În 2022, și în întreaga lume, activul preferat de investititori este în sectorul Industrial & Logistic (I&L), datorită comportamentului său în timpul pandemiei, iar în regiunea Europa, Orientul Mijlociu și Africa (EMEA) doar 15% din Investitori își au atenția îndreptată spre ospitalitate, potrivit unui raport Colliers. În sectorul hotelier „strategiile oportuniste sunt încă foarte populare” și deși se caută reduceri între 10 și 20%, pe măsură ce piața își revine se așteaptă să crească prețurile. La fel ca în 2021, anul acesta cele mai căutate active hoteliere vor fi de gamă medie, dar deja se observă că vânzările de active de lux „au început să se redreseze”.
Pe parcursul anului 2021, ospitalitatea europeană va fi susținută grație turismului intern și de aceea multe companii au profitat de ocazie pentru a-și „remodela” și a-și adapta operațiunile către un profil de cerere și un sejur variat, care i-a făcut pe investitori să caute active de gamă medie.
Colliers explică în raportul „Global Markets 2022 Investitor Outlook”, că anul trecut unitățile de „gama medie-joasă au prosperat”, în timp ce cele high-end „au suferit” lipsa cererii, precum și dificultățile de a asigura hotelurile cu personal, pentru a oferi serviciul cu care sunt obișnuiți clienții fiecărui brand.
În 2022, imobiliarele de gamă medie „rămân cea mai populară opțiune” din Europa și raportul prognozează că „cererea pentru hoteluri de lux va crește mai mult decât cea a hotelurilor cu servicii limitate, pe măsură ce piața turismului își va reveni”.
36% plănuiesc să investească în imobiliare hoteliere midscale; 26% în hoteluri de lux; 19% în hoteluri budget, care oferă cazare fără componenta alimentară și băuturi, și același procent va alege active pentru repoziționare sau convertite în altă utilizare.
În segmentul midscale, 76% își concentrează interesul pe hoteluri din oraș și doar 6% pe resorts și cu contracte de închiriere în 47% din cazuri. În segmentul de lux, 50% analizează atât hoteluri urbane cât și de vacanță, cu contracte de închiriere și management (67%).
„Repoziționarea hotelurilor este în mod clar populară, cu hoteluri de oraș înaintea celor din stațiuni”, subliniază raportul.
În cadrul industriei hoteliere, investitorii se concentrează pe strategii de valoare adăugată (53%) și de bază (48%), cu un nivel de risc și rentabilitate mai scăzută și pe termen lung, detaliază raportul.
Locații de top
Londra pare cel mai popular oraș pentru a investi în birouri, hoteluri și active multifamiliale. Această poziționare se datorează „influenței sale globale, puterii de cumpărare și diversității economice și demografice a orașului”, dar în principal datorită faptului că „randamentele nete inițiale sunt mai mari decât în multe orașe europene”.
În cazul specific al hotelurilor, se remarcă și interesul suscitat de orașele cosmopolite și de afaceri precum Paris și Berlin. Și pe lângă aceste trei, orașele nordice, Milano și Madrid ocupă un loc important.
Sursă: hosteltur.com