Cele mai recente tendințe în turismul de lux

Rezultatele sondajului realizat de Small Luxury Hotels of the World (SHL) cu privire la cele mai recente tendințe în turismul de lux, modă, restaurante și tehnologie arată că turiștii de lux aleg ca destinații preferate Maldive, Italia și Franța. 

Atunci când aleg un articol de lux respondenții preferă o vacanță de lux (42%), urmată de o experiență de neuitat (40%), ceea ce arată inclinația lor pentru aceste opțiuni mai presus de alte articole de lux tangibile, cum ar fi autoturisme, bijuterii sau haine. Acesta nu a fost cazul Canadei, unde 58% dintre respondenți au menționat ca prima opțiune o mașină de lux. 

În ceea ce privește destinațiile de vacanță preferate, Maldive a depășit toate celelalte opțiuni (13%), urmată de Italia și Franța (12% și 11%, respectiv). Statele Unite și Canada au fost singurele piețe care nu au ales Maldive printre primele trei destinații de lux, alegând în ambele cazuri destinații europene, în special cele situate în Franța (22% și 23%, respectiv). 

El 62% de los encuestados ha incrementado significativamente el consumo de productos de lujo en el sector de viajes en los últimos cinco años.

Când vine vorba de a identifica elementele cele mai importante al unei vacanțe, respondenții apreciază mai presus de toate categoria de 5 stele și experiențele autentice (28% și 26%). Canadienii și cei din America Latină au minimizat categoria hotelului și au subliniat experiențele (39% și, respectiv, 36%), în timp ce respondenții britanici au făcut clar faptul că luxul nu ar fi lux daca ar fi discret și au ales cu o majoritate covârșitoare hotelurile de 5 stele mai presus de orice alt element. 

Factorul cel mai important pentru respondenții germani atunci când aleg un hotel de lux a fost că acest să îi facă să se simtă „ca și acasă departe de casă” (30%), ceea ce contează, de asemenea, pentru chinezi (27%) și cei din America Latină (22%). Britanicii și americanii sunt mai puțin exigenți cu acest factor (10% și 11%), demonstrând poate că au mai puține probleme pentru a scăpa de rutina lor zilnică. Serviciul personalizat a apărut, de asemenea, printre opțiunile cele mai alese de respondenții din Australia și America, cu 26% și, respectiv, 24%, depășind astfel media de 17%. 

Un complex hotelier cu plajă departe de civilizație este ideea pe care o au multe persoane de o vacanță de lux (43%) dintre respondenți. Nu este cazul acesta pentru cei din Americana Latină, care sunt mai puțin atrași plajele și mai mult hotelurile din centrul orașului și de avangardă (36% față de media de 16%). 

Hotelurile eco-friendly influențează alegerea a aproape unul din trei americani (30%), care preferă acest tip de cazare, comparativ cu media de 14%. Conacele rurale trezesc interesul francezilor, germanilor și britanicilor, în timp ce chinezii și rușii preferă, mai mult decât media, centrele de wellness și spa

 

Cheltuielile turistice

În ceea ce privește cheltuielile pe turismul de lux, 84% dintre respondenți a declarat că nu ar fi dispus să cheltuiască mai mult de 2000 de lire sterline (aproximativ 2400 de euro) pentru o evadare de week-end. În China, 55% investesc mai puțin de 1000 de lire sterline (1200 de euro) pentru un week-end de lux, în timp ce la cealaltă parte a balanței, o treime din respondenții ruși nu ar avea nici o problemă să plătească mai mult de 2000 de lire sterline pentru un week-end de plăcere. 

În Franța, 63% din respondenți au arătat o disponibilitate mai mare pentru a cheltui o sumă mai mare de bani decât media pe o cină de lux pentru două persoane, afirmând că nu ar ezita să cheltuiască mai mult de 200 de lire sterline (240 de euro), comparativ cu media de 34%. 

 

Creșterea consumului

Sondajul, care a fost făcut anul trecut în luna august pe un eșantion de peste 800 de clienți ai SHL din întreaga lume cu scopul de a le identifica obiceiurile și dorințele, arată că o majoritate covârșitoare a mărit semnificativ consumul de produse de lux în industria turismului (62%) în ultimii cinci ani. 

Cea mai mare creștere a consumului de produs de lux în aceasta perioadă de timp a fost experimentată de respondenții ruși, cu aproape 90%. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.