Patru megatendințe în turism potrivit multinaționalelor

Noile clase de mijloc din piețele emergente, progresele tehnologice, creșterea turismului urban și impactul generației baby boomer care începe să se pensioneze sunt cele patru tendințe majore care vor marca industria turismului în următorii ani, așa cum au indicat președinții și directorii generali a mai multor companii multinaționale din industrie în timpul Forumului Exceltur. 

Panoul „Principalele tendințe în turism pentru 2014: viziunea liderilor în afaceri” a fost deschis de Taleb Rifai, secretarul general al Organizației Mondiale a Turismului (UNWTO), care a moderat această dezbatere ce a avut loc la 21 ianuarie în centrul de convenții Ifema Norte din Madrid.

Așa cum a reamintit Rifai, „în 2013 turismului internațional a crescut cu 5%, în pofida constrângerilor economice”, o creștere care a surprins chiar și UNWTO.

Și lumea se schimbă foarte repede, a adăugat el, dacă se ține cont, de exemplu, de faptul că deja în 2012 China a depășit Germania ca piață emițătoare în cheltuilile turistice. Și să dăm un exemplu pentru a sparge clișee: „În doar patru ani, Maldive au înregistrat o creștere mare de turiști chinezi. Astfel că turiștii chinezi nu călătoresc numai pentru cumpărături așa cum se credea”.

 

Noi clase de mijloc și turism urban

Într-adevăr, o bună parte din tendințele de turism care transformă industria provin din piețele emergente, unde va continua să crească clasa de mijloc în pofida crizei economice care afecta Europa și Statele Unite, așa cum a amintit Antonio Vázquez, președintele grupului de companii aeriene IAG.

„Această tendință va continua în următorii zece ani și va beneficia în primul rând marile orașe, mai mult decât destinațiile tradiționale pe care le știam până acum”, a spus Vázquez.

Dar președintele grupului de companii aeriene a făcut, de asemenea, referire la tendințele tehnologice și de consum care schimbă piața: „Cu ani în urmă, pentru un serviciu personalizat trebuia să alegi pe cele mai scumpe. Acum, cu noile tehnologii, aproape că poți avea un dialog direct cu furnizorul de servicii„.

„De aceea va fi foarte important să putem segmenta bine grupurile de clienți cărora ne adresăm, pentru a nu pierde clienți datorită unei comunicări prea globale în campanii prea mari de publicitate”, a declarat Antonio Vázquez.

La rândul său, Gerald Lawless, președintele grupului hotelier Jumeirah Group, referindu-se la creșterea de 5% a turismului internațional înregistrat în 2013 a făcut referire, de asemenea, la creșterea piețelor emergente, dar a remarcat, de asemenea, faptul că clasele de mijloc din Europa „nu mai au atât de multă teamă că își vor pierde locul de muncă ca cum trei sau patru ani”.

 

Schimbările demografice și tehnologice

Alte tendințe din turism care trebuie luate ăn considerare sunt legate de schimbările socio-demografice din Occident, așa cum a indicat José Maria Palencia, CEO-ul World Duty Free Group.

„Este evident că trebuie să privești spre Orient, dar fără a uita Occidentul. Există o altă revoluție pe care încă nu o vedem: generația babyboomer care se pensionează, cu un bun nivel economic și cultural. În Statele Unite cheltuielile lor vor crește de la 40 la 55 de milioane în doar 15 ani și datorită redresării economice vor călători, nu vor rămâne acasă. Aceste persoane au călătorit deja spre mai multe destinații, așa că acum vor dori să aibă experiențe, să se implice… Trebuie să fim pregătiți pentru a le oferi ceea ce ne cer”, a declarat directorul grupului comercial.

José Maria Palencia a subliniat, de asemenea, progresele tehnice care vor accelera schimbările din industria turismului: avioane mai mari și eficiente, care vor oferi mai multe zboruri punct la punct, „ceea ce va deschide destinații„, precum și utilizarea pe scară largă a tehnologiilor informației.

„Adevărata revoluție va fi atunci când smartphone-urile vor fi utilizate la o capacitate de 100% în destinație: atunci provocarea nu va fi atât de mult oferirea unei mari cantități mari de informații, ci a le oferi credibilitate, distracție și sprijin. Pentru că informatia o vor aduce ei”, a adăugat el.

Tendințele de turism determinate de noile tehnologii au fost evidențiate și de Luis Maroto, CEO-ul Amadeus IT Group.

Călătorul dorește simplificarea, ca totul să fie ușor. Vor exista mai multe date, mai multe opțiuni și alternative, tehnologia trebuie să le integreze. Acum turistul are prea multă informație, iar tehnologia va trebui să o rafineze, să o adapteze, oferind instrumente inteligente, pentru că acum există o dispersare foarte mare de informații și acest lucru este rău”, a explicat CEO-ul companiei Amadeus.

Masa de dezbatere de la Forumul Exceltur din 21 ianuarie, la carea u fost abordate tendințele sectorului.
Masa de dezbatere de la Forumul Exceltur din 21 ianuarie, la carea u fost abordate tendințele sectorului.

Începând să lase în urmă criza economică, specialiștii din industrie se află acum „în momentul cel mai emoționant din industrie datorită a ceea ce se întâmplă în piețele tradiționale, baby boomers care ies la pensie și creșterea piețelor emergente”, potrivit lui Peter Long, președintele executiv al TUI Travel.

Prin urmare, a concluzionat Peter Long, una dintre cele mai mari provocări din industria turismului european este de a facilita sosirea de turiști chinezi, „oferindu-le vize, așa cum s-a făcut cu turiștii ruși”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.