TUI Group a anunțat că veniturile sale au crescut cu 15% în primul trimestru al anului 2024, până la 4,3 miliarde de euro, datorita „dorinței puternice a consumatorilor de a călători” și a „performanței operaționale solide” a companiei. Acest lucru a dus la un EBIT subiacent pozitiv între ianuarie și martie „pentru prima dată”, a precizat compania într-un comunicat.
În total, în primele trei luni ale anului, TUI va fi deservit 3,5 milioane de călători, în timp ce dinamica rezervărilor atât pentru iarnă, cât și pentru vara viitoare „rămâne pozitivă”. În plus, „aproape toate segmentele contribuie la îmbunătățirile veniturilor„, iar accentul strategic al brandului este „clar aliniat cu creșterea”, se arată în comunicat.
În ceea ce privește volumul de călătorii deserviți, TUI a detaliat că cifra reprezintă o creștere de 6% față de primul trimestru din 2023, când au fost 3,3 milioane, cu aproximativ 200.000 mai puțini, diviziile hoteliere și de croazieră înregistrând cea mai notabilă îmbunătățire a rezultatelor în primul trimestru al actualului exercițiu financiar.
Obiectivele TUI pentru 2024, așa cum au fost confirmate de grup, sunt o creștere de „cel puțin +10%” și un rezultat operațional de „cel puțin +25%”.
În ceea ce privește situația rezervărilor, grupul turistic a confirmat că sezonul de iarnă a înregistrat o creștere de 8% și același procent pentru sezonul de vară, în ambele cazuri comparativ cu aceleași perioade ale anului trecut; prețurile medii au crescut și ele de la an la an (iarna +4%, vara +4%).
Mai mulți clienți și creștere
În ceea ce privește evoluția continuă a gigantului din turism, Sebastian Ebel, CEO al TUI Group, a declarat că „suntem pe drumul cel bun, câștigăm clienți și creștem” și că „accelerăm transformarea trimestru cu trimestru. Avem obiective pe care le implementăm în mod constant” din partea companiei.
Mai multe informații despre TUI Group
– TUI Musement va fi platforma de turism și activități a easyJet
– TUI Hotels lansează un brand de lux cu un nou activ în Zanzibar
– TUI Hotels va deschide 22 de noi hoteluri, cu accent pe Asia și Africa
Pentru Ebel, dorința mare a oamenilor de a călători garantează „o dezvoltare economică puternică în toate zonele grupului. Acest lucru reiterează așteptările noastre pentru întregul an: dorim să ne creștem veniturile cu cel puțin 10 procente și rezultat operațional cu cel puțin 25 de procente. Toate acestea în ciuda faptului că grupul descrie mediul actual ca fiind „persistent provocator”.
Evoluția TUI pe segmente
- Holiday Experiences, Hotels & Resorts: a înregistrat o creștere a EBIT-ului subiacent de 26,6%, ajungând la 90,7 milioane de euro în lunile octombrie-decembrie 2023 (anul precedent: 71,6 milioane de euro) și a continuat seria de trimestre de succes au câștiguri mai mari decât anul trecut. Gradul de ocupare a hotelurilor a crescut trei puncte procentuale, ajungând la 78% în timp ce prețul mediu al paturilor a crescut 4,9% de la an la an, ajungând la 90 de euro.
- Croaziere: Evoluția puternică a croazierelor a continuat în primul trimestru al anului fiscal 2024, ceea ce a dus la un alt rezultat pozitiv. EBIT-ul subiacent s-a îmbunătățit semnificativ de la 0,2 milioane de euro în anul precedent la 34,5 milioane de euro. Performanța veniturilor se datorează capacităților mai mari și tarifelor medii semnificativ mai mari. Acestea din urmă au crescut cu 17%, ajungând la 204 euro, de la 175 euro in anul precedent. Numărul de zile-pasager, de 2,336 milioane, a fost ușor mai mic decât în anul precedent (2,379 milioane).
- Tururi și activități: TUI Musement a crescut numărul de experiențe vândute cu 16%, ajungând la 2,0 milioane (anul precedent: 1,7 milioane). Numărul de transferuri a crescut, de asemenea, cu 9% ajungând la 5,4 milioane de euro în perioada analizată (anul precedent: 5,0 milioane). Rezultatul subiacent al segmentului s-a îmbunătățit la -10,7 milioane de euro (anul precedent: -13,5 milioane de euro).
- Piețe și companii aeriene: pierderile sezoniere s-au înjumătățit față de anul precedent (-194,6 milioane de euro), cu -95,7 milioane de euro. Această evoluție a fost determinată de creșterea preturilor medii, de îmbunătățirea performanțelor operaționale și de revenirea la liniile de acoperire normale.
Sursă: hosteltur.com