Cazurile de focare de coronavirus la bordul navelor de croazieră, care au fost înregistrate în Caraibe și chiar în porturile spaniole, au provocat modificări în protocoalele de securitate și în politicile de vaccinare ale unor companii maritime. În acest moment, există companii care nu permit îmbarcarea pasagerilor care nu au aplicat doza de rapel. Potrivit infographicului Statista, cu date de până la 9 ianuarie, există 93 de țări din lume care aplică vaccinuri de rapel, în prezent 10,1% din populație a fost injectată, cu Chile în fruntea clasamentului.
Din toamna trecută, Hapag-Lloyd a cerut vaccinarea completă împotriva Covid-19 pentru pasagerii cu vârsta peste 18 ani și membrii echipajului. Și este una dintre primele companii care impune doza de rapel la îmbarcare.
De la 1 februarie va fi necesar ca toate persoanele cu vârsta peste 12 ani care se îmbărca pe nave să aibă programul complet de vaccinare (două doze sau una în cazul lui Janssen. De asemenea, la mijlocul lunii februarie va fi obligatoriu ca cei peste 18 ani să fi aplicat a treia doza, „cu condiția ca imunizarea de bază împotriva Covid-19 să fi fost făcută în urmă cu mai bine de trei luni”.
După cum explică pe site-ul lor, această măsură este luată „pentru a crește și mai mult siguranța pasagerilor și a echipajului și se bazează pe recomandarea actuală de vaccinare a STIKO (Comisia Permanentă de Vaccinare a Germaniei), care recomandă o doză de rapel după trei luni”.
Această nouă cerință se aplică, în principiu, pentru șase croaziere și pentru o perioadă de timp nedeterminată. Unul dintre care oferă itinerar de 17 zile, din 19 februarie până în 8 martie, de la Ushuaia la Montevideo, cu navigație între ghețari (NAT2204) și altul de la 13 zile de la Mauritius la Limassol (Cipru).
Începând cu 16 decembrie 2021, Costa Cruises necesită vaccinare completă pentru toți pasagerii cu vârsta peste 12 ani care doresc să navigheze în Marea Mediterană, iar măsurile suplimentare se adaugă ăn funcție de îmbarcare. Această cerință se aplică și itinerariilor din Caraibe și Emiratele Arabe Unite.
Dar în cazul Americii de Sud cu îmbarcarea în Brazilia, cei peste 60 de ani „trebuie să fi primit o a treia doză cu cel putin 14 zile înainte de plecare dacă au trecut mai mult de cinci luni de la a doua doză”.
Acestea nu sunt singurele două cazuri. Potrivit Cruceroadicto.com, pentru itinerariul navei Ventura (din 3 ianuarie) P&O Cruises a cerut ca cerința ca pasagerii să li se injecteze doza de rapel cu cel putin 7 zile înainte de îmbarcare. La rândul său, Cunard a trimis o scrisoare a pasagerilor Queen Mary 2, care și-a început călătoria pe 14 ianuarie, informând ca „toată lumea trebuie să fi complet vaccinată cu o doză de rapel cu cel puțin șapte zile înainte de îmbarcare”, pe lângă faptul că este supusă înainte unui test COVID-19.
Pe 4 ianuarie, in Portul A Coruña din Spania, 22 de pozitive au fost depistate pe vasul de croazieră „Queen Elizabeth” a lui Cunard în timpul controalelor de rutină, același lucru care s-a întâmplat și pe MSC Grandiosa din Palma și Barcelona. Din cauza vitezei de contagiune a variantei omicron, acest lucru se întâmplă deja pe croazierele în Caraibe și chiar și unele companii de tranpsort maritim au fost nevoite să anuleze și să reprogrameze călătoriile.
Mai multe informații despre focarele pe navele de croazieră în știrea Infecțiile complică croazierele: în Caraibe 68 de focare sunt anchetate în 7 zile.
Situația vaccinului
Deși Israelul a fost primul care a oferit doze de rapel, Chile este în frunte în ceea ce privește inolucarea de doze suplimentare la nivel mondial. Regatul Unit iese în evidență, în timp ce „Uniunea Europeană și Statele Unite sunt în urmă”, spune Statista. Cu toate acestea, există țări UE individuale, precum Danemarca, Irlanda, Belgia, Germania, Austria și Italia, care au reușit deja să depășească 40% din vaccinările de rapel în rândul populației.
Sursă: hosteltur.com