Principalele companii aeriene ale Statelor Unite vor asuma un cost de cel puțin un miliard de dolari în total în acest an din cauza paralizării aeronavei Boeing 737 MAX, așa cum a detaliat joia trecută Southwest și American, atunci când vor contabiliza ultimele rezultate trimestriale.
Southwest Airlines, care deține 34 de unități Boeing 737 MAX vetat în luna martie în spațiul aerian din întreaga lume, a cuantificat în 435 de milioane USD reducerea profiturilor operaționale pe care le-a suferit în primele nouă luni ale anului 2019.
Compania aeriană are cea mai mare flotă a acestui model și 41 de comenzi pe care se așteaptă să le primească în acest an, având în vedere că miercuri Boeing a confirmat că speră să obțină aprobarea de la autorități în următoarele trei luni pentru îmbunătățirea software-ului, la care a fost atribuit eșecul care a provocat accidentul.
Gary Kelly, directorul superior al Southwest, a declarat că, în ciuda „provocării” celor 737 MAX, firma a avut o cifră de afaceri „record” în al treilea trimestru și a declarat că negociază „compensarea pentru daune” legate de veto, deși nu s-a lansat să facă estimări înainte de a ajunge la un acord.
American Airlines a lansat, de asemenea, joia trecută, datele referitoare la cele 24 de avioane 737 MAX pe care le deține, plus cele 74 de comenzi, și a spus că a fost afectat de închiderea și „provocările operaționale rezultate din negocierile actuale” privind contractul său de muncă.
American a anulat 9.475 de zboruri în al treilea trimestru al anului 2019, ceea ce a redus veniturile sale cu 140 de milioane USD; pentru anul închis se calculează că acesta va fi de 540 de milioane de dolari, mai mult decât se așteptase anterior.
United Airlines, care are 14 aeronave în flota sa, și-a dezvăluit rezultatele trimestrale săptămâna trecută, dar nu a menționat problema, cu excepția declarațiilor susținute de directorul său superior, Oscar Muñoz, recunoscând „dificultățile” în sector și aplaudând „capacitatea de a depăși presiunile adverse de cost” ale firmei.
Intervievat în programul „Squawk Box” al CNBC, CEO-ul United nu a detaliat costurile, dar a spus că veto-ul de la 737 MAX timp de șapte luni „daunează clar” operațiunilor lor și că „așteaptă” autoritățile de reglementare, deoarece „important este să te întorci în siguranță”.
Printre cele mai mari companii aeriene americane, aceste trei sunt cele mai afectate, deoarece alte companii mari, precum Delta și Jetblue, nu operează cu navele Boeing, ceea ce le-a oferit un avantaj competitiv pe piață, potrivit analiștilor.
Boeing, care a prezentat rezultatele sale, a reiterat că „cea mai bună estimare” este că autoritățile vor aproba 737 MAX îmbunătățite în ultimul trimestru al anului, deși autoritățile de reglementare „vor determina datele și condițiile din fiecare jurisdicție”. EFE.
Sursă: hosteltur.com