Shadow

Lufthansa acceptă condițiile CE și acum este deținută de stat în proporție de 20%

Consiliul de Administrație al Lufthansa a acceptat în sfârșit acordul dintre Germania și Comisia Europeană de a aproba salvarea de la guvern de 9 miliarde de euro din Fondul de Stabilizare Economică (FSM) al statului federal german, care va avea o participație de 20% în compania aeriană și două locuri în consiliul său de administrație, având posibilitatea de a crește la 25% plus o acțiune în cazul unei oferte ostile de preluare. Acordul face din guvernul german cel mai mare acționar al companiei. Grupul Lufthansa și autoritatea de reglementare a concurenței Comisiei Europene, încă nu au dat undă verde acordului. 

Acordul are loc la trei zile după ce grupul de companii aeriene a respins miercuri un acord inițial cu Bruxelles-ul, care includea condiția de cedare a sloturilor în cele doua hub-uri principale pe aeroporturile din Frankfurt și München și care a fost redus substanțial de Bruxelles.

Grupul Lufthansa, care include Bruxelles, Austria și Elveția, a pierdut în jur de 1 milion de euro la fiecare oră de când pandemia de coronavirus a lovit Europa, cu 90% din flota sa pe fondul interdicțiilor de călătorie în o mare parte a țării și a continentului.

Lufthansa are 90% din flota sa la sol (Fotografie: picture-alliance/dpa/A. Dedert)

Guvernul german a declarat că Lufthansa era profitabilă înaintea pandemiei, dar unii au criticat decizia Berlinului de a salva grupul. În principiu, acordul între Berlin și Bruxelles a durat atât de mult, deoarece cancelarul Angela Merkel a dorit să minimizeze controlul federal al grupului, potrivit analiștilor. Ministrul Economiei, Peter Altmaier, insistă asupra faptului că nu va exista niciun amestec în deciziile corporative; conform informațiilor agenției de știri franceze AFP și cea germană dpa.

Salvarea Lufthansa este cea mai mare dintre cele realizate de către guvernul german în urma pandemiei coronavirusului. 

 

Noul acord

Conform ultimului acord, Lufthansa va fi obligată să transfere până la 24 de drepturi de aterizare și decolare, adică, trei drepturi de decolare și trei drepturi de aterizare pe aeronave pe zi, pentru destinația de până la patru aeronave.

„Pentru un an și jumătate, această optiune este disponibilă doar pentru concurenți noi pe aeroporturile din Frankfurt și München„, a spus Lufthansa, excluzând inițial compania aeriană Ryanair. „Dacă niciun concurent nou nu folosește această optiune, aceasta va fi extinsă concurenților existenți pe aeroporturile respective”.

Acordul anterior includea pierderea a 72 de sloturi utilizate de 12 din 300 de avioane cu baza în aeroporturile din Frankfurt și München, a spus o sursă din industrie.

Drepturile vor fi alocate în cadrul unui porces de licitație. Sloturile pot fi luate doar de un concurent european care nu a primit nicio recapitalizare de stat substanțială ca urmare a pandemiei coronavirusului. 

Consiliul de supraveghere trebuie să aprobe pachetul de stabilizare negociat cu FSM, inclusiv angajamentele cu Comisia UE. În urma deciziei consiliului de supraveghere, compania intenționează să convoace în viitorul apropiat o adunare generală extraordinară pentru a obține aprobarea acționarilor pentru măsurile de stabilizare ale FSM.

CE a spus ca odată ce Germania a fost notificată oficial cu privire la pachetul de ajutor, va evalua problema ca fiind prioritară. „Sloturile Lufthansa vor permite o intrare viabilă sau extinderea activităților altor companii aeriene pe aceste aeroporturi, în beneficiul consumatorilor și al concurenței efective”, se arată într-un comunicat.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.