Shadow

CLIA se așteaptă la peste 30 de milioane de pasageri de croazieră la nivel mondial în 2023

Cruise Lines International Association (CLIA) este cea mai importantă asociație de companii de transport maritim specializate în croaziere din lume. Directorul CLIA din Spania, Alfredo Serrano, a prezentat pentru HOSTELTUR, o analiză amănunțită a prezentului si a viitorului imediat al unui sector grav afectat de pandemie, care și-a pus toată încrederea în 2023, ca an al redresării definitive. 

Care sunt previziunile CLIA în ceea ce privește performanța activității de croazieră în 2023 la nivel global?

Previziunile noastre sunt pozitive și ne așteptăm să încheiem anul cu peste 30 de milioane de turiști de croazieră la nivel global, un volum ușor mai mare decât în 2019. Aceste cifre sunt deosebit de semnificative dacă luăm în considerare drumul parcurs după izbucnirea pandemiei: în 2021, nu am ajuns la 5 milioane de pasageri, în timp ce în 2022, am reușit să depășim 20 de milioane.

Alfredo Serrano este directorul CLIA în Spania.

Nu există nici o îndoială că ne confruntăm cu o industrie rezilientă și cu o ofertă de vacanță populară, dar încă minoritară: în comparație cu aproape 30 de milioane de turiști de croazieră, 1,5 miliarde de călători au fost înregistrați la nivel mondial în 2019.

Redresarea industriei reprezintă un impuls pentru zonele de costă, în special pentru cele care sunt strâns legate de activitatea noastră și care și-au văzut modul de viață oprit în timpul pandemiei, fiind unul dintre ultimele segmente care au fost reactivate. Acum, acestea pot beneficia din nou de avantajele turismului de croazieră, un turism de calitate care respectă teritoriul.

Puteți preciza aceste previziuni pentru zona mediteraneană?

Nu am datele detaliate, dar nu am nicio îndoială că Mediterana va continua să fie a doua cea mai importantă destinație de croazieră din lume, fiind precedată doar de Marea Caraibelor. Și, într-un fel acest lucru este logic, deoarece Statele Unite sunt principala piață de ieșire din lume și, dincolo de atracțiile incontestabile ale regiunii, factorul de proximitate joacă un rol important.

Pe măsură ce anul avansează, care dintre tendințele vizualizate se impun cel mai mult?

Pentru a încerca să restrâng căutarea, mă voi concentra asupra tendințelor legate de sustenabilitate. Pe de o parte, se constată o accelerare a adoptării tehnologiilor și implementarea practicilor care contribuie la reducerea amprentei de mediu.

„Observăm un angajament din ce în ce mai mare din partea călătorilor față de mediul înconjurător, de fapt, procesul de luare a deciziilor este din ce în ce mai condiționat de impactul asupra mediului”.

Face inflația oferta de croaziere mai scumpă și în ce măsură afectează creșterea economică cererea?

La fel ca orice activitate și chiar ca fiecare dintre noi, industria suferă și ea din cauza creșterii costurilor; dacă se transferă sau nu această creștere pe bilet este o decizie strategică pentru fiecare brand.

în orice caz, o croazieră este întotdeauna o opțiune excelentă cu atât mai mult într-o perioadă ca aceasta: raportul calitate-preț este imbatibil și, în multe cazuri, este vorba de opțiuni all-inclusive care contribuie semnificativ la menținerea bugetului sub control.

De ce credeți că are nevoie industria croazierelor pentru a îmbunătăți dezvoltarea activității sale în următorii ani?

Cele mai mari provocări cu care se confruntă industria sunt legate de sustenabilitatea mediului și, în special, a decarbonizării. Angajamentul industriei este de a ajunge la zero emisii nete de carbon până în 2050; dar nu putem atinge acest obiectiv de unii singuri. Expertiza noastră constă în oferirea de vacanțe memorabile clienților; nu suntem producători de combustibil.

Companiile de transport maritim alocă resurse semnificative și lucrează cot la cot cu șantierele navale, cu mediul academic, cu furnizorii, etc. pentru a impulsiona cercetarea, dezvoltarea și inovarea, dar este imperativ ca guvernele să ne sprijine și să încurajeze inițiativele menite să puna la dispoziție pe scară largă combustibili curați, siguri și disponibili pe scară largă.

Cum evoluează relația dintre companiile de transport maritim și orașele care primesc croaziere?

„Unul dintre aspectele pozitive ale pandemiei este că, dacă ne unim forțele, rezultatele sunt mai bune. În acest sens, aș spune că industria și destinațiile colaborează din ce în ce mai mult.

În ceea ce ne privește, suntem absolut dedicați sustenabilității din punct de vedere social, economic și de mediu, iar unul dintre pilonii pe care se bazează strategia noastră este tocmai relația cu destinațiile; promovare practicilor turistice sustenabile pe uscat.

Acest lucru implică faptul că suntem întotdeauna dispuși să colaborăm, să ascultăm și să lucrăm împreună cu teritoriile pentru a maximiza beneficiile pe care le aduce industria noastră și pentru a aborda posibilele externalități negative pe care le-ar putea provoca, căutând opțiuni unice, concepute în funcție de nevoile și particularitățile acestora.

În ceea ce privește porturile de origine și de escală, ce infrastructuri consideră CLIA că lipsesc sau ar trebui îmbunătățite?

Provocarea porturilor în Europa, constă în electrificarea docurilor, astfel încât navele de croazieră să poată fi conectate la rețeaua electrică atunci când sunt acostate, ceea ce le va permite să-și oprească motoarele, reducând astfel emisiile. Uniunea Europeană a luat atitudine în această direcție și a stabilit ca obiectiv ca principalele porturi să ofere această posibilitate până în 2030.

„În prezent, aproximativ 40% din flota CLIA este deja echipată cu sisteme de conectare electrică, număr care va ajunge la 78% în 2028”.

Cu toate acestea, doar aproximativ 30 de porturi din întreaga lume (mai puțin de 2%) dispun de astfel de instalații. Electrificarea nu este singura modalitate de a realiza decarbonizarea industriei, dar este o modalitate foarte importantă. Pentru că, dacă un lucru pare clar, acesta este că atingerea unui nivel net de emisii zero până în 2050 va implica o combinație de diferite tipuri de combustibil.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.