Shadow

Italia compensează companiile maritime pentru interzicerea navelor de croazieră în Veneția

Guvernul italian va plăti despăgubiri de 57,5 milioane de euro companiilor de croazieră afectate de decizia de a interzice intrarea navelor mari în laguna din Veneția, potrivit presei italiene. Noile reguli, care au intrat în vigoare în august, au fost luate după ani de avertismente conform cărora hotelurile plutitoare gigantice riscă să provoace daune ireparabile orașului lagună inclus pe lista UNESCO (a se citi: Veneția fără croaziere de la 1 august).

 

Decizia de a interzice croazierele mari în centrul Veneției în iulie a venit cu doar câteva zile înainte de o întâlnire a organizației culturale ONU Unesco, care propusese adăugarea Veneției pe o lista a siturilor de patrimoniu în pericol de dispariție din cauza lipsei de acțiune a croazierelor, potrivit unei informații a agenției franceze de știri AFP, citată de ediția italiană a portalului european The Local

 

Aproximativ 30 de milioane de euro au fost alocați pentru 2021 pentru companiilor maritime care au suportat costuri pentru „reprogramarea rutelor și rambursarea pasagerilor care au anulat călătoriile”, a spus ministerul infrastructurii într-un comunicat. Alte 27,5 milioane de euro, cinci milioane în acest an și restul în 2022, au fost alocate operatorului terminalului și companiilor afiliate, se arată în comunicat. 

 

Conform planului guvernului, croazierele nu vor fi interzise cu totul în Veneția, dar navele mai mari nu vor mai putea trece prin Bazinul San Marco, Canalul San Marco sau Canalul Giudecca. În schimb, acestea vor fi deviate către portul industrial Marghera. 

 

Mai multe despre Veneția și croaziere

Croazierele în favoarea reducerii congestiei traficului în Veneția

Veneția, fără un plan B după interzicerea croazierelor

 

Cu toate acestea, criticii planului subliniază că Marghera, care se află pe continent, spre deosebire de terminalul de pasageri situat pe insule, se află în laguna venețiană. 

 

Unele aspecte ale planului rămân neclare, deoarece infrastructura din Marghera este încă in construcție. Între timp, croaziere mai mici sunt încă permise prin canalele San Marcos și Giudecca. 

 

Navele de croaziere oferă un impuls economic major Veneției, dar activiștii și rezidenții spun că navele contribuie la problemele cauzate de „turismul excesiv” și provoacă valuri mari care subminează fundațiile orașului și dăunează ecosistemului său fragil de lagună. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.