Shadow

Parcurile tematice și muzeele cele mai vizitate din lume

Parcurile tematice și muzeele sunt cele mai mari exemple de agrement de masă ale secolului XXI. Ambele modele au înregistrat cifre de vizitatori în creștere în pofida crizei. Strategiile lor de orientare către client precum și noile resorts integrate stabilesc tendințe în industria turismului. 

Viitorul agrementului de masă, probabil, ia formă, chiar acum, în Asia. Marile orașe ca Shanghai, Hong Kong, Beijing, Tokyo, Singapore, Macao sau Jakarta plănuiesc deja noi resorts integrate, care vor include în același spațiu parcuri tematice, hoteluri, cazinouri și muzee de noua generație.

Acest lucru este remarcat de John Robinet, vide-președinte al Aecom, companie americană care întocmește rapoarte anuale de referință în afacerea de parcuri tematice: „Theme Index/Museum Index, Global Attractions Attendance Report”.

Așa cum reflectă acest raport, cele 25 de parcuri tematice cele mai importante din America de Nord, Asia și Europa au înregistrat o creștere medie a vizitatorilor de 5,2% anul trecut.

Cu toate acestea, în timp ce în Bătrânul Continent creșterile au fost modeste, ca urmare a recesiunii economice, în Asia au avut loc creșteri de două cifre.

În total, cele 25 de parcuri tematice cele mai vizitate din lume au primit 205,9 milioane de vizitatori în 2012.

Iasă în evidență Magic Kingdom al Walt Disney din Florida cu 17 milioane de vizitatori, Disneyland California, cu aproape 16 milioane și Tokyo Disneyland cu aproape 15 milioane.

În plus, investițiile continuă să influențeze acest model de divertisment. De exemplu, deschiderea Shanghai Disney este programatul pentru 2015 și se estimează că pentru acest parc vor depăși 10 milioane de vizitatori în primul an.

Și pe măsură ce Asia continuă să crească, curând va ajunge ziua în care va depăși America de Nord în număr de vizitatori a parcurilor tematice, din marile orașe asiatice provin, de asemenea, noile tendințe în această industrie a agrementului de masă.

„Asia a incorporat cazinouri și instalații culturale împreună cu parcurile tematice, pe lângă hoteluri, magazine… Aceste noi ‘resorts integrate’ au avut succes în piețele lor respective, deoarece este un model de afacere, unde profiturile mari ale cazinourilor compensează veniturile scăzute ale elementelor culturale”, care totuși nu exercită o putere de atracție.

De fapt, muzeele au un rol din ce ăn ce mai activ în industria de agrement, „cu similitudini clare cu atracțiile comerciale”, potrivit expertului. Astfel, „parcurile tematice și muzeele concurează pentru timpul și banii oamenilor, se adresează famiilor și stimulează turismul și economia și zonele lor respective de influență”, adaugă el.

Și nu este doar acest lucru: „Deși publicul obiectiv nu este identic, din ce în ce mai multe muzee se concentrează pe experiența clientului și adoptă strategii de marketing, la fel ca parcurile tematice”.

Nu trebuie să uităm, indică acest consultant, că muzeele primesc acum mai puține fonduri din partea sectorului public, ceea ce le obligă să caute noi forme de venituri.

 Vizitatori în Muzeul Luvru din Paris. Imagine Shutterstock. #shu#
Vizitatori în Muzeul Luvru din Paris. Imagine Shutterstock.

Europa, prima destinație în muzee vizitate

Conform cifrelor compilate ăn „Global Atractions Attendance Report 2012”, cele 20 de muzee cele mai vizitate din lume au primit 98,5 milioane de vizitatori în 2012.

Europa, este destinația aflată pe primul loc în acest clasament. Iasă în evidență Luvru (9,7 milioane de vizitatori); British Museum (5,7 milioane) sau Muzeele Vaticanului (cinci milioane).

Muzeul del Prado nu este inclus în acest raport al Aecom, dar a primit 2,8 milioane de vizitatori anul trecut.

„Muzeul evoluează de la expoziția pură și dură de antichități la locuri mult mai orientate către vizitator, cu expoziții care se sprijină pe tehnologie”, explică Linda Cheu, consultant al Aecom.

În plus, așa cum remarcă această cercetatoare, din ce în ce mai multe studii susțin legătura dintre succesul cultural și creșterea economică a unei regiuni sau oraș.

De exemplu, în cartea „The Warhol Economy” este subliniat faptul că industria culturală și artistica este al patrulea sector, care generează cele mai multe locuri de muncă din New York și rolul său de sprijinire a economiei locale este mai important decât sectorul financiar.

De fapt, ăn clasamentul celor 20 de muzee cele mai vizitate din lume vedem trei situate în New York: Metropolitan (6,11 milioane de vizitatori), cel de Istorie Naturala (cinci milioane), și cel de Artă Modernă (1,8 milioane).

 

Puteți descărca raportul complet cu topul celor 25 de parcuri de distracții și topul 20 al muzeelor la acest link.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.