Anunțul făcut de TUI UK în care anunța o puternică reducere a locurilor de muncă, așa cum informa evisionturism în TUI închide 166 de agenții în Regatul Unit și Irlanda căuzând 900 de concedieri, reprezintă un exemplu clar al efectului COVID-19 asupra ocupării forței de muncă în turism care depășește cu mult șomajul tehnic sau disponibilizările temporare care au avut loc ca urmare a închiderii în majoritatea țărilor. Aceasta este concluzia companiei GlobalData, care consideră că această decizie a marelui grup european este un „punct de cotitură” clar.
45% dintre turiștii din întreaga lume vor cumpăra mai multe produse online în „lumea post-pandemică”, potrivit analizei Global Data.
Johanna Bonhill-Smith, Travel & Tourism Analyst al acestei companii dedicate analizei de date explică faptul că: „Această mișcare a TUI UK nu este surprinzătoare după ce marele gigant european a anunțat deja inițiative de digitalizare a operațiunilor în rezultatele primului semestru la începutul acestui an.
„Cu 45% dintre turiștii mondiali care optează pentru cumpărarea mai multor produse online în lumea post-pandemică, este probabil ca mai mulți operatori de agenții din Regatul Unit să își evalueze strategiile față în față această mișcare pentru a reduce costurile într-un moment în care cererea nu s-a întors încă”.
El adaugă că „agențiile și operatorii cu un model de afacere asset-light au un avantaj clar în rezistența la incertitudinea care continuă să înconjoare recuperarea călătoriilor, deoarece nu au costuri fixe ridicate precum închirierea, facturile și alte servicii publice de plătit”. Prin urmare, „decizia TUI Group de a renunța la balast este un semn că se îndreaptă în această direcție”.
Pe de altă, anul trecut consumatorii cu cea mai mare probabilitate de a rezerva la o agenție față în față au fost cu vârsta de 65 de ani sau mai mult, reprezentând 20%. Și acestea fac parte din „grupurile vulnerabile”, deci este posibil să se teamă mai mult să călătorească atât timp cât virusul circulă.
43% din grupul de populație peste 65 de ani declară că intenționează să reducă călătoriile internaționale pe termen scurt.
„Având în vedere scăderea colosală a cererii de călătorie adusă de COVID-19, aceasta poate fi o problemă deosebit de mare pentru operatorii care depind în mare măsură de veniturile din agențiile fizice și poate întârzia și mai mult recuperarea pentru mulți operatori”. Din acest motiv, el subliniază ca ar fi prudent că aceste tipuri de companii „să se concentreze asupra dezvoltării platformelor lor online pentru a servi mai bine o gamă mai largă de turiști în mijlocul schimbărilor radicale ale preferințele consumatorilor”.
Sursă: hosteltur.com