilor degustări tradiționale sau chiar ateliere de gătit, cum ar fi atelierele de făcut unt.

Hotelurile contribuie la dezvoltarea micilor producători prin preluarea producției de legume, fructe și carne

Deși dezvoltat încă timid comparativ cu alte țări din Vest, conceptul culinar ecologic „de la fermă la consumator” își face tot mai simțită prezența și în România, cu precădere în Transilvania, unde iniţiativa este susţinută de către Fundaţia PRO Economica. Această organizaţie urmăreşte crearea unui lanţ autosustenabil în agricultură şi stimularea a trei domenii interdependente: turism, agricultură şi comerţ, investind zeci de milioane de euro, fonduri nerambursabile, în mai multe proiecte turistice din Transilvania.

Prin proiectele de dezvoltare a regiunii în trei paşi se numără şi finanţări acordate crescătorilor de animale şi producătorilor de legume, fructe, lactate şi miere. Circa 65 milioane de euro au fost acordate pentru peste 5000 de micro-proiecte ale micilor agricultori din judeţele Covasna, Harghita şi Mureş.

Concomitent, sunt finanțate investiţii mari din zona turismului, finanțări de circa 90 de milioane de euro fiind până acum acordate pentru dezvoltarea şi înfiinţarea unităţilor de cazare, și anume hoteluri de 3-5 stele, respectiv ferme și unități de prelucrare și procesare produse alimentare,care să integreze în oferta lor produse naturale, de origine locală. Practic, se încheie astfel într-un mod armonios circuitul de producţie, procesare şi desfacere.

Prin acțiunile pe care le finanțăm căutăm să sprijinim cât mai mult mediul antreprenorial local și mai ales micii producători din regiune, aceștia fiind anterior cel mai adesea neglijați și, totodată, printre cei mai afectați de pandemie. Noi nu le acordăm doar finanțări, ci le asigurăm și posibilităţile de dezvoltare, hotelierii fiind în acest sens o verigă extrem de importantă. Ei asigură parțial lanțul de distribuție al acestor producători, comenzile lor fiind mai bine plătite, constante, construind astfel într-un mod sănătos și solid mediul antreprenorial local. Ca atare, revenirea turismului la niveluri similare perioadei pre-pandemice și, implicit, a numărului de rezervări hoteliere, contribuie în mod benefic pe mai multe paliere decât ar părea la o primă anliză succintă a impactului turismului în economie” a declarat Monika Kozma, Director General Fundaţia Pro Economica.

Despre Fundația Pro Economica Alapítvány

Fundația Pro Economica Alapítvány este o organizație care are ca obiectiv principal îmbunătăţirea nivelului de trai al familiilor din România, dezvoltarea condiţiilor de viaţă economică, socială, culturală şi religioasă, bazată pe cercetări ştiinţifice şi tehnice. Scopul programelor demarate de către Fundație este de a crea un climat economic prielnic dezvoltării afacerilor loacale, prin păstrarea tradițiilor și valorilor din regiune.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.