Inteligența artificială, pentru o personalizare nemaiîntâlnită până acum

Interviu/Rolul inteligenței artificiale (AI) în personalizarea experienței turistice este de netăgăduit, la fel ca și potențialul său de optimizare a acesteia, după cum a delcarat Aroa Fernandez, specialist în date și inteligența artificială la Microsoft. După cum a subliniat această, „ofertă turistică este aproape infinită, iar în contextul în care numărul de turiști crește exponențial, găsirea combinației care se potrivește cel mai bine cerințelor fiecărui client este imposibilă fără AI”. 

Cum poate contribui inteligența artificială la optimizarea personalizării serviciilor turistice?

Niciodată până acum nu a fost posibil să se atingă gradul de personalizare pe care îl permite inteligența artificială. De fapt, aceasta nu mai este doar de la capăt la capăt sau statică. Cunoașterea turistului este decisivă, nu numai atunci când oferă destinații și experiențe în funcție de un anumit buget, dar oferta de servicii turistice va fi dinamică în timpul călătoriei și va fi adaptată în timp real în funcție de aceste cunoștințe. În plus, personalizarea serviciilor turistice transcende călătoria în sine și nu se încheie la întoarcere, ci aceste experiențe servesc la îmbogățirea viitoarelor călătorii, cum ar fi în cazul sportivilor care caută din ce în ce mai mult destinații cu provocări mai complicate sau al fanilor grupurilor muzicale care își urmăresc artiștii pe parcursul unui turneu.

Provocarea rămâne, după cum a subliniat Aroa Fernández, „crearea unei jurisprundențe care să evolueze cu aceeași viteză cu tehnologia, un punct critic care va stabili ritmul de perturbare”.

Sectorul turismului stimulează alte sectoare, cum ar fi comerțul, transporturile sau sectorul imobiliar și, prin urmare, personalizarea sa va fi extinsă și la acestea pentru a le stimula. Inteligența artificială ne va permite să unim universuri care păreau diferite și să înțelegem, de exemplu, în ce locație, un magazin specializat va avea mai mut succes în funcție de tipul de turiști care vizitează orașul, să optimizăm rutele de transport în funcție de călătorii sau ce zone sunt mai atractive pentru investiții mobiliare.

Consolidează elementul uman în furnizarea de servicii?

Da, absolut. Având o mai bună cunoaștere atât a turistului cât și a destinației și a experiențelor pe care le oferă, ne putem concentra mai mult pe crearea unor oferte mai personalizate și de mai bună calitate, adăugând valoare la ceea ce afacerea noastră să fie diferită. În acest fel, oferta turistică va fi de o calitate superioară, iar clienții se vor putea bucura de experiențe unice, personalizate, ceea ce se va reflecta direct într-o fidelizare mai puternică a clienților. De exemplu, în bucătărie, prin generarea de meniuri sau rețete noi și reducerea risipei și personalizarea meniurilor pe baza predicției cererii. Aceste eficiente pot fi transferate către creșterea calității mâncărurilor sau către personalul de bucătărie care va petrece mai mult timp cu gătitul inovator, ceea ce ar avea un impact direct asupra calității mâncărurilor.

Pe de altă parte, tendința din acest sector arată că turismul clasic se transformă în turism de experiențe. Prin urmare, elementul uman va trebui, de asemenea, să se transforme urmând această tendință și să se concentreze pe crearea unor experiențe mai personalizate care să facă diferența, și nu atât de mult pe sarcini care pot fi înlocuite de inteligența artificială și care nu adaugă valoare. Eficiența timpului care poate fi obținută prin evitarea sarcinilor birocratice poate fi utilizată pentru a crea noi activități de agrement în cadrul hotelului sau tururi ghidate.

Care vor fi primele consecințe ale aplicării inteligenței artificiale pe care le vom experimenta în acest sector, dincolo de optimizarea chatbots-urilor deja în funcțiune?

În termeni generali, se vor înregistra îmbunătățiri semnificative ale eficienței operaționale, ceea ce va elibera angajații de sarcini respective care nu aduc valoarea adăugată experienței turistice, cum ar fi sistemele de recunoaștere facială pentru check-in și ceck-out sau sarcinile birocratice, cum ar fi gestionarea documentelor. De exemplu, autentificarea va fi mult mai simplă, mai rapidă și mai sigură, evitând frauda și eroarea umană și fiind mult mai eficientă pentru client, așa cum se face în prezent în multe aeroporturi. Sau să automatizăm întreaga gestionare a contractelor, a facturilor furnizorilor și a documentației, nu doar simplificând gestionarea în sine și evitând erorile, ci și făcând din aceste date o sursă mult mai fiabilă pentru a le incorpora în procesele analitice ale afacerilor noastre.

Dar una dintre cele mai imediate consecințe va fi în ceea ce privește eficiența energetică, care, dincolo de economiile imediate de costuri, va pune bazele unui turism sustenabil, care este din ce în ce mai solicitat și începe să fie o cerință pentru anumite profiluri de călători, precum și un angajament social pentru acest sector. De fapt, reducerea cu 50% a emisiilor de carbon până la sfârșitul acestui deceniu este un angajament în care IA este esențială, deoarece pot contribui la reducerea acestora cu 2,6-5,3 gigatonneli, ceea ce ar reprezenta între 5% și 10% din total. Cheia pentru atingerea acestui obiectiv nu este doar IA, ci și combinația acesteia cu internetul lucrurilor (IoT) și machine learning.

Și cele mai perturbatoare efecte ale implementării sale?

Cele mai disruptive efecte vor apărea pe termen mediu și lung, atunci când interacțiunea cu roboții în multe domenii, cum ar fi restaurantele sau recepția hotelurilor, va deveni o normă. Sau transportul autonom, unde vom vedea mai puțini șoferi și mai multă inteligența artificială. Cel mai probabil, în câțiva ani, până în 2041, multe dintre cele mai plictisitoare și manuale sarcini, cum ar fi curățenia sau condusul propriu-zis, nu vor mai fi probleme umane, după cum subliniază unele dintre cele mai respectate voci din domeniul IA. Dar să nu uităm că încă ne confruntăm cu provocarea de a crea o jurisprudență care să evolueze cu aceeași viteză cu tehnologia și că acest punct critic va stabili ritmul acestei perturbări.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Exit mobile version