„Turismul este un sector în continuă reinventare, care se adaptează la noile circumstanțe, nevoi și tendințe”, așa cum a subliniat Gabriel Escarrer, Executive Vice President și CEO Meliá Hotels International în primul său buletin informativ pe LinkedIn, în care abordează cele mai recente știri și tendințe despre sector. În această reinventare constantă a turismului, Escarrer evidențiază posibilitățile unui trend „la fel de disruptiv” precum Metaversul și avansează ca, în angajamentul sau față de inovație, lanțul „lucrează deja la proiecte care incorporează Metaversul și care sperăm să ajungă în curând”.
„Metavers poate fi o modalitate de a ne face cunoscuți unor noi audiențe, oferind vizibilitate destinațiilor și produselor prin experiențe noi pentru utilizator”, apară Escarrer în această primă publicație, în care explică faptul că în timp ce proiectele companiei hoteliere sunt în curs de finalizare în această lume virtuală, se vor face progrese în continuare în digitalizarea experienței clienților prin inovații.
„Metavers va aduce industria hotelieră și turistică mai aproape de inovație, integrându-le în aceasta și schimbând perspectiva pe care o avem în prezent asupra sectorului”, spune CEO-ul Meliá.
În acest sens, susține că turismul, ca și restul sectoarelor, continuă să avanseze în digitalizare, „nu doar la nivel operațional, ci și la nivelul experienței clienților„.
Tendințe
În analiza sa asupra situației din sector, Escarrer face aluzie și la un raport recent prezentat de Statista Q la ITB din Berlin, care subliniază că în 2022 vor continua unele dintre tendințele din ultimii ani, precum un interes mai mare pentru tehnologie, flexibilitate, ultimul minut sau o pondere mai mare a turismului intern.
„Interesul tot mai mare pentru tehnologie în toate domeniile se observă și la călători, care caută să incorporează digitalizarea în călătoriile lor, prin dispozitive tehnologice în timpul șederii lor la hotel sau cu utilizarea Inteligenței Artificiale pentru a facilita procesele și a personaliza experiențele”, subliniază el.
De asemenea, amintiți-vă cum spontaneitatea și rezervările cu preaviz scurt vor continua să fie prezentate în acest an și, în conformitate cu această tendință, anagajamentul călătorilor față de tarife care pot fi anulate sau modificate. „Turismul intern va continua să fie, după boom-ul său din cauza pandemiei și a restricțiilor, o tendință și în 2022”, indică el.
Managerul mai susține că, deși datele indică redresarea turismului după ultimii doi ani de pandemie, „ne confruntăm în continuare cu noi surse de tensiune globală”, referindu-ne la invadarea Ucrainei către Rusia și la instabilitatea geopolitică pe care aceasta o presupune, deși menține optimismul pentru sezon.
„Totul indică faptul că rezistența cererii de turism, bazată pe „dorința de a călători” pe care cetățenii au conținut-o în lunile lungi de COVID, este mai puternică decât incertitudinea pe care o poate provoca războiul din Ucraina și care a adăugat controlul asupra pandemiei datorită progreselor vaccinurilor și eliminării restricțiilor privind mobilitatea între alte țări, ne permit să prezicem o recuperare mult așteptată și susținută în 2022″, susține el într-un articol anterior.
Sursă: hosteltur.com