Guvernul de coaliție al Germaniei a decis să dubleze taxa de aviație pentru zborurile de scurtă durată a țării și să impună un regulament de tarif minim în 2020. Veniturile suplimentare vor fi utilizate pentru a finanța o reducere la TVA la biletele de tren, care au fost considerată de reprezentanții sectorului ca o „însușire necorespunzătoare”. Taxa aviației din Germania reprezintă în prezent un cost de 1.200 milioane de euro pentru industria transportului aerian.
După negocieri dure, guvernul, format din trei părți, a decis să dubleze impozitul actual de 7,38 de euro pe pasager care pleacă din aeroporturile germane, începând cu 1 ianuarie 2020.
Veniturile suplimentare vor fi utilizate pentru a finanța o reducere a taxei pe valoare adăugată (TVA) la biletele de tren de la actualul 19% la 17%. Maăurile se produc în timp ce țara se luptă să își atingă obiectivele de reducere a emisiilor până în 2030.
Taxa aeriană din Germania – cu tarife separate pentru zboruri de scurt, mediu și lung curier- reprezintă în prezent un cost de 1.200 milioane de euro pe an pentru industria transportului aerian. Surse din industrie spun ca noua creștere îi va costa încă 600 de milioane de euro. Lufthansa se așteaptă la costuri suplimentare de 250 de milioane de euro pentru acest concept. Aparent, nu există planuri de creștere a costurilor de impozitare pentru zborurile de cursă medie și lungă.
De asemenea, guvernul a decis să impună o taxă minimă aplicabilă tuturor zborurilor care pleacă din Germania. Tarifele nu pot fi mai mici decât suma impozitelor, fees și alte taxe.
Industria a reacționat la aceste reclame cu critici puternice. „Nicio țară nu are nevoie de o amestecătură de subvenții, impozite și modificări bugetare, ci de un set de standarde europene integrate„, a declarat Ralph Beisel, președintele asociației aeroportuare germane ADV. „Însușirea necorespunzătoare de fonduri generată de taxa aviației, în special pentru reducerea TVA-ului la biletele de tren, trebuie să se încheie”.
Sursă: hosteltur.com