Federico González Tejera, actualul director general al Radisson Hotel Group și Louvre Hotels Group, a enumerat pașii pentru a realiza cu succes o transformare de afaceri, un lucru despre care știe multe, deoarece a realizat trei în viața sa profesională. A început cu NH Hotel Group, pe care îl poartă „în suflet” pentru că a fost primul, care a trecut de la a fi „în pragul falimentului” la a obține „rezultate spectaculoase”; Radisson Hotel Group, „foarte complexă pentru că două companii și culturi diferite existau și a trebuit să fie creată una nouă”; și Louvre Hotels Group, „o companie foarte franceză, dar cu afaceri în toată lumea”. Dar toate trei au un element în comun: „Experiența și metodologia”.
Federico González Tejera a precizat cei cinci pași cheie pentru a realiza cu succes această transformare:
-
Capacitatea de adaptare
Pentru a dezvolta această schimbare, așa cum a subliniat directorul executiv al Radisson și Louvre Hotels, „trebuie să ai capacitate de a te adapta în fiecare zi, deoarece viziunea pe care o ai asupra companiei se va schimba, iar întreaga organizației trebuie să se schimbe și ea. Este o mare provocare, deoarece în cadrul companiei trebuie să gestionezi această capacitate de schimbare și adaptare la diferite viteze, ceea ce este, de asemenea, vital pentru supraviețuire.
-
A avea un plan
Dar, în opinia sa, primul este „să ai un plan, care nu se va schimba în permanență, ci care trebuie să-și adapteze obiectivele și strategiile la situația din fiecare moment”. Pentru a ajunge la acest plan, există „mai multe faze importante” înainte, cum ar fi diagnosticul, care trebuie să fie „complet, onest – ceea ce este in neregulă trebuie să spui companiilor și pârților interesate, așa că, de obicei, nu-ți faci prieteni, dar în același timp, trebuie să genereze speranță, dacă ceea ce găsești este transformabil, și să fie ușor de comunicat, pentru că va trebui să îl expui multora dintre aceste părți interesate într-un timp foarte scurt”.
Odată finalizat diagnosticul, „este nevoie de viziune: ce vrem să facem, definind alegerile strategice și elementele planului, care trebuie să fie foarte concrete și pe înțelesul tuturor, cu calendare foarte precise. În cele din urmă, trebuie întocmit un plan complet, care să răspundă tuturor problemelor companiei, care să fie sustenabil și posibil, cu investiții suficiente pentru a-l respecta și genera rezultate. Și toate acestea, în cazul nostru, le revizuim la fiecare trei luni pentru a ne adapta la situațiile pe care le întâlnim.
Liderii „trebuie să își însușească planul, să îl facă al lor; trebuie să creadă în el. Trebuie să fie planul lor. Succesul este obținut atunci când oamenii aderă la plan, când creați această cultură prin intermediul conducerii dumneavoastră”.
-
Echipe și cultură
Compania trebuie să genereze, de asemenea, potrivit lui González Tejera, „o cultură clară și foarte transparentă, în care să implice echipele. În calitate de director general, am două mari puteri: să decidă cultura companiei și cu cine lucrează… și să aleg bomboanele pe care le punem la recepție, ceea ce este, de asemenea, foarte important, deoarece clientul reacționează la acele bomboane”.
-
Leadership
În acest domeniu, în mod evident, liderul are o mare responsabilitate, dar managerul a pus mai mult accent pe „cum se transmite această conducere oamenilor, cum să transmitem aceleași convingeri. Pentru că nu numai că trebuie să alegi cultura și oamenii, dar trebuie să fii foarte clar, astfel încât oricine nu vrea să facă parte din această schimbare să plece rapid. Odată ce planul este aprobat, toată lumea trebuie să decidă dacă rămâne sau pleacă”.
După cum a recunoscut, „în calitate de manager, prin valorile pe care le transmiți, ai un impact asupra vieții multor oameni. De aceea, responsabilitatea în materie de dezvoltare socială este o parte fundamentală a spiritului unei companii, nu numai că ajută oamenii să se dezvolte, dar are și un impact asupra valorilor pe care acești oameni le transmit, deoarece acestea sunt valorile companiei. Trebuie să fii conștient de impactul pe care îl ai asupra societății, dincolo de muncă și bunăstarea ta, care este, de asemenea, ceea ce iți oferă cea mai mare satisfacție. Compania ca progres social merge dincolo de Ebitda„.
-
Angajament
Angajament din partea tuturor părților, dar, în propriile sale cuvinte, „după ce a explicat totul foarte bine și a dat multă responsabilitate tuturor liderilor din fiecare zonă. Un lider se măsoară după rezultatele obținute atunci când pleacă din companie, pentru că, cât timp este acolo, are totul sub controlul său, dar cheia este că atunci când pleacă totul continuă. De aceea, ceea ce măsor eu cel mai mult este dacă munca depusă transformă cu adevărat cultura celor două lanțuri.
Sursă: hosteltur.com