Deși multe țări au rămas prudente, raportul Organizației Mondiale a Turismului (OMT) pe această temă, confirmă tendința constantă spre reluarea treptată a turismului până în septembrie, în timp ce organizația subliniază importanța turismului național. (A se citi: OMT pune în valoare turismul intern pentru a promova redresarea)
Studiul OMT analizează restricțiile până la 1 septembrie și a constatat ca un total de 115 destinații (53% din toate destinațiile din lume) aveau restricții de călătorie relaxate, adică cu 28 mai multe decât în 19 iulie.
Din acest motiv, secretarul general al OMT, Zurab Pololikashvili, a susținut că conducerea coordonată și o mai mare cooperare între guverne au făcut posibil ca turismul să fie reactivat încet, dar constant, în multe părți ale lumii.
Cu toate acestea, este îngrijorat pentru destinațiile care încă restricționează complet călătoriile, în special acolo unde turismul este vital.
Turism intern
OMT a constatat, de asemenea, că pe măsură ce restricțiile globale de călătorie încep să se ușureze, destinațiile din întreaga lume se concentrează pe turismul intern în creștere, ceea ce va contribui la redresare atât în țările dezvoltate, cât și în cele emergente și în cele în curs de dezvoltare.
Datele OMT arată că în 2018 au existat aproximativ 9 miliarde de călătorii de turism intern în lume, adică de șase ori mai mult decât numărul sosirilor de turiști internaționali (1.400 de milioane în 2018).
Aceste cifre oferă o idee despre potențialul călătoriilor interne în stimularea economiei, care poate fi susținut cu măsuri promoționale, cum ar fi orferta de vacanțe gratuite pentru muncitori, oferirea de vouchere și alte stimulente pentru persoanele care călătoresc în interiorul țării lor.
Pentru Pololikshvili, amploarea turismului intern va ajuta multe destinații să se recupereze de efectele economice ale pandemiei, protejând în acelasi timp locurile de muncă și permițând returnarea beneficiilor sale pe care turismul le oferă.
În țările OECD, turismul intern reprezintă 75% din cheltuielile totale pe turism, în timp ce în Uniunea Europeană, cheltuielile pentru turismul intern sunt de 1,8 ori mai mari decât cheltuielile turismului de intrare.
La nivel global, cele mai mari piețe de turism intern în ceea ce privește cheltuielile sunt Statele Unite, cu aproape un trilion de dolari (840 de miliarde de euro); Germania, cu 249 de miliarde de dolari (210 de miliarde de euro), iar Japonia, cu 201 miliarde de dolari (170 de miliarde de euro).
Sursă: hosteltur.com