Shadow

Inteligența artificială permite agenților de turism să economisească 70% din ziua lor de lucru

Una dintre cele mai importante dezbateri din acest an în sectorul turismului este modul în care acesta va fi afectat de incursiunea inteligenței artificiale (AI). Ei bine, încetul cu încetul, se știu mai multe. Cea mai recentă este că aceasta poate economisi agenților de turism tot timpul și efortul pe care îl fac pentru sarcini administrative, care se estimează la nu mai puțin de 70% din ziua lor de lucru. 

Se știe de ceva timp că inteligența artificială este un instrument care „poate oferi multe posibilități profesioniștilor din agenții în activitatea lor zilnică, în timp ce le împuternicește munca, îmbucățindu-le procesele„, după cum a declarat pentru HOSTELTUR Josep Beroni, CEO al Beroni, o companie specializată în furnizarea de asistenţă tehnologică pentru sectorul de distribuție de turism.

O AI face toată munca administrativă
Agenții de turism vor avea un asistent virtual inteligent. Sursă: Hosteltur.

De exemplu, acest specialist care profesează de zeci de ani subliniază ca AI „este încă un pas în transformarea digitală” și poate contribui la activitatea agentului de turism „atenuând multe dintre automatismele care încă există în management”, deși în prealabil există soluții de autofacturare pentru furnizorii de turism care, de facto, realizează deja această parte a activității în mod autonom.

Beroni afirmă despre inteligența artificială: „Aș merge atât de departe încât aș spune că aceasta ar putea deveni chintesența acestei transformări, deoarece este suma tuturor tehnologiilor”. 

Potrivit lui Josep Beroni, inteligența artificială permite agențiilor de turism să își îmbunătățească activitatea în aspecte precum pregătirea itinerariilor, personalizarea conținutului în funcție de clienți, indicarea modului de căutare a conținutului actualizat, generarea de imagini promoționale personalizate, sprijinirea creativității și a promoțiilor…

Să mergem înainte fără teamă

„Există deja multe aplicații, unele dintre ele gratuite, care facilitează munca agenților de turism. Iar ceea ce vă invităm să faceți este să vă „jucați” cu ele pentru că trebuie să vă pierdeți teama„,, a spus el. Și, de fapt, compania sa arată tot potențialul inteligenței artificiale agenților de turism, „pentru că, dacă nu avansează și nu-și îmbunătățesc operațiunile, va veni un moment in care își vor pierde competitivitatea”, a spus el.

Cheia este de unde să începi să folosești inteligența artificială: „Credem că poate ajuta la simplificarea sarcinilor administrative, în special a celor repetitive”. Iar prin evitarea acestei repetiții a sarcinilor, profesioniștii din agenții „se vor putea dedica într-o mai mare măsură la ceea ce oferă cea mai mare valoare, cum ar fi proximitatea, atenția personalizată și consultanţa de specialitate”, a spus Beroni.

„Ceea ce inteligența artificială nu va face niciodată este să înlocuiască relațiile personale și căldura oamenilor, indiferent de numărul de avatare pe care le va genera. 

Ei bine, zis și făcut, compania bască Dataka a prezentat o inteligență artificială numită KideTravel, care are ca scop „optimizarea timpului și creșterea eficienței” în domeniul agențiilor de turism. Iar modul în care face acest lucru este de a ajuta la „reducerea la minimum a timpului petrecut cu aceste sarcini administrative”. Pentru a realiza acest lucru, „este capabilă să colaboreze cu sistemele actuale fără a fi nevoie să le schimbe„, a precizat firma.

Automatizarea proceselor

Prin urmare, misiunea principală a KideTravel este „de a asista agențiile de turism prin automatizarea proceselor care în prezent sunt efectuate manual, pentru a reduce drastic timpul petrecut gestionarea administrativă, permițându-le astfel să se dedice maximizării vânzărilor”. Cu alte cuvinte, permițându-le să se concentreze asupra aspectelor care determină cu adevărat activitatea companiei.

„Acest sistem a fost perfecționat în ultimii cinci ani, timp în care Dataka a lucrat în spatele scenei pentru câteva dintre cele mai importante companii din industrie”. 

Compania a zugrăvit următorul scenariu bine cunoscut agențiilor de turism: „acestea trebuie să se descurce cu instrumente multiple și foarte diferite, fie interne, fie furnizate de furnizori, care le obligă să mute informațiile de la un sistem la altul, precum și să completeze sau să caute informații pentru client pe care aceste sisteme nu le oferă”, au spus ei.

Elementul cheie este eficientizarea muncii

Având în vedere acest lucru, inteligența artificială pe care au dezvoltat-o „colaborează cu agentul pentru a face acest proces mult mai rapid și simplificat„, iar ei au petrecut trei ani antrenându-și sistemul astfel încât să aibă capacitatea de a aborda aceste sarcini cu răspunsuri în concordanță cu ceea ce s-ar aștepta un agent și oferind resurse de acces rapid în funcție de stadiul procesului în care se află”, au precizat cei de la Dataka.

Și cum face acest lucru? Ei bine, „totul prin intermediul chat-ului și livrat în format consumabil de către alte sisteme”, a declarat dezvoltatorul.

Dar, ce se ascunde în spatele funcționării acestei inteligenţe artificiale specializate? Ceea ce îi alimentează cu adevărat capacitățile este platforma BLTrader. Aceasta ERP-CRM automatizată, rezultatul a cinci ani de experiență practică a Dataka în acest sector, este cea care furnizează informațiile către KideTravel, astfel încât răspunsurile să fie precise. Și totul prin intermediul unei conversații pe chat.

Ce face AI pentru agenții de turism

  • Oferă informații despre destinații, cultura, locuri de interes, generează itinerarii personalizate, restricții de viză, valută, etc.
  • Scrie orice tip de comunicare, în orice limbă, cum ar fi un e-mail de vânzare sau de reclamație.
  • Generează în mod automat oferte în format PDF pe baza produselor propuse, completând-le cu informații de interes.
  • Gestionează condițiile generale, de anulare si de modificare ale furnizorilor. Caută informații pentru un caz specific, rezumă și sintetizează.
  • Gestionează documentația internă, cum ar fi manualele de bune practici, ofertele curente, campaniile și promoțiile, etc. Căutați informații pentru un caz specific, rezumă și sintetizează.
  • Traduce din PNR în limbaj natural și viceversa.
  • Caută și cumpără produse.
  • Compară automat prețul obținut de la agent cu cel al concurenței, analizează marja și efectuează calculul impozitelor.
  • Gestionează informațiile și istoricul clienților, gestionează agenda, întâlnirile, sarcinile care trebuie îndeplinite și trimite automat informații și memento-uri clienților în diferite faze: înainte de călătorie, în timpul călătoriei și după călătorie.
  • Pe lângă alte instrumente detaliate pe site.

Mai multe informații despre AI și agenții de turism:

Va însemna apariția inteligenței artificiale dispariția operatorilor de turism?

Booking.com a lansat un asistent de călătorie bazat pe inteligența artificială

Skyscanner lucrează la dezvoltarea unui agent de turism artificial

Expedia crește cu ajutorul ChatGPT

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.