Shadow

Companiile aeriene low-cost operează mai mult de o treime din capacitatea mondială

Companiile aeriene low-cost vor opera 2 miliarde de locuri la nivel global, reprezentând 36% din locurile programate la nivel mondial, potrivit unui studiu realizat de platformă de informații de călătorie Mabrian Technologies, care analizează expansiunea conectivității aeriene low-cost. Statele Unite, India, Spania, China și Italia sunt țările cu cele mai multe locuri low-cost programate pentru 2023

În cercetarea prezenței și distribuției globale a companiilor aeriene low-cost pe parcursul anului 2023, Mabrian a analizat programele de zbor ale 698 de transportatori din întreaga lume, atât pe segmentul de zboruri regulate, cât și pe cel low-cost.

Studiul a numărat peste 2 miliarde de locuri low-cost la nivel monidal, oferite de 173 de companii aeriene, reprezentând 36% din totalul locurilor programate la nivel mondial.

Analiza a constatat că țările cu cea mai mare prezență a companiilor aeriene low-cost sunt Statele Unite, cu peste 395 de milioane de locuri, India cu 147 de milioane, Spania, cu 108 milioane, China, cu 98 de milioane și Italia, cu 85 de milioane de locuri low-cost.

Expansiune globală a companiilor aeriene low-cost

În ceea ce priveste, companiile aeriene low-cost, Southwest, Ryanair, Indigo, EasyJet și Spirit se detașează în clasamentul în funcție de volumul de locuri.

Date pe regiuni

În Europa, țările care primesc cele mai multe zboruri low-cost și, prin urmare, sunt cele mai dependente de acest companii aeriene low-cost sunt Letonia, Bulgaria, Lituania, Belgia, Slovacia, Italia, Ungaria și Macedonia. În toate aceste țări, ponderea zborurilor low-cost depășește 70%.

Asia este un continent cu o mare predominantă a zborurilor low-cost, țările dependente, cum ar fi India, Afganistan, Kazahstan și Tadjikistan, având o pondere a zborurilor low-cost de peste 60% din totalul zborurilor.

În Africa, țările care primesc cele mai multe zboruri low-cost sunt Liberia, Togo, Sierra Leone, Gambia și Gabon, cu un procent de locuri low-cost care depășește 52% și ajunge la 64,25%.

Expansiune globală a conectivității low-cost.

În Pacific, țara care primește cele mai multe locuri low-cost este Australia, cu 46%, în timp ce în țări precum Noua Zeelandă, Palau și Fiji, procentul companiilor aeriene low-cost este practic rezidual.

În America de Nord, Mexicul este țara cu cel mai mare procent de locuri low-cost depășind 60%. Între timp, Statele Unite, deși este țara cu cel mai mare volum total de locuri low-cost, înregistrează o pondere de numai 33,7% din aceste zboruri.

În Caraibe și America Centrală, doar Puerto Rico depășește 50% din locurile low-cost. Jamaica, Republica Dominicană și Haiti depășesc 40%.

La rândul său, în America de Sud, Brazilia este țara cu cea mai mare pondere a conectivității low-cost, cu 60%. Chile, al doilea în clasament, are o cotă de 40%.

Experții

Carlos Cendra, director de marketing și comunicare la Mabrian, subliniază că pătrunderea companiilor aeriene low-cost în destinații face parte din structura turismului și din modelul de dezvoltare a turismului, dar și din modelele de mobilitate ale locuitorilor.

Expansión global de la conectividad aérea de bajo coste

„Deși apariția transportatorilor low-cost poate fi văzută ca o evoluție a ofertei de pachete de vacant către un serviciu mai puțin ambalat, dar și de masă, conectivitatea low-cost joacă , de asemenea, un rol important în creșterea interconectivității în regiunile în care alte moduri de transport sunt limitate. De fapt, în afară de motivele de vacanță, vizitarea familiei și a prietenilor, precum și călătoriile de business generează o mare cerere de conectivitate low-cost”.

Gavin Eccles, consultant internațional specializat în aviație și turism la GE Consulting, subliniază că țările cu cea mai mare populație, în afară de China, și anume India, Mexic și Brazilia, au toate o penetrare low-cost cu o cotă de peste 60%. „Motivul este că fenomenul low-cost a permis transportatorilor să concureze cu rețelele de autobuze și de căi ferate.

El adaugă că, pe de altă parte, Europa este un mare prodigiu al unui model low-cost puternic în ceea ce privește vacanțele și escapadele, deoarece Ryanair, easyJet și Wizz Air au impulsionat cu adevărat axa nord-sud (inițial, pentru ca europenii din nord să își petreacă vacanțele din sudul Europei) și călătoriile de afaceri ale migranților din estul Europei către țările din vestul Europei, în direcția est-vest”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.