Cu aproape 1.500 de zboruri anulate în prima jumătate a lunii iulie, Germania este țara din Europa care înregistrează cel mai mare număr de anulări în această vară complicată și aglomerată a anului 2022, un sezon care fusese prevăzut în mod greșit a fi cel al recuperării depline a călătoriilor. În ciuda grevelor, Spania se plasează în intervalul mediu al clasamentului, deși cu cel mai mic impact datorită programării extinse din sezon, iar Danemarca este țara cu cele mai puțin anulări.
O arată o nouă analiză a Mabrian Technologies, furnizorul de informații de călătorie, care compară numărul de zboruri programate pe 14 iunie pentru a zbura între 1 și 15 iulie, cu zboruri programate din 5 iulie și le clasifică în funcție de țară de origine după numărul de zboruri anulate.
Studiul indică procentul pe care zborurile anulate îl reprezintă peste totalul zborurilor programate inițial în fiecare țară, date care arată impactul real al anulărilor. Spania se plasează în intervalul mijlociu al clasamentului pentru numărul de anulări, dar când se consideră procentul pe care îl reprezintă din oferta foarte largă de zboruri cu origine sau destinație în țară pentru sezon este minim, impactul unor astfel de anulări este mult mai mic.
În acest sens, Carlos Cendra, Director de Vânzări și Marketing la Mabrian, explică faptul că, încă o dată, se observă că, deși în termeni generali numărul absolut este mare, procentul pe care îl reprezintă pe toate zborurile programate poate să nu fie mare, deci impactul nu este îngrijorător. „De exemplu, Spania se află în partea de jos a clasamentului procentual, cu o rată de puțin peste 1%.
A se citi si articolul: Cele 10 companii aeriene cu cel mai mare număr de anulări din Europa.
Spania este urmată de Regatul Unit, cu 1.060 zboruri anulate, cu un impact asupra operatiunilor sale programate de 3,20%; Italia, cu 637 de anulări, 2,30% din programarea sa în acele zile. Danemarca, care se află pe ultimul loc cu doar 104 anulări, ceea ce reprezintă însă 2,45% din programul său, o rată mai mare decât cea a, de exemplu, Portugalia, are mai multe anulări (vezi graficul).
Cel mai mare impact are loc însă în Germania, cu 6%, „ceea ce înseamnă că 19 din 20 zboruri sunt încă programate. Desi nu trebuie să uităm că, conectivitatea germană a fost mai lentă decât majoritatea în recuperarea cifrelor din 2019, așa că acest lucru i-ar putea încetini și mai mult recuperarea”.
Haosul și cozile continuă să fie instalate în aeroporturile din Europa, din cauza dificultăților cu care se confruntă, le fel ca și companiile aeriene, de a găsi personalul dispărut din forța lor de muncă din cauza paralizei industriei în timpul pandemiei de COVID-19, la care se adaugă și greve ale personalului operațional, din cauza supraîncărcării de muncă și a reducerilor de salariu și a înrăutățirii condițiilor de muncă din cauza crizei.
Cendra subliniază că, însă, în general, în toată Europa, companiile aeriene își mută pasagerii pe zboruri alternative în multe cazuri, așa că numărul persoanelor care trebuie să-și anuleze planurile de vacanță este probabil destul de scăzut.
Sursă: hosteltur.com