Shadow

Marriott și Radisson își concentrează expansiunea pe Africa

Africa are deja de ceva timp un mare potențial de dezvoltare care nu a trecut neobservat de marile lanțurile internaționale. De fapt, două dintre ele, Marriott International și Radisson Hotel Group, includ acest continent în planurile lor de expansiune pentru următorii ani. 

Marriott International și-a anunțat astfel planurile se a-și extinde prezența în Africa prin adăugarea la portofoliul său de peste 30 de hoteluri și 5.000 de camere până la sfârșitul anului 2024, jumătate dintre ele de la brandurile sale premium și de lux.

Italia, Seychelles, a Tribute Portofolio reprezintă intrarea brandului în Africa.

Extinderea brandurilor sale premium include deschiderea Delta Hotels by Marriott, programată pentru acest an, precum și intrarea Tribute Portofolio, o familie de hoteluri de tip boutique independente, o dată cu deschiderea  Laïla, un Tribute Portofolio Resort. Ambelor li se alătură și brandul Westin Hotels & Resorts din Etiopia, odată cu deschiderea the Westin Addis Ababa.

De asemenea, Marriott va spori prezența brandului său Autograph Collection Hotels cu două unități în Tanzania și Algeria.

În ceea ce privește brandurile sale de lux, intenționează să-și extindă portofoliul cu cinci deschideri înainte de sfârșitul anului 2024, cu premieră în Maroc a The Ritz-Carlton și St. Regis cu The Ritz-Carlton Rabat Dar Es Salam și The St. Regis La Bahía Blanca Resort, Tamuda. De asemenea, se așteaptă ca JW Marriott să se stabilească în  Kenya odată cu deschiderea JW Marriott Hotel Nairobi și JW Marriott Masai Mara Lodge, care va marca prima sa proprietate în sectorul safari de lux.

JW Marriott Masai Mara Lodge este primul hotel al Marriott în sectorul safariurilor de lux.

Radisson își întărește și prezența în Africa

Radisson Hotel Group și-a propus să își consolideze prezența în Africa, unde are deja 100 de unități și 16.000 de camere, pentru a ajunge la 150, respectiv 25.000 de camere, în cinci ani, ceea ce îl va face unul dintre lanțurile cu cea mai rapidă creștere anuală. Numai în ultimii doi ani, a deschis 16 hoteluri în regiune și a semnat alte 25, ceea ce reprezintă peste 4.800 de noi dependențe.

Anul acesta, grupul, după cum a subliniat vicepreședintele său executiv și directorul de dezvoltare globală, Ellie Younes, „are nouă deschideri viitoare planificate care ne vor consolida prezența în regiune”.

La rândul său, vicepreședintele său pentru dezvoltarea în Africa, Ramsay Rankoussi, a subliniat că prioritatea sa ca grup este „să ne consolidăm cota de piață în destinațiile cheie, dar și să creștem în noii teritorii pentru a ne consolida poziția de lider ca lanț cu cea mai mare diversitate grografică din Africa„. Destinațiile incluse în planurile lor de expansiune pe continent sunt Maroc, Nigeria, Africa de Sud, Egipt, Camerun, Senegal și Coasta de Fildeș, demostrând că acordă prioritate atât țărilor francofone, cât și celor vorbitoare de engleză.

Cu Radisson Sfax, în imagine, Grupul își consolidează prezența.

De fapt, Radisson a încheiat anul 2022 cu intrarea pe noi piețe cheie din Africa, extinzându-și prezența în  Madagascar, de exemplu, cu un portofoliu de trei hoteluri care l-au transformat în primul lanț internațional de pe insulă. De asemenea, a semnat primul Radisson din estul continentului, Radisson Hotel Addis Ababa Bolis Airport; pe lângă sărbătorirea intrării în regiune a brandului Radisson Individuals prin deschiderea a două noi stabilimente:  Number One Oxford Street & Suites, în Ghana, și Marina Resort Port Ghalib în Marsa Allam, Egipt.

Un alt brand al său, Radisson Blu, premiat drept „Brandul hotelier lider în Africa” la World Travel Awards, a avut cea mai rapidă creștere de pe acest continent în ceea ce privește numărul de hoteluri. Dovada în acest sens este anunțul deschiderii hotelului Radisson Blu Juba, primul hotel internațional de 5 stele din Sudanul de Sud; pe lângă faptul că își continuă strategia de creștere pe segmentul resort-urilor cu semnarea Radisson Resort Dakar Saly, în Senegal. De asemenea, au deschis Radisson Blu Hotel Livingstone din Zambia în decembrie, în timp ce Radisson Safari Hotel Hoedspruit este programat să se deschidă în lunile următoare.

A se citi și Angajamentul lui Riu față de Senegal va stimula poziționarea.

La acestea se adaugă și consolidarea prezenței sale în Tunisia cu inaugurarea Radisson Sfax și schimbarea brandului La Maison Blanche Tunis, care devine Radisson Individuals. În Africa de Sud, grupul și-a extins portofoliul la mai mult de 14 unități odată cu deschiderea celui mai recent hotel, Radisson Blu Hotel Durban Umhlanga.

Lanțul a semnat și două acorduri pentru deschiderea 2024 a Radisson Collection Marsa Allam, în Egipt, cu 294 de camere, și a Radisson Serviced Apartaments Yaoundé, în capitala Camerunului, cu 220; atât pentru a-și consolida prezența în aceste destinații cheie.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.