Raportul comScore analizează creșterea implicării companiilor aeriene în rețelele de socializare, precum și platformele care generează cea mai mare implicare. TikTok ocupă primul loc pentru al doilea an consecutiv, iar Ryanair, air Baltic si British Airways conduc clasamentul companiilor aeriene.
Potrivit raportul comScore, cu 21,3 milioane de interacțiuni, Ryanair conduce clasamentul companiilor aeriene în 2023 în ceea ce privește engagement-ul, și anume, compania aeriană care a generat cei mai mulți followeri pe rețelele de socializare. Compania aeriană irlandeză este urmată air Baltic, cu 11,6 milioane, și British Airways, care a avut aproape 4 milioane de interacțiuni anul trecut.
Din 2021, companiile aeriene au luat tot mai mult avânt pe aceste platforme, potrivit raportului „Prezența companiilor aeriene europene în social media”, realizat de comScore. Numai anul trecut, companiile aeriene au realizat peste 58 de milioane de interacțiuni, față de 48,4 milioane în 2022 și aproximativ 21 de milioane în 2021.
În plus, firma de consultanță a analizat impactul companiilor aeriene asupra diferitelor rețele de socializare, TikTok fiind platforma pe care, pentru al doilea an consecutiv, adepții companiilor aeriene sunt cei mai activi.
Ce a atras cea mai mare atenție din partea utilizatorilor?
De fapt, postările pe rețelele de socializare ale celor trei companii aeriene, Ryanair, air Baltic și British Airways, care au înregistrat cea mai mare interacțiune au fost făcute pe TikTok.
Iar umorul a fost un alt numitor comun. Ryanair a generat un milion de interacțiuni cu un cod de reducere pentru data de 31 februarie, în timp ce air Baltic a surprins cu un spectacol coregrafic al însoțitorilor de bord. Videoclipul TikTok al British Airways care a generat cele mai multe emoții în 2023 l-a avut ca protagonist pe cântărețul Lewis Capaldi, care a pozat ca membru al echipajului de cabină pentru a-și prezenta single-ul.
Sursă: hosteltur.com și comScore