Analiștii din industrie spun că puterea dolarului a contribuit la creșterea cererii deja uriașe pentru Europa în rândul turiștilor americani în această vară, în timp ce agenții de turism încă îl folosesc ca instrument de vânzare pentru acele vacanțe întârziate pe Bătrânul Continent. Din mai până în iulie, când dolarul a început să-și revină față de euro, vânzările din SUA către Europa au crescut cu 113% față de creșterea de 43% a rezervărilor Europei către SUA.
Felix Genatio, analist senior de date comerciale la Dohop, o platformă cu instrumente pentru conectarea companiilor aeriene și modurilor de transport, a declarat că vânzările de zboruri din SUA către Europa din ianuarie până în aprilie anul acesta au fost „mai mult sau mai puțin similare cu cererea de zboruri din Europa către SUA”. Dar din mai până în iulie, adică perioada în care dolarul începe cu adevărat să-și revină față de euro, am văzut vânzările din SUA către Europa cu o creștere impresionantă de 113%, în timp ce, dimpotrivă rezervările din Europa spre SUA a crescut cu doar 43%”, conform informațiilor de la TravelWeekly USA.
În iulie, arată datele Dohop, 4,5 milioane de bilete au fost vândute pentru zborurile către Europa din SUA, comparativ cu puțin sub 3 milioane pentru zborurile din Europa către SUA. „Este un decalaj fără precedent”, a spus Genatio.
„Clienții au fost deosebit de încântați să călătorească din nou în Europa în acest an, după lunga pauză din cauza restricțiilor COVID”, a declarat Laurel Brunvoll, proprietarul My Unforgettable Trips of Gaithersburg. „Puterea dolarului în acest an a contribuit cu siguranță la creșterea cererii de călătorii în Europa, care este mult mai atractivă atunci când euro este mai aproape de dolar”, după cum a spus TravelWeekly USA. „Și cumpărăturile sunt o componentă majoră a vacanțelor din mulți clienți”.
Mai multe cheltuieli la destinație
Consilierii de turism spun că nu pare că aceste călătorii peste ocean să se datoreze dolarului puternic, dar asta are ca rezultat creșterea cheltuielilor odată ce ajung acolo, situație confirmată de datele privind cheltuielile.
„Pe măsură ce călătoriile internaționale s-au recuperat în ultimul an, am vaăut că suma totală de bani cheltuită de americani în vacanțe în destinații de top din Europa a crescut exponențial”, a declarat Carlos Cendra, director de vânzări și marketing pentru furnizorul de turism Mabrian.
„De exemplu, pentru anul până la sfârșitul lunii iulie, cheltuielile în Barcelona și Paris au crescut cu 659%, respectiv 529%, comparativ cu perioada anterioară, august 2020 până în 2021”.
Analiștii au spus că și companiile de turism și alte companii de călătorii caută chilipiruri. „În general, la nivel de afaceri, vedem operatori de turism denominați în dolari din SUA și alți cumpărători de călătorii B2B care rezervă mai multe hoteluri europene, deoarece pot oferi prețuri mai competitive decât majoritatea altor țări”, a declarat Wolfgang Emperger, Senior Vice President al Shiji Group.
Sursă: hosteltur.com